Ε Ν Η Μ Ε Ρ Ω Τ Ι Κ Ο Δ Ε Λ Τ Ι Ο της αιρετού Κλιάφα Αρτέμιδας: Νέο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο. Ο κόφτης στην εκπαίδευση
Η εφαρμογή της υπουργικής απόφασης για το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου διανύει ήδη το δεύτερο μήνα λειτουργίας της και παρά τις μεγαλόστομες διακηρύξεις του υπουργείου για εύρυθμη λειτουργία των σχολείων η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Αυτό που τελικά στόχευε η υπουργική απόφαση ήταν να καλύψει τα χιλιάδες κενά με μηδενικούς μόνιμους διορισμούς, με μειωμένες προσλήψεις αναπληρωτών σε όλους τους κλάδους, με μετατροπή του προγράμματος του σχολείου σε λάστιχο προκειμένου να λειτουργήσει χωρίς σταθερό δάσκαλο το ολοήμερο. Στα ολοήμερα οι δάσκαλοι εναλλάσσονται καθημερινά ενώ οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων μετακινούνται σε δύο ή τρία σχολεία (των γαλλικών – γερμανικών σε πέντε) προκειμένου να καλύψουν το ωράριό τους. Το ωρολόγιο πρόγραμμα έχει γίνει λάστιχο καταπατώντας κάθε παιδαγωγική αρχή καθώς οι δάσκαλοι ξεκινούν να κάνουν μάθημα ακόμη και τις τελευταίες ώρες προκειμένου να γεμίσουν τις ώρες του ολοήμερου προγράμματος.
Ο κόφτης των μνημονίων δεν εξαίρεσε ούτε την προσχολική αγωγή, το νέο ολοήμερο νηπιαγωγείο διαλύει τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του. Φιλοδοξεί να το μετατρέψει σε δημιουργικό τμήματα με την εποπτεία των δήμων, να τα εντάξει στα προγράμματα ΕΣΠΑ όπου οι γονείς μέσω κουπονιών θα μπορεί να γράφει το νήπιο σε όποιο νηπιαγωγείο θέλει. Η αντιστοίχιση του ωραρίου νηπιαγωγών δασκάλων νομοθετεί το 25ωρο. Την ίδια στιγμή τα κενά στα νηπιαγωγεία παραμένουν αφού οι αναπληρωτές που προσλήφθηκαν δεν επαρκούν για να καλύψουν τα υπάρχοντα κενά.
Στην Α’ Αθήνας οι σύλλογοι εκπαιδευτικών έδωσαν από την αρχή της χρονιάς τη μάχη με συνεχείς καταλήψεις και μαζικές κινητοποιήσεις στη Διεύθυνση και πέτυχαν να μην μετακινηθεί κανένας εκπαιδευτικός εκτός διεύθυνσης. Οι λειτουργικές υπεραριθμίες και τα λειτουργικά κενά που υπολογίστηκαν στα πλαίσια της υπουργικής απόφασης, έγιναν με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης. Οι αρχικές τοποθετήσεις ειδικοτήτων έγιναν με απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου όμως τα συμπληρώματα των ωραρίων του εκπαιδευτικών έγιναν και αυτές με προσωπική απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης και οι οποίες άλλαξαν αρκετές φορές κάτω από την πίεση των ενστάσεων των συναδέλφων. Οι εκπαιδευτικοί δεν ρωτήθηκαν για τις συμπληρώσεις, ενώ πολλές φορές μάθαιναν τις αλλαγές στα σχολεία τους χωρίς να υπάρχει επίσημη ανάρτηση στη σελίδα της διεύθυνσης.
Παρά τις επίσημες διακηρύξεις του υπουργού παιδείας για τη συμπλήρωση όλων των κενών στην ειδική αγωγή η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική. Τα κενά στα τμήματα ένταξης συνεχίζουν να υφίστανται, ενώ οι παράλληλες στηρίξεις για άλλη μια φορά μοιράστηκαν σε δύο και τρεις μαθητές. Στη διεύθυνση έχουν εγκριθεί 212 παράλληλες στηρίξεις για μαθητές δημοτικού σχολείου και προσλήφθηκαν μόνο 78 εκπαιδευτικοί, ενώ για τις 18 αιτήσεις νηπίων στάλθηκαν 6 νηπιαγωγοί. Την ίδια στιγμή οι ιδιωτικές παράλληλες καλά κρατούν. Οι γονείς αναγκάζονται να βάζουν το χέρι στην τσέπη όλο και πιο βαθιά προκειμένου να εξασφαλίσουν το στοιχειώδες δικαίωμα των παιδιών τους για φοίτηση στο δημόσιο σχολείο.
Οι εκπαιδευτικοί αναπληρωτές τοποθετήθηκαν στις σχολικές μονάδες με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης, χωρίς να περάσουν από το υπηρεσιακό συμβούλιο και χωρίς να αναρτηθούν οι τοποθετήσεις τους, γεγονός που γεννά πολλά ερωτηματικά για τη διαφάνεια της διαδικασίας. Τα κενά στην ειδική αγωγή θα επιδιωχθεί να καλυφθούν με τα πλεονάσματα ωρών των δασκάλων με την εφαρμογή του νόμου 4415/16, άρ. 48, σύμφωνα με το οποίο στην ειδική αγωγή θα μπορούν να τοποθετηθούν και εκπαιδευτικοί που δεν έχουν κανένα προσόν διορισμού για την ειδική αγωγή.
Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,
Η εφαρμογή της υπουργικής απόφασης για το νέο ολοήμερο σχολείο αποδεικνύει περίτρανα πως η εφαρμογή του αποτελεί τον κόφτη στο χώρο της παιδείας. Τα σχολεία θα λειτουργούν με ότι προσωπικό υπάρχει, αν δεν φτάνει θα αναμορφώνεται το ωρολόγιο πρόγραμμα, οι εκπαιδευτικοί θα λειτουργούν ως «λάστιχο», το ωρολόγιο πρόγραμμα δεν θα εξυπηρετεί τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου αλλά τις λειτουργικές ανάγκες του. Οι δεξιότητες και οι αποσπασματικές γνώσεις συνεχίζουν να κυριαρχούν, ενώ οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις κατέχουν περίοπτη θέση. Μόνη αντίσταση σε όλα αυτά μπορεί να αποτελέσουν οι αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος οι οποίοι θα προασπίζονται τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, τη μόνιμη σταθερή εργασία, την ολοκληρωμένη μόρφωση και εκπαίδευση των μαθητών.
Ε Ν Η Μ Ε Ρ Ω Τ Ι Κ Ο Δ Ε Λ Τ Ι Ο
της αιρετού στο ΠΥΣΠΕ Α΄ΑΘΗΝΑΣ
Κλιάφα Αρτέμιδας
εκλεγμένης με το ψηφοδέλτιο
της Ανεξάρτητης Ριζοσπαστικής Παρέμβασης
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ – ΚΙΝΗΣΕΙΣ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ
Άρτεμις Κλιάφα
τηλ. 6986599304, e-mail: akliafa@gmail.com
Γεωργιόπουλος Γιώργος
(αναπληρωματικός)
Τηλ. 6948519294 geogeor2@gmail.com