ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ! ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ – ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

υπουργείο8

 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Η μαζική συμμετοχή στην απεργία και στις κινητοποιήσεις της Παρασκευής 15/4 δίνει σαφές αγωνιστικό μήνυμα ενάντια στις βάρβαρες πολιτικές που έπειτα από που οκτώ, δέκα, δεκαπέντε χρόνια εργασίας στο δημόσιο σχολείο οδηγούν τους συναδέλφους μας  αναπληρωτές σε απολύσεις. Είναι η ώρα να μην κάνουμε βήμα πίσω από τις διεκδικήσεις για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και του δικαιώματος για εργασία! Δάσκαλοι, καθηγητές, νηπιαγωγοί, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων και ειδικής αγωγής παλεύουμε αταλάντευτα για την άμεση απόσυρση της τροπολογίας για το σύστημα προσλήψεων, της τροπολογίας για τα νηπιαγωγεία και τα τμήματα ένταξης, για την κατάργηση του ν.3848/10 (νόμος Διαμαντοπούλου), για τη σύσταση οργανικών και την κατοχύρωση διδακτικών αντικειμένων, για μαζικούς διορισμούς στο σύνολο των πραγματικών κενών της εκπαίδευσης, που ανέρχονται σε πάνω από 27.000, δίχως να υπολογίζονται οι επικείμενες συνταξιοδοτήσεις. Οι λογικές των περιπλανώμενων εκπαιδευτικών κρατά σε ομηρία χιλιάδες συναδέλφισσεες και συναδέλφους και βέβαια δεν αποτελεί καμία ουσιαστική πρόταση εκπαίδευσης για τους χιλιάδες μαθητές μας και μαθήτριες μας.

Η συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας ήταν αποκαλυπτική. Δήλωσε ωμά και κυνικά ότι δεν πρόκειται να αποσύρει τις επίμαχες τροπολογίες και μάλιστα προτίθεται να τις καταθέσει στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα! Παράλληλα: αρνήθηκε να  απαντήσει συγκεκριμένα για το ύψος των πιστώσεων για μόνιμους διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών. Μόνο ανάφερε για ακόμη μία φορά  για τους 20.000 μόνιμους διορισμούς σε βάθος τριετίας, αν … το επιτρέψουν Θεσμοί, ΕΕ, ΔΝΤ και αξιολόγηση. ΔΗΛΑΔΗ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΟΡΟΪΔΙΑ!!! Στην ουσία ανακοίνωσε ευθέως χιλιάδες απολύσεις συναδέλφων καθώς με βάση το νούμερο των 20.000 προσλήψεων αναπληρωτών αφήνει έξω από την εκπαίδευση 3.000 συναδέλφισσες και συναδέλφους.  

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΔΕΙΑ ΑΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ … ΑΛΛΑ ΠΟΙΟΣ ΝΟΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙ’ ΑΥΤΟ;

Οι 3.000 λιγότερες προσλήψεις σε συνδυασμό με τα πάνω από 3.500 κενά με τα οποία κλείνει η φετινή χρονιά καθώς και τις επικείμενες συνταξιοδοτήσεις αφήνει τα σχολειά ορφανά από εκπαιδευτικούς και τα παιδιά χωρίς δασκάλους. Με δεδομένο ότι δεν υπάρχει πρόταση για σύστημα μόνιμων διορισμών (ούτε πρόβλεψη στον κρατικό προϋπολογισμό), καθώς όπως μας δήλωσε προτεραιότητα τους είναι η αλλαγή του συστήματος πρόσληψης αναπληρωτών μπορούμε όλοι να φανταστούμε το τοπίο στην εκπαίδευση από Σεπτέμβρη!

Είναι ολοφάνερο για μας ότι η εξοικονόμηση πόρων στη βάση της μείωσης του κόστους αποτελεί την κεντρική επιλογή του Υπουργείου και της Κυβέρνησης. Η λειτουργία των σχολείων και η παιδεία των παιδιών δεν αφορά την κυβέρνηση και την πολιτική της. Ο μειωμένος προϋπολογισμός για προσλήψεις, τα εξανεμισμένα κονδύλια ΕΣΠΑ (υπόλοιπο 190εκ. μέχρι το 2020, την ώρα που μόνο για τη φετινή χρονιά αξιοποιήθηκαν 160 εκ.) και οι μηδενικοί διορισμοί διαπνέουν το σύνολο των τροπολογιών που κατατίθενται το τελευταίο διάστημα, ή και προτάσεων που γίνονται, με τα οποία ολόκληρες δομές του δημόσιου σχολείου (η προσχολική αγωγή, η ειδική αγωγή και μαθήματα ειδικοτήτων τόσο στην ΠΕ όσο και την ΔΕ) αλλά και θέσεις εργασίας τίθενται υπό αμφισβήτηση και υποβάθμιση.

Η εξοικονόμηση προσωπικού θα περάσει μέσα από τις αθρόες συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων στα νηπιαγωγεία, από την επέκταση της διδακτικής ώρας ή και του εργασιακού ωραρίου, από την κατάργηση διδακτικών αντικειμένων, την αλλαγή του ωρολόγιου προγράμματος των σχολείων (όλα τα σχολεία να σχολάνε στη 1.15), το πέρασμα των υποστηρικτικών δομών σε πόρους και χρηματοδότηση εκτός υπουργείου παιδείας (άρα χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών με 5μηνες συμβάσεις κοινωφελών προγραμμάτων και voucher), την κατεδάφιση της ειδικής αγωγής. Καταλαβαίνουμε όλοι ότι όχι μόνο οι εργασιακές σχέσεις αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών, αλλά και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, θα πεταχτούν στον Καιάδα.

ΜΟΝΟΣ ΔΡΟΜΟΣ Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Ο ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ!

Η πολιτική επιδίωξη του Υπουργείου είναι να μας διασπάσει και να μας οδηγήσει σε εμφύλιο πόλεμο στον οποίο θα είμαστε όλοι εναντίον όλων. Το κυνήγι μορίων, η συζήτηση των επιμέρους κριτηρίων και η εμπλοκή στη συζήτηση γύρω από το σχέδιο που καταθέτει το Υπουργείο (με τη λογική αν με συμφέρει ή όχι, αν με αφορά ως μόνιμο ή όχι) στηρίζει το υπουργείο και τις πολιτικές απολύσεων. Oποιαδήποτε λογική και πρακτική που υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση θα ικανοποιήσει τα αιτήματα της τάδε ή της δείνα υποκατηγορίας αναπληρωτών ή θα έχουμε μικροβελτιώσεις μόνο αν δεν ενοχλούμε και δεν αντιπαλεύουμε την πολιτική της κυβέρνησης-ΟΟΣΑ-ΕΕ-ΔΝΤ,  δίνει πισώπλατα μαχαιρώματα στον αγώνα για μόνιμους μαζικούς διορισμούς, για ριζική αύξηση των δαπανών στην παιδεία, για το σχολείο της ολόπλευρης μόρφωσης που θα χωρά όλη τη γνώση, όλα τα παιδιά και όλους τους εκπαιδευτικούς.

Συνεχίζουμε τη μάχη για τη συνολική απόσυρση της διάταξης, για μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών.

  1. Καλούμε σε συνάντηση την Τρίτη 5.00 τους αναπληρωτές και τις αναπληρώτριες του συλλόγου μας, καθώς και τις νηπιαγωγούς στο 76ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών (Κυκλώπων 6, Άνω Πετράλωνα, σταθμός ΗΣΑΠ Πετραλώνων)
  2. Καλούμε την Τρίτη σε συγκέντρωση στα Προπύλαια στις 7.00 μμ, μέρα συζήτησης στη Βουλή της επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων για το σχέδιο νόμου για την έρευνα και άλλες διατάξεις που αφορούν την ΠΕ και ΔΕ.
  3. Καλούμε την Τετάρτη στις 2μμ σε συγκέντρωση στην Περιφερειακή Διεύθυνση (Τσόχα 15-17, μετρό Αμπελόκηποι), εκεί όπου πρόκειται να βρουν πεδίο εφαρμογής τα σχέδια του Υπουργείου για διάλυση των σχολείων και κόψιμο θέσεων εργασίας. Κηρύσσουμε 2ωρη διευκολυντική στάση εργασίας για τις τελευταίες ώρες του πρωινού ή τις ώρες του ολοημέρου.
  4. Καλούμε τη ΔΟΕ να κηρύξει νέα 24ωρη απεργία την Πέμπτη (ή νωρίτερα αν κατατεθεί η τροπολογία στη Βουλή) και πανελλαδική συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας στις 12. Σε περίπτωση που δεν κηρυχθεί απεργία κηρύσσουμε τρίωρες στάσεις εργασίας για τη διευκόλυνση των συναδέλφων.
  5. Απαιτούμε να αποχωρήσουν άμεσα ΟΛΜΕ-ΔΟΕ από το στημένο κυβερνητικό μονόλογο που βαφτίζεται «εθνικός διάλογος για την παιδεία». ΕΝΩΜΕΝΟΙ –ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ- ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...