Κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας, Παρασκευή 29 Σεπτέμβρη, 1μ.μ.
Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί – διορισμός όλων των αναπληρωτών – πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές
Για μια ακόμα χρονιά, τα σχολεία ανοίγουν με μηδενικούς διορισμούς, με βάση τις μνημονιακές δεσμεύσεις που ανέλαβε και τηρεί κατά γράμμα η κυβέρνηση πιστή στη γραμμή ΕΕ, ΟΟΣΑ και ΣΕΒ. Τα χιλιάδες κενά, καλύπτονται και πάλι με προσλήψεις αναπληρωτών, στην κατεύθυνση ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση και υποκατάστασης της σταθερής και μόνιμης εργασίας με την ευέλικτη και ελαστική απασχόληση.
Πέρυσι η χρονιά έκλεισε με εκατοντάδες λιγότερους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι την προηγούμενη σχολική χρονιά εργάζονταν στα σχολεία μας και έμειναν άνεργοι! Η απόλυση του περασμένου Ιουνίου, δεν ήταν προσωρινή γι’ αυτούς, αλλά κινδυνεύει να αποκτήσει οριστικά, μόνιμα χαρακτηριστικά, αν και τη φετινή σχολική χρονιά δεν επαναπροσληφθούν.
Αυξημένος αριθμός εκπαιδευτικών προσλήφθηκε στην ειδική αγωγή, όμως οι συνάδελφοι/ες που προσλήφθηκαν για την παράλληλη στήριξη είναι σημαντικά λιγότεροι από τις πραγματικές ανάγκες, καθώς ο κάθε εκπαιδευτικός υποστήριζε έως και 4 παιδιά. Δυστυχώς πρέπει να σημειώσουμε ότι ιδιαίτερα αυξημένος ήταν ο αριθμός των αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου: 817 έναντι 256 της προηγούμενης χρονιάς.
Σύμφωνα με την απόφαση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο Παρθενώνας» της 1ης Ιουνίου 2017 διεκδικούμε:
Α. Ενιαίο δημόσιο δωρεάν δεκατετράχρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση και ενιαίο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό δωδεκάχρονο σχολείο, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών.
• Άμεση απόσυρση του ΠΔ 79. των Υπουργικών αποφάσεων και όλων των εγκυκλίων και τροπολογιών για το δημοτικό σχολείο, το νηπιαγωγείο, την ειδική αγωγή, την κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας.
• Λέμε όχι στο μνημονιακό σχολείο είτε με την παλιά είτε με τη νέα του μορφή. Όχι στο φθηνό και ευέλικτο σχολείο της αγοράς, του κατακερματισμού της γνώσης και των αντικειμένων, των ταξικών φραγμών.
• Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα. Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος δημοτικού και νηπιαγωγείου. Κανένα τμήμα χωρίς το δάσκαλό του – όχι στην κατάργηση του δάσκαλου τάξης.
• Υπερασπιζόμαστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο. Υπερασπιζόμαστε την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών τους δικαιωμάτων.
• Καμιά μείωση οργανικών θέσεων – οργανικές τοποθετήσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς. Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού εκτός Διεύθυνσης.
• Ετήσια ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Επαναλειτουργία της μετεκπαίδευσης.
Β. ΔΙΧΡΟΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΤΑΓΜΕΝΗ ΣΤΗ ΔΕΚΑΤΕΤΡΑΧΡΟΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
• ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕ ΣΥΝΕΧΕΣ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
• Όλα τα παιδιά, προνήπια-νήπια, 4-6 ετών, στο δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο. Άμεση εξασφάλιση των απαραίτητων προϋποθέσεων, με μαζικούς διορισμούς νηπιαγωγών και ανάπτυξη της κτιριακής υποδομής. Έκτακτη χρηματοδότηση των νηπιαγωγείων ώστε όλο το παιδαγωγικό υλικό να παρέχεται δωρεάν. 15 νήπια στο τμήμα.
Γ. Μαζικοί , μόνιμοι διορισμοί για την κάλυψη όλων των αναγκών. Με βάση την προϋπηρεσία και την ημερομηνία λήψης πτυχίου. Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
• Καμιά απόλυση – κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά. Διορισμός όλων των αναπληρωτών. Πρόσληψη σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των αναπληρωτών που εργάστηκαν τη φετινή και περσινή σχολική χρονιά, όλων των αναπληρωτών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση (δάσκαλοι, δάσκαλοι ειδικής αγωγής, νηπιαγωγοί, αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής).
• Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Πρόσληψη – τοποθέτηση εκπαιδευτικών των υπαρχουσών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία. Εξασφάλιση πιστώσεων τώρα για προσλήψεις. Κατάργηση του ν. 3848/2010 του «νέου σχολείου» της Διαμαντοπούλου, του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν. 4186/2013, του Αρβανιτόπουλου. Όχι στην ελαστική εργασία.
Δ. Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Να καταργηθεί όλο το αυταρχικό – αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης, εσωτερικής, εξωτερικής, σχολείων και εκπαιδευτικών. Κατάργηση της ΑΔΙΠΠΔΕ. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή για όλους τους εργαζομένους. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
• Σύλλογος Διδασκόντων με αναβαθμισμένο διοικητικό και παιδαγωγικό ρόλο και θεσμοθετημένη πρωταγωνιστική θέση στη διαδικασία προγραμματισμού, σχεδιασμού, απολογισμού του εκπαιδευτικού έργου. Με συχνές, τακτικές συνεδριάσεις όπου συλλογικά συζητούνται και αντιμετωπίζονται όλα τα παιδαγωγικά ζητήματα. Ο Σύλλογος Διδασκόντων να αποκτήσει θεσμικά αναβαθμισμένο ρόλο σε ζητήματα λειτουργίας της σχολικής μονάδας και σε παιδαγωγικά ζητήματα.
• Δημοκρατική λειτουργία της σχολικής μονάδας με ανώτερα και μόνα αποφασιστικά όργανα τον Σύλλογο Διδασκόντων και το Σχολικό Συμβούλιο. Με διευθυντή/συντονιστή, αιρετό και ανακλητό συνάδελφο αποκλειστικά από το Σύλλογο διδασκόντων που θα έχει διδακτικά καθήκοντα και τις ίδιες μισθολογικές απολαβές με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και ανώτατο όριο θητείας. Λειτουργία γραμματειακής υποστήριξης σε όλα τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία.
• Διαφωνούμε πλήρως με την επαναφορά του συστήματος επιλογής διευθυντών μέσω συνέντευξης και την προσθήκη της αξιολόγησής τους από το Σύλλογο Διδασκόντων
Ε. Δημόσια δωρεάν, ειδική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά. Μαζικοί διορισμοί στην ειδική αγωγή. Κανένα προσοντολόγιο. Κατάργηση όλων των νόμων που εμπορευματοποιούν την ειδική αγωγή και κατηγοριοποιούν τους εκπαιδευτικούς.
• Κατάργηση του αρ. 48 του Ν. 4415/16 που επιτρέπει την ελεύθερη μετακίνηση εκπαιδευτικών από τη γενική στην ειδική εκπαίδευση και την υποστήριξη κάθε μαθητή που χρειάζεται παράλληλη στήριξη μέχρι και από 4 διαφορετικούς εκπαιδευτικούς. Παροχή παράλληλης στήριξης από ΕΝΑΝ εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής, για ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗ που την έχει ανάγκη.
• Κατάργηση της τροπολογίας για τα τμήματα ένταξης- ενίσχυση της παράλληλης στήριξης και των τμημάτων ένταξης, δημιουργία νέου τμήματος μετά τα 12 παιδιά. Ίδρυση ΤΕ σε κάθε σχολείο (νηπιαγωγείο-δημοτικό) με απαραίτητο εξοπλισμό και εποπτικό υλικό.
• Κατοχύρωση παιδαγωγικής εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΔΥ, άμεση στελέχωσή τους, με μικρότερες περιοχές ευθύνης και λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες.
Στ. Κανένα προσφυγόπουλο-μεταναστόπουλο έξω από το δημόσιο σχολείο. Ειδικά μέτρα για τη μόρφωση των παιδιών προσφύγων – μεταναστών, μέσα στα σχολεία. Ένταξη όλων των παιδιών στο πρωινό σχολείο με την δημιουργία όλων των απαραίτητων υποδομών και την πραγματοποίηση όλων των αναγκαίων μόνιμων διορισμών. Αγωνιζόμαστε ενάντια στον πόλεμο, τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και τη συμμετοχή της χώρας μας. Αγκαλιάζουμε τα θύματα των ιμπεριαλιστικών πολεμικών εκστρατειών.
Καλούμε σε κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας, Παρασκευή 29 Σεπτέμβρη, 1μ.μ.
Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει αντίστοιχη απόφαση.
Η πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Αδριανή Προκόπη Ευαγγελία – Λίλιαν Γαζή