Οδηγίες για τη μάχη ενάντια στις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης και της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας
Ο κλάδος, συσπειρωμένος στα Σωματεία του συνεχίζει για μια ακόμη χρονιά τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση. Μια μάχη που κρατά για πάνω από 3 δεκαετίες και που παρά τις εκβιαστικές εγκυκλίους, τις συνεχείς δίκες, τις διώξεις που ασκούνται Πανελλαδικά και που θα καταρρεύσουν σαν χάρτινοι πύργοι βρίσκουν το εκπαιδευτικό κίνημα ακόμα πιο μαζικό, πιο αποφασισμένο και πιο δυναμικό! Η συνέχιση της προσπάθειας επιβολής της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης των νόμων 4692/20 και 4823/21 μόνο ως κακόγουστο αστείο μπορεί να εκληφθεί, ιδιαίτερα μετά την καθολική απόρριψή της από τον κλάδο αλλά και τις καταδικαστικές για την κυβέρνηση δικαστικές αποφάσεις για τις ΔΙΠΕ Δυτικής Αττικής και Α΄Αθήνας.
Οι νεοδιόριστες και νεοδιόριστοι συνάδελφοι και συναδέλφισσες, μαζί με όλους τους μόνιμους και τους αναπληρωτές, δίνουν περήφανη απάντηση, απέναντι στην αξιολόγηση, την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, με την απεργία-αποχή και τα ενιαία κείμενα. Με την ίδια και μεγαλύτερη ένταση και αποφασιστικότητα προχωράμε και τη νέα χρονιά. Με ισχυρή εντολή την απόφαση της 93ης Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε. συνεχίζουμε μέχρι τη νίκη. Ο Σύλλογός μας στέκεται και θα συνεχίσει να στέκεται δίπλα σε κάθε συναδέλφισσα και συνάδελφο, δίπλα σε κάθε Σύλλογο Διδασκόντων και σε αυτή τη μάχη και Δεν θα διστάσουμε να χρησιμοποιήσουμε κάθε μορφή αγώνα σε αυτό το πλαίσιο. Παρέχουμε πλήρη συνδικαλιστική, νομική και οικονομική κάλυψη στα μέλη μας που μάχονται ενάντια στην αξιολόγηση.
Συμπληρωματικά με τις οδηγίες της ΔΟΕ παραθέτουμε τα παρακάτω:
Για την ατομική αξιολόγηση, είναι σε ισχύ η απεργία-αποχή που κήρυξε η Δ.Ο.Ε. (2/4/2024) και επανεπιβεβαιώθηκε από την 93η ΓΣ του κλάδου. Με βάση αυτό, βρίσκονται σε ισχύ οι δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή που έχουν υπογραφεί από την προηγούμενη χρονιά. Σε νέες δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή και πρωτοκόλλησή τους, χρειάζεται να προχωρήσουν μόνο όσες/όσοι εκπαιδευτικοί δεν είχαν υπογράψει την περσινή σχολική χρονιά και όσες/όσοι άλλαξαν σχολείο λόγω μετάθεσης, απόσπασης ή νέας τοποθέτησης αναπληρωτών. Επισυνάπτουμε στο τέλος την αντίστοιχη δήλωση. Για τις/τους νεοδιόριστους συναδέλφους επισημαίνουμε ότι η απεργία/αποχή δεν έχει καμία επίπτωση και ιδιαίτερα στη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξή τους ή στις μεταθέσεις. Έχουμε παραδείγματα συναδελφισσών που έχουν κάνει απεργία-αποχή και πήραν κανονικά το μισθολογικό τους κλιμάκιο.
Για τους μέντορες και τους συντονιστές:
είναι σε ισχύ η απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η Δ.Ο.Ε. (10/10/2022). Με βάση αυτό, βρίσκονται σε ισχύ οι δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή που έχουν υπογραφεί από την προηγούμενη χρονιά. Σε νέες δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή και πρωτοκόλλησή τους, χρειάζεται να προχωρήσουν μόνο όσες/όσοι εκπαιδευτικοί δεν είχαν υπογράψει την περσινή σχολική χρονιά και όσες/όσοι άλλαξαν σχολείο λόγω μετάθεσης, απόσπασης ή νέας τοποθέτησης αναπληρωτών. Επισυνάπτουμε στο τέλος την αντίστοιχη δήλωση.
Επομένως σε κάθε έγγραφη κλήση αξιολογητή απαντάμε εγγράφως με το αντίστοιχο πρότυπο που παραθέτουμε στο τέλος της ανακοίνωσης.
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ και ο Σύλλογός μας έχουν κηρύξει μονόωρες στάσεις εργασίας στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της Υ.Α. 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της». Πιο απλά, σε περίπτωση που ο αξιολογητής επιμένει να μπει για παρακολούθηση διδασκαλίας στην τάξη, τότε ενεργοποιείται η στάση εργασίας, όχι μόνο για τον/την συνάδελφο αλλά και για τους/τις συναδέλφισσες/ους που στηρίζουν τον αγώνα τους. Πάντα σε συνεννόηση με το Δ.Σ. του Συλλόγου μας, οι στάσεις αυτές καλύπτονται οικονομικά από τον Σύλλογο.
Για την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο:
συνεχίζουμε και τη νέα σχολική χρονιά, 2024-2025, την ίδια επιτυχημένη μορφή των τελευταίων ετών με τα ενιαία κείμενα. Μέχρι τις 10 Οκτωβρίου πρέπει να γίνουν οι ειδικές συνεδριάσεις στους Συλλόγους Διδασκόντων (ΣΔ) με μοναδικό θέμα τον προγραμματισμό.
Ήδη σας έχουμε αποστείλει τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ, τα οποία καταθέτουμε αυτούσια χωρίς καμία απολύτως αλλαγή στο ΣΔ. Από τη στιγμή που θα πάρει πλειοψηφία η πρότασή μας, (η συντριπτική πλειοψηφία των Σχολείων μας αποφάσισε πέρσι να καταθέσει τα ενιαία κείμενα), ο/η διευθυντής/ντρια, προϊσταμένη/νος του Σχολείου οφείλει να σεβαστεί το αποτέλεσμα, να υπογράψει τα πρακτικά και – εάν το επιθυμεί – να εκφράσει τη διαφωνία του. Δεν θέλουμε να βρεθούμε στη δύσκολη θέση να αντιμετωπίσουμε ξανά φαινόμενα παραπληροφόρησης ή άρνησης να κατατεθούν σε ψηφοφορία την πρόταση για ενιαία κείμενα ή να καταγράψουν και να υλοποιήσουν την απόφαση του ΣΔ.
Σε κάθε περίπτωση αυθαιρεσίας, αυταρχισμού, όπως είχαμε στο παρελθόν από διευθυντές/ντριες και προϊσταμένες Νηπιαγωγείων που παραποίησαν τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων ή συμμετοχής του Σχολείου στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ισχύει η απεργία-αποχή που έχουμε κηρύξει ως Σύλλογος και μπορεί να συμμετάσχει έστω και ένας, μία εκπαιδευτικός μόνος του, μόνη της.
Ο Σύλλογός μας στα πλαίσια του μπλοκαρίσματος της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας έχει κηρύξει και βρίσκεται σε ισχύ Απεργία – Αποχή, η οποία μπορεί να δηλωθεί από εκπαιδευτικούς ακόμη κι αν η πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων έχει αποφασίσει το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης μέσω των ενιαίων κειμένων.
Επισημαίνουμε ότι στην Απεργία – Αποχή μπορεί να συμμετάσχουν οι εκπαιδευτικοί σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή στη διάρκεια του σχολικού έτους. Σε κάθε περίπτωση, κάνουμε σαφές ότι συναδέλφισσα/συνάδελφος που απεργεί, δεν μπορεί να υποχρεωθεί να μπει σε κάποια ομάδα και να υλοποιήσει κάποιο σχέδιο δράσης. Το δικαίωμα στην απεργία κερδήθηκε με αγώνες και με το αίμα των εργατών είναι αδιαπραγμάτευτο και δε το χαρίζουμε σε κανέναν!
Προχωράμε όπως ακριβώς κάναμε και τα δύο προηγούμενα χρόνια. Συγκεκριμένα:
α) Σύμφωνα με τον Νόμο 4692/2020, άρθρο 33, παρ.1:
«Κατά την έναρξη του σχολικού έτους και το αργότερο έως τις 10 Οκτωβρίου κάθε έτους, ο Διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας συγκαλεί σε ειδική συνεδρίαση τον σύλλογο διδασκόντων για να προβεί σε προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου και σχεδιασμό συλλογικών δράσεων και ερευνητικών διαδικασιών, καθώς και καθορισμό του τρόπου υλοποίησής τους για το τρέχον σχολικό έτος».
Για την ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων ισχύει ότι προβλέπεται από το άρθρο 15 του ΠΔ79 και το ΦΕΚ 1340/2002 (άρθρο 37). Επομένως, «οι αποφάσεις της πλειοψηφίας είναι δεσμευτικές για όλους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις», άρα εάν η πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων αποφασίσει την υιοθέτηση των ενιαίων κειμένων, δεν μπορεί να γίνει καμία ανάρτηση διαφορετικού περιεχομένου. Όπως προβλέπεται σε όλες τις συνεδριάσεις, η μειοψηφία, εάν το επιθυμεί, καταγράφει την άποψή της αλλά εφαρμόζεται η άποψή της πλειοψηφίας – δεν νοούνται εδώ διαφορετικοί κανόνες λειτουργίας από αυτούς που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο. Οι ομάδες εργασίας δεν μπορούν να καταθέσουν κάτι διαφορετικό από αυτό που θα αποφασίσει η πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων. Φαινόμενα όπου κάποιες ομάδες έκαναν αξιολόγηση και κάποιες κατέθεταν τα κείμενα της ΔΟΕ δεν βοηθούν στο μπλοκάρισμα της αξιολόγησης. Αντίθετα εντάσσονται στις μειοψηφικές περιπτώσεις που συμμετέχουν στην αξιολόγηση!
β) Στην ειδική συνεδρίαση υποστηρίζουμε και ψηφίζουμε χωρίς καμία αλλαγή τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ. Σε καμία περίπτωση δεν αποδεχόμαστε η μειοψηφία (εάν υπάρχει) να κάνει αξιολόγηση. Σε καμία περίπτωση δεν έχει δικαίωμα ο/η διευθυντής να μη θέσει σε ψηφοφορία τα ενιαία κείμενα. Στον υπερσύνδεσμο, θα βρείτε σχετικά σχέδια πρακτικών για κάθε κατηγορία σχολείου για το βιβλίο πρακτικών καθώς και τα ενιαία κείμενα τα οποία αναρτώνται έως τις 20/10.
ΠΡΟΣΟΧΗ:
Η ονομαστική καταγραφή της άποψης αποτελεί δικαίωμα και όχι υποχρεωτική επιβολή. Κανένας δεν μπορεί να υποχρεώσει σε ονομαστική καταγραφή μιας άποψης, αν δεν το επιθυμεί ο εκφραστής της άποψης. Επομένως, ονομαστική ψηφοφορία και καταγραφή της στο πρακτικό δεν προβλέπεται. Κανένας-καμία δεν καταχωρεί στοιχεία στον ηλεκτρονικό φάκελο αξιολόγησης.
Δεν υποκύπτουμε στα τερτίπια και τους εκβιασμούς των αξιολογητών και των διαφόρων «καλοθελητών» για να προχωρήσουμε σε αξιολόγηση. Δεν συνεργαζόμαστε σε πλαίσιο που περιλαμβάνει οποιαδήποτε εν δυνάμει αξιολογική διαδικασία. Δεν αποδεχόμαστε και δεν εφαρμόζουμε καμία αυθαίρετη εντολή.
Σε περίπτωση οποιασδήποτε όχλησης, επικοινωνούμε ΑΜΕΣΑ με το Σωματείο και τα μέλη του ΔΣ.
Δήλωση συμμετοχής στην Απεργία-Αποχή από την ατομική αξιολόγηση
Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία- αποχή που έχει προκηρυχθεί από την Ολομέλεια των Προέδρων της Δ.Ο.Ε. την 1/4/2024, από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, Διευθυντές/ντριες, προϊστάμενους/ές σχολικών μονάδων, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.).
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Δήλωση συμμετοχής στην απεργία-αποχή από μέντορες-συντονιστές
Σήμερα, ……………………… οι κάτωθι υπογεγραμμένοι εκπαιδευτικοί του ………………………………………., δηλώνουμε δια της παρούσας, ότι συμμετέχουμε στην προκηρυχθείσα εκ μέρους της Δ.Ο.Ε. από 10-10-2022 απεργία – αποχή. Συγκεκριμένα, δυνάμει της ως άνω προκηρυχθείσας απεργίας, απέχουμε:
(α) από κάθε καθήκον, που σχετίζεται με τον ορισμό (άρ.3 της υπ’ αρ. Φ12/102913/ΓΔ4 «Ενδοσχολικός Συντονιστής» Υπουργικής Απόφασης), την άσκηση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων εκ μέρους των Ενδοσχολικών Συντονιστών (όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 2 της ως άνω αποφάσεως) και εν γένει από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει από την ως άνω Υπουργική Απόφαση.
(β) από κάθε καθήκον, που σχετίζεται με τον ορισμό (άρ.3 της υπ’ αρ. Φ12/102919/ΓΔ4 «Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» Υπουργικής Απόφασης), την άσκηση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων εκ μέρους των Παιδαγωγικών Συμβούλων – Μεντόρων (όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 2 της ως άνω αποφάσεως) και εν γένει από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει με την ως άνω Υπουργική Απόφαση.
Σημειώνεται, ότι η ως άνω απεργία- αποχή των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκπροσωπεί η Δ.Ο.Ε., από συγκεκριμένες ενέργειες, προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας. Η δε συμμετοχή μας στην εν λόγω απεργία αποτελεί νόμιμο δικαίωμα έκαστου εξ ημών, που απορρέει από την συνταγματικά κατοχυρωμένη συνδικαλιστική ελευθερία κάθε εργαζόμενου.
Οι εκπαιδευτικοί
Δήλωση απάντησης σε πρόσκληση για προετοιμασία αξιολόγησης
«Σε απάντηση του ανωτέρω εγγράφου με αρ. πρ……….., σας ενημερώνω ότι συμμετέχω στην απεργία αποχή που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ από τις 2-4-2024 και έχω υπογράψει σχετική δήλωση συμμετοχής η οποία έλαβε τον υπ. αριθμ. ……..αριθμό πρωτοκόλλου της σχολικής μονάδας».
και εάν τους ζητηθεί στέλνουν αντίγραφο της δήλωσης.