Να αποσυρθεί άμεσα το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο
ΠΑΡΤΕ ΤΩΡΑ ΠΙΣΩ ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
Η κατάθεση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου για την Παιδεία στη δημόσια διαβούλευση, εν μέσω πανδημίας, αποτελεί πρωτοφανή πράξη πολιτικής ανηθικότητας.
Σύμφωνα με όσα έδωσε το Υπουργείο Παιδείας στη δημοσιότητα, το περιεχόμενο του νομοσχεδίου μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:
- Νέα προγράμμτα σπουδών και νέες θεματικές στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα σε νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση, καθώς δίνεται έμφαση στην απόκτηση δεξιοτήτων και όχι στη γνώση.
- Εισάγονται τα μαθήματα των Αγγλικών, της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής στο νηπιαγωγείο (!), αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας των Αγγλικών στις μικρές τάξεις του δημοτικού και εισάγονται νέες θεματικές.
- Στο Γυμνάσιο αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα από 4 σε 7 και επαφέρεται η βάση του 10 σε κάθε μάθημα για την προαγωγή στην επόμενη τάξη
- Στο Λύκειο επανέρχονται οι μίνι πανελλαδικές (!) για την προαγωγή από τη μία τάξη στην άλλη, επαναφέρεται η βάση του 10 για προαγωγή/απόλυση, θεσμοθετείται και πάλι η Τράπεζα Θεμάτων με ισχύ από το 2020-2021, αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στη Β΄και Γ΄Λυκείου, μειώνονται από 4 σε 3 οι ομάδες προσανατολισμού.
- Το Γυμνάσιο και το Λύκειο μετατρέπονται σε εξεταστικό κέντρο με ένταση των ταξικών φραγμών. Παράλληλα, δίνεται έμφαση στο αυταρχικό σχολικό πλαίσιο (αποβολές, διαγωγή, κλπ.). Με δυο λόγια: σχολείο για όποιον αντέχει. Οικονομικά, μορφωτικά, ψυχολογικά.
- Θεσμοθέτηση της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας από τον Σεπτέμβριο του 2020 και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τον Σεπτέμβριο του 2021. Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας θα είναι διττή, εσωτερική αυτοαξιολόγηση και εξωτερική από τα ΠΕΚΕΣ. Δηλαδή, επαναφορά του επιθεωρητισμού με έμφαση στην κατηγοριοποίηση/ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων και την ατομική αξιολόγηση/χειραγώγηση/κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.
Πρόκειται για μια κίνηση απαράδεκτη και εχθρική απέναντι στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που δίνουν την μάχη για τη στήριξη των μαθητών κάτω από όλες τις συνθήκες, στους γονείς και στους μαθητές. Αξιοποιούν αυτές τις συνθήκες, της πανδημίας και του περιορισμού της κυκλοφορίας ως ευκαιρία για να υλοποιήσουν, σαν τον κλέφτη, τα αντιεκπαιδευτικά τους σχέδιά τους. Η Κυβέρνηση αδιαφορεί και συγκαλύπτει τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας, τα μορφωτικά ελλείμματα που συσσωρεύονται και τις ανισότητες που οξύνονται από την αδυναμία μεγάλου μέρους των μαθητών να αποκτήσουν πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Ειναι απαράδεκτο σε μια περίοδο που πρακτικά είναι αδύνατο να πργματοποιηθούν Γενικές Συνελεύσεις και μαζικές κινητοποιήσεις τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από μαθητές και γονείς, η κυβέρνηση να φέρνει ένα τέτοιο νομοσχέδιο για την Παιδεία.
Τα μέτρα που επιχειρούν να περάσουν έχουν σαφές ταξικό πρόσημο: ευνοούν τα ανώτερα ταξικά στρώματα, τους σχολάρχες, τα φροντιστήρια και την παραπαιδεία.
Οι σχεδιασμοί και η τακτική της κυβέρνησης πρέπει να καταδικαστούν απ’ όλη την κοινωνία. Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν πρόκειται ούτε να αιφνιδιαστεί ούτε να φιμωθεί.
Δίνουμε άμεση και αποφασιστική απάντηση στην κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας! Δε θα το επιτρέψουμε!
Ο ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ ΑΠΕΙΛΕΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.
Μπορεί να φοράμε τις μάσκες μας για να προστατευτούμε, αλλά δεν θα κλείσουμε τα στόματά μας!
Τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα αυτοπροστασίας συμμετέχουμε στην κινητοποίηση των Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ, μαζί με τους γονείς και τους μαθητές της Αττικής την Παρασκευή 24 Απριλίου στις 12:00 στη Βουλή.
Φοράμε μάσκες αλλά δεν μένουμε σιωπηλοί.
Καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να πάρει άμεσα απόφαση για συμμετοχή στην κινητοποίηση και να κηρύξει απεργία-αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία.
Συνεχίζουμε με τις αποφάσεις των 77 εκπαιδευτικών σωματείων για Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης.