Μήνυμα του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο Παρθενώνας» προς όλες τις συναδέλφισσες και όλους τους συναδέλφους

Ευχόμαστε σε όλες  τις συναδέλφισσες και όλους τους συναδέλφους στα Δημοτικά σχολεία και Νηπιαγωγεία του Συλλόγου μας καλή σχολική χρονιά, υγεία και δύναμη.

Καλωσορίζουμε τους νεοδιόριστους και νεοδιόριστες καθώς και τους αναπληρωτές και αναπληρώτριες συναδέλφους που τοποθετούνται στις σχολικές μας μονάδες, συνεχίζοντας τον συλλογικό αγώνα για εργασιακή αξιοπρέπεια, μισθούς και συντάξεις αξιοπρέπειας, σταθερή και μόνιμη εργασία και ίσα δικαιώματα για όλους τους εκπαιδευτικούς.

Για όσα επιφυλάσσει στους εκπαιδευτικούς και στο δημόσιο σχολείο η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας που έχει κηρύξει τον πόλεμο στη ζωντανή εκπαίδευση, σε ό,τι έχει απομείνει από τον δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου και τη δημοκρατία εντός του, δώσαμε με αποφασιστικότητα όλη την προηγούμενη περίοδο σημαντικές μάχες μέσα στις πιο δύσκολες συνθήκες.

Τη μάχη θα τη δώσουμε ξανά, μέσα και έξω από τις τάξεις μας! Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά με πάνω από 9.000 σχολεία που έχουν χτιστεί την περίοδο 1960 – 1985 και δεν έχει γίνει ποτέ προσεισμικός έλεγχος. Σχολεία που είναι επικίνδυνα για τα παιδιά μας, αφού η συντήρηση και οι επισκευές τους θεωρούνται κόστος για το κράτος και τις κυβερνήσεις.

Με χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που αναπληρώνουν κάθε χρόνο τον εαυτό τους. Με τον εφιάλτη των ενοικίων των 500 και 600 ευρώ και μισθούς πείνας για σπίτια-τρύπες ειδικά σε τουριστικές περιοχές, δεν αποκλείεται να ξαναζήσουμε εικόνες ντροπής όπου συνάδελφοι μας θα μένουν σε camping, σε παραλίες και σε σκηνές.

Την ίδια ώρα το Υπουργείο Παιδείας εξαφανίζει κενά επειδή δε φτάνει το πρόγραμμα ΕΣΠΑ για να καλύψει μισθοδοσία 9 μηνών. Θεωρεί την Ειδική Αγωγή και την παράλληλη στήριξη πολυτέλεια, γι’ αυτό περικόπτει θέσεις εκπαιδευτικών, συγχωνεύει τμήματα.

Από τις πρώτες ημέρες της νέας σχολικής χρονιάς καλούμαστε να βρεθούμε απέναντι στις περικοπές στις προσλήψεις αναπληρωτ(ρι)ώ, στη νέα απόπειρα προώθησης της αξιολόγησης, του πολυκατακερματισμού του εκπαιδευτικού σώματος σε μια διαβαθμισμένη πολύπλοκη ιεραρχία με αξιολογητές και αξιολογούμενους: μέντορες, ενδοσχολικοί συντονιστές, εκπαιδευτικοί όμιλοι απλήρωτης εργασίας. Αλλά και την αντιπαιδαγωγική επιμήκυνση του σχολικού χρόνου σε εντελώς ακατάλληλους χώρους.

Κρατάμε στη συλλογική μας μνήμη τη στάση αλληλεγγύης και αγωνιστικής συσπείρωσης της συντριπτικής πλειοψηφίας των συναδέλφων που τις προηγούμενες σχολικές χρονιές οδήγησαν σε οδυνηρές ήττες την κα Κεραμέως και το Υπουργείο Παιδείας. Με τη συσπείρωσή μας στο Σωματείο, συνεχίζουμε  τον αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική για μια ακόμη χρονιά, αξιοποιώντας όλα τα μέσα (απεργίες, απεργία-αποχή, ενιαία κείμενα, συλλαλητήρια, ενημέρωση γονέων, πανό στα σχολεία κλπ).!

Ο Σύλλογός μας, μαζί με όλα τα μαχόμενα σωματεία της εκπαίδευσης θα συνεχίσει μαχητικά και χωρίς συμβιβασμούς τον δρόμο της αγωνιστικής απάντησης για την ανατροπή των αντιλαϊκών μέτρων και όλων των πολιτικών διαχειριστών τους.

Σε αυτό το πλαίσιο καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να λάβουν υπόψιν τα ακόλουθα:

  1. Κάθε σύλλογος διδασκόντων σε δημοτικό και νηπιαγωγείο προστατεύει τη δημοκρατική λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων, αποφασίζει ότι ο σύλλογος διδασκόντων είναι το κυρίαρχο όργανο και όλες οι αποφάσεις παίρνονται αποκλειστικά από αυτόν χωρίς να γίνεται χρήση του διευθυντικού δικαιώματος.

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να αποφασίσουν την κατανομή των εκπαιδευτικών στις τάξεις του πρωινού, να καταγράψουν τους εκπαιδευτικούς και τις ώρες των ειδικοτήτων που λείπουν, συνυπολογίζοντας τις ανάγκες σε ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο.

Δεν αποδεχόμαστε τον όρο πλεονασματικές ώρες! Η ενισχυτική διδασκαλία είναι διδακτικό έργο αναγκαίο ως υποστηρικτική δομή στη σχολική μονάδα και όχι το παραπαίδι προς εκμετάλλευση! Με βάση αυτό, ο κάθε σύλλογος διδασκόντων αρνείται να αποδεχτεί τον όρο πλεονάζουσες ώρες και δηλώνει συγκεκριμένα τον αριθμό των ωρών που διαθέτει για ενισχυτική διδασκαλία.

  1. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην νομιμοποιήσουν την παραβίαση των δικαιωμάτων των παιδιών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην νομιμοποιήσουν την παραβίαση των δικαιωμάτων των παιδιών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη. Οι μειωμένες προσλήψεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης στα σχολεία μας δεν αρκούν για να καλύψουν στο σύνολό τους τις ανάγκες υποστήριξης των παιδιών. Δεν προκύπτει από τη νομοθεσία ότι αρμοδιότητα του Συλλόγου Διδασκόντων είναι η διαχείριση της τοποθέτησης των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, καθώς όλα τα εγκεκριμένα αιτήματα πρέπει να ικανοποιηθούν. Σε καμία περίπτωση να μη προχωρήσουν σε μοίρασμα των ωρών σε περισσότερα του ενός παιδιού! Οι εγκρίσεις αφορούν την πλήρη κάλυψη των αναγκών ενός/μιας και μόνο μαθητή/τριας! Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης και οι  Διευθυντ(ρι)ες  των  σχολείων να απευθυνθούν με έγγραφό τους προς τη Διεύθυνση και το ΚΕΔΑΣΥ ζητώντας αναλυτικές οδηγίες για την διαχείριση του μειωμένου αριθμού τοποθετήσεων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης συγκριτικά με τον αριθμό των εγκρίσεων, προκειμένου να προστατευτούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών και τα εργασιακά  δικαιώματα  των  εκπαιδευτικών. Ως Σύλλογοι Διδασκόντων, όλα αυτά τα χρόνια, με θυσίες και αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης (που απ’ ό,τι φαίνεται αυτή απουσιάζει από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου) έχουμε στηρίξει και θα συνεχίζουμε να στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις όλα τα παιδιά με αναπηρία /και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες της σχολικής μας μονάδας. Όμως δεν θα βάλουμε πλάτη στην αντιπαιδαγωγική πολιτική των περικοπών! Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να προβούν σε κάθε ενέργεια προκειμένου να ενημερωθούν οι γονείς των μαθητών μας για το πώς τους αντιμετωπίζει το υπουργείο σαν αριθμούς και μαζί τους, μέσα από τα σωματεία και τους συλλόγους μας, θα διεκδικήσουμε από κάθε αρμόδιο διοικητικό φορέα την κάλυψη με εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό όλων των κενών και των αναγκών της σχολικής μονάδας.
  1. Σχετικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων να μην  εμπλέξουν φορείς άσχετους κι εχθρικούς με την εκπαίδευση όπως ιδιωτικές εταιρείες, ΜΚΟ, δήμους, αστυνομία κ.λπ., να μην αναρτήσουν στην ιστοσελίδα του σχολείου, να μην προχωρήσουν σε δημιουργία portfolio – φακέλους αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης των μαθητών, σύνδεση των project των εργαστηρίων δεξιοτήτων με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας, να μην εμπλέξουν σχολικούς συμβούλους, γονείς, δήμους στην εκπαιδευτική διαδικασία με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων κ.λπ. και να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα χρησιμοποιούν. Η Υπουργική Απόφαση Φ.31/94185/Δ1/2021 – ΦΕΚ 3791/Β/13-8-2021 που εστάλη στα σχολεία πουθενά δεν αναφέρει ότι πρέπει να καταθέσουμε αναλυτικά το περιεχόμενο των εργαστηρίων που θα υλοποιήσουμε. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να καταγράψουν στο σχετικό πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων μόνο τους τίτλους των εργαστηρίων και όχι το αναλυτικό τους περιεχόμενο.
  1. Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία οι εκπαιδευτικοί μπορούν να παραμένουν στο σχολείο ως 6 ώρες την ημέρα και ως 30 ώρες την εβδομάδα. Μέσα σε αυτές πραγματοποιείται το διδακτικό ωράριο.

Οι εκπαιδευτικοί που σχολάνε στις 15.00, δεν μπορούν να ξεκινούν μάθημα πριν τις 10

Οι εκπαιδευτικοί που σχολάνε στις 16.00, δεν μπορούν να ξεκινούν μάθημα πριν τις 10.45

Οι εκπαιδευτικοί που σχολάνε 17.30, δεν μπορούν να ξεκινούν μάθημα πριν τη 13.15.

Σε περίπτωση, που στον/στην εκπαιδευτικό δεν έχει ανατεθεί συγκεκριμένο εκπαιδευτικό/διοικητικό έργο, δικαιούται να αποχωρήσει από το σχολείο μετά την λήξη του διδακτικού του ωραρίου ή να προσέλθει πριν την έναρξη του εάν η έναρξη του διδακτικού ωραρίου δεν συμπίπτει με την έναρξη του ημερησίου σχολικού προγράμματος. Αντίστοιχα, επιτρέπεται η αποχώρηση εκπαιδευτικού από τον χώρο του σχολείου κατά την διάρκεια κενών στην διδακτική τους απασχόληση.

H μάχη ενάντια στην αξιολόγηση συνεχίζεται! Ο αγώνας που δίνουμε αφορά πρώτα και κύρια την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου

Δε θα επιτρέψουμε την εμπορευματοποίηση του δημόσιου σχολείου, την αξιολόγηση και την πειθάρχηση, που το μετατρέπει σε πεδίο ανταγωνισμού, γενικεύει τις μορφωτικές ανισότητες, απαξιώνει τον εκπαιδευτικό, το παιδαγωγικό έργο και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης.

  • Υπερασπιζόμαστε την  παιδαγωγική  ελευθερία και τις ισότιμες συναδελφικές σχέσεις  
  • Αγωνιζόμαστε για ελεύθερο και δημοκρατικό, δημόσιο και δωρεάν σχολείο των όλων των ίσων των διαφορετικών
  • Δε συμμετέχουμε στις νέες ιεραρχικές αξιολογικές δομές προώθησης της ατομικής αξιολόγησης μέσα στα σχολεία (μέντορες/συντονιστές κ.λπ.). Δεν ξεχωρίζουμε τους συναδέλφους μας σε ανώτερους και κατώτερους,  σε μέντορες και «εκπαιδευόμενους»
  • Καλούμε όλους και όλες τους/τις εκπαιδευτικούς να μην καταθέσουν απολύτως τίποτε στον «ηλεκτρονικό φάκελο» της αξιολόγησης.
  • Απεργούμε – Απέχουμε/Δεν υλοποιούμε

Αντιγράφουμε από την απόφαση της ΔΟΕ στις 7/9/2023 και υπενθυμίζουμε:

• Για την ατομική αξιολόγηση, είναι σε ισχύ η απεργία – αποχή που κήρυξε η Δ.Ο.Ε. (8/2/2023) και επανεπιβεβαιώθηκε, ομόφωνα, από την 92η ΓΣ του κλάδου. Με βάση αυτό, βρίσκονται σε ισχύ οι δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή που έχουν υπογραφεί από την προηγούμενη χρονιά. Σε νέες δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή και πρωτοκόλλησή τους, χρειάζεται να προχωρήσουν μόνο όσες/όσοι εκπαιδευτικοί δεν είχαν υπογράψει την περσινή σχολική χρονιά και όσες/όσοι άλλαξαν σχολείο λόγω μετάθεσης, απόσπασης ή νέας τοποθέτησης αναπληρωτών.

• Για τους μέντορες και τους συντονιστές είναι σε ισχύ η απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η Δ.Ο.Ε. (10/10/2022). Με βάση αυτό, βρίσκονται σε ισχύ οι δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή που έχουν υπογραφεί από την προηγούμενη χρονιά. Σε νέες δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή και πρωτοκόλλησή τους, χρειάζεται να προχωρήσουν μόνο όσες/όσοι εκπαιδευτικοί δεν είχαν υπογράψει την περσινή σχολική χρονιά και όσες/όσοι άλλαξαν σχολείο λόγω μετάθεσης, απόσπασης ή νέας τοποθέτησης αναπληρωτών.

Με βάση τα παραπάνω καλούμε:

1. Τους Διευθυντές και τις διευθύντριες και τους Προϊσταμένους και τις Προϊσταμένες των σχολικών μονάδων να μην ορίσουν παιδαγωγικούς συμβούλους – μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές. 

2. Καλούμε τους/τις συναδέλφους να μην αποδεχτούν τον ορισμό τους ως παιδαγωγικοί σύμβουλοι-μέντορες ή ενδοσχολικοί συντονιστές. Να μην αποδεχτούν καμία συμμετοχή σε αυτό το ιεραρχικό θεσμικό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης είτε ως μέντορες/συντονιστές είτε ως «κατώτεροι» στην αξιολογική ιεραρχία. Να συνεχίσουν να συνεργάζονται στο πλαίσιο της δημοκρατικής παιδαγωγικής λειτουργίας του Συλλόγου Διδασκόντων σε ισότιμη και δημοκρατική βάση και με μοναδικό κριτήριο την πρόοδο των μαθητών τους.

3. Καλούμε όλους και όλες τους/τις εκπαιδευτικούς να μην παρέχουν σε καμία περίπτωση διδακτικό έργο εάν δεν προσμετράται στο διδακτικό τους ωράριο ή εάν παραβιάζει το εργασιακό τους ωράριο. Παροχή διδακτικού έργου δωρεάν ή με αντάλλαγμα «ευνοϊκή μεταχείριση» στην αξιολόγηση δεν είναι αποδεκτή σε καμία περίπτωση, πολύ περισσότερο όταν εντάσσεται σε αντιπαιδαγωγικό πλαίσιο (π.χ. εκπαιδευτικοί όμιλοι).

4. Τους/τις εκπαιδευτικούς να μην καταθέσουν τίποτε στον «ηλεκτρονικό φάκελο» της αξιολόγησης. Δεν θα φακελωθούμε μόνοι μας και δε θα επιτρέψουμε το κυνήγι προσόντων δια βίου.

• Η ΔΟΕ κηρύσσει 3ωρες στάσεις εργασίας για το 1ο ή 2ο 3ωρο του προγράμματος των σχολικών μονάδων από τη Δευτέρα 11/9/2023 μέχρι και την Παρασκευή 29/9/2023 όπως επίσης και επιπλέον στάση εργασίας που καλύπτει και το ολοήμερο  διευρυμένου ωραρίου (14:00 – 17:30), στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της Υ.Α. 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της».

Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές, οι εργαζόμενοι όλης της χώρας πρέπει και μπορούμε να ζήσουμε καλύτερα! Θέλουμε ένα σχολείο που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών μας. Με σύγχρονες υποδομές, με όλο το απαραίτητο προσωπικό που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει!

Οργανώνουμε σε κάθε σωματείο, σε κάθε δήμο, σε κάθε σχολείο, τον αγώνα και την πάλη μας για τα δικαιώματα που μπορούμε να έχουμε σήμερα:

  • Να καλυφθούν άμεσα τα 20.000 κενά εκπαιδευτικών. Να προσληφθούν όλοι οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας για κάθε παιδί με αναπηρία/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται στις διαγνώσεις των αρμόδιων επιστημονικών φορέων (ΚΕΔΑΣΥ). Δημιουργία όλων των αναγκαίων οργανικών θέσεων συνολικά στην Ειδική Αγωγή, συμπεριλαμβανομένης της Παράλληλης Στήριξης.
  • 15 μαθητές ανά τάξη.
  • Μόνιμοι διορισμοί όλων των εκπαιδευτικών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία που αναπληρώνουν κάθε χρόνο τον εαυτό τους.
  • Προσλήψεις επιπλέον προσωπικού καθαριότητας με πλήρες ωράριο.
  • Γενναία χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες των σχολείων. Διαγραφή χρεών σε ρεύμα και ΔΕΚΟ. Εξασφάλιση αφορολόγητου πετρελαίου και Φυσικού αερίου.  Καμιά οικονομική επιβάρυνση των γονιών για τη λειτουργία των σχολείων.
  • Κατάργηση του ΦΠΑ σε όλα τα σχολικά είδη. Επιβολή πλαφόν στις τιμές.
  • Δωρεάν γεύμα και δεκατιανό σε όλα τα παιδιά. Άμεση έναρξη των προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας και Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης.
  • Εξασφάλιση της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών στο σχολείο με ευθύνη των Περιφερειών από την πρώτη μέρα των μαθημάτων.
  • Σύγχρονα και ασφαλή σχολεία. Άμεσος ουσιαστικός και ενδελεχής προσεισμικός έλεγχος όλων των σχολικών κτηρίων. Επισκευή και συντήρηση των σχολείων αφού οι μαθητές κινδυνεύουν όχι μόνο από σεισμό στην ώρα λειτουργίας του σχολείου αλλά και καθημερινά, από τα κακοσυντηρημένα υλικά (σοβάδες, φωτιστικά υλικά, πόρτες, τζάμια κ.λπ.). Άμεση έκδοση πιστοποιητικών καταλληλότητας, πυρασφάλειας και έλεγχοι του ηλεκρομηχανολογικού εξοπλισμού.
  • Δουλειά και ζωή με δικαιώματα. Αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών. Επιστροφή 13ου και 14ου μισθού. Αφορολόγητο στα €12.000.
  • Να καταργηθεί η ΕΒΕ και η Τράπεζα Θεμάτων.
  • Καμιά κατηγοριοποίηση σχολείων μέσω της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης.  Όχι στο σχολείο των ταξικών διαχωρισμών και των εφήμερων δεξιοτήτων.
  • Λεφτά για την Παιδεία και όχι για του ΝΑΤΟ τα σφαγεία. Καμία εμπλοκή της Ελλάδας στο πόλεμο.

Δε μένουμε θεατές! Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας!

Στον δρόμο της οργάνωσης και του αγώνα βρίσκεται η ελπίδα!

Σας καλούμε να βρίσκεστε σε επαφή με τον Σύλλογό μας για κάθε εργασιακό θέμα και κάθε πρόβλημα των σχολικών μονάδων.

Με την αισιοδοξία της μακρόχρονης αγωνιστικής μας εμπειρίας και πλήρη επίγνωση της παιδαγωγικής μας ευθύνης και του κοινωνικού μας ρόλου, βαδίζουμε στον δρόμο της συλλογικότητας και του αγώνα.

Καλή αρχή!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...