Καταγγελία για παρουσία αστυνομίας στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ταύρου

Την Πέμπτη 25 Απρίλη,  οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές και οι μαθήτριες σχολείου του Συλλόγου μας έγιναν μάρτυρες ενός ακόμα σοβαρού περιστατικού με την είσοδο αστυνομικών στο σχολείο την ώρα λειτουργίας του, μετά από καταγγελία μητέρας.

Τέσσερις(!) οπλισμένοι αστυνομικοί μπήκαν στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ταύρου ζητώντας εξηγήσεις για περιστατικό που έγινε μεταξύ δύο μαθητών, έπειτα από καταγγελία μητέρας παιδιού του Σχολείου! Ο διευθυντής του σχολείου και γονείς κλήθηκαν στο αστυνομικό τμήμα, ενώ η παρουσία των αστυνομικών δημιούργησε αναστάτωση σε παιδιά και γονείς που προσπαθούσαν να καταλάβουν τι έχει συμβεί. Σαν να μην έφτανε αυτό, αστυνομικοί μαζί με την καταγγέλλουσα μητέρα παρακολουθούσαν από τα κάγκελα στη διάρκεια του διαλείμματος αν γίνεται σωστά η επιτήρηση των παιδιών, μιλούσαν από τα κάγκελα στα παιδιά και έλεγαν στους εκπαιδευτικούς να αφήνουν ξεκλείδωτη την πόρτα του σχολείου (προφανώς για να διευκολύνεται η πρόσβασή τους σε αυτό)!

Δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει παρόμοιο περιστατικό σε σχολείο του Συλλόγου μας. Επίσης, πληθαίνουν τέτοιους είδους «επισκέψεις» πανελλαδικά. 

Εμείς επαναλαμβάνουμε:

Η αστυνομία δεν έχει καμία δουλειά μέσα στα σχολεία!

Τα όπλα δεν έχουν καμία θέση μέσα στα σχολεία!

Η σχολική κοινότητα μπορεί και πρέπει να λύνει τα όποια προβλήματα προκύπτουν με συζήτηση μεταξύ των μελών της. Σοβαρή είναι και η ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας που με την πολιτική του όχι μόνο δεν αποτρέπει  τέτοια περιστατικά αλλά τα ενθαρρύνει, με τις πλατφόρμες καταγγελιών, τις απειλές για ποινές, με τη λογική ότι τα προβλήματα στο σχολείο μπορούν να λυθούν με ένταση της καταστολής απέναντι σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες. Η παιδαγωγική σχέση που προσπαθούμε να χτίσουμε στα σχολεία εστιάζει – μεταξύ άλλων – στην ισοτιμία, στην αλληλεγγύη και στην υιοθέτηση συμπεριφορών που στηρίζονται στην αποδοχή και την κατανόηση. Βρισκόμαστε σε πλήρη αντίθεση με την αντίληψη του Υπουργείου που θεωρεί ότι τα σχολεία πρέπει να είναι ένας μηχανισμός επιβολής ποινών και καταλογισμού ευθυνών αποκλειστικά και μόνο στις/στους εκπαιδευτικούς.  Για αυτό παλεύουμε για παιδαγωγική ελευθερία και αντιτιθέμεθα στο αέναο κυνήγι δεξιοτήτων που ευαγγελίζεται το Υπουργείο Παιδείας ακόμη κι από την τρυφερή ηλικία του δημοτικού σχολείου.

Ίσως σας ενδιαφέρουν…