Δελτίο Τύπου από την κοινή κινητοποίηση των Εκπαιδευτικών Σωματείων στη Δ’ Διεύθυνση και την συνάντηση με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης

Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2023, με πρωτοβουλία των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Δ’ Δ/νσης, συνάντηση με τον Δ/ντή Εκπαίδευσης Δ’ Αθήνας.

Τέθηκαν τα εξής ζητήματα:

  • Η ομηρία των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών του 2020 και 2021.
  • Ζητήθηκε η αυτοδίκαιη έκδοση Διαπιστωτικών πράξεων, μιας και οι συναδέλφισσες/οι είναι μόνιμοι/μες μετά τον διορισμό τους.
    • Παρόλα αυτά, ο Δ/ντής Εκπαίδευσης αρνείται να προχωρήσει σε έκδοση διαπιστωτικών πράξεων, δηλώνοντας ότι παραμένει δέσμιος της εφαρμογής του Ν. 4823 και των προφορικών εντολών του Υπουργείου.
    • Τονίστηκε και καταγγέλθηκε η προσπάθεια που έγινε από την Δ΄ Δ/νση να ζητηθεί από τους νεοδιόριστους να προβούν σε καταχώρηση στοιχείων -για το στάδιο που βρίσκεται η ατομική τους  αξιολόγηση- σε μία ηλεκτρονική φόρμα. Η ενέργεια αυτή της Δ/νσης και του ΠΥΣΠΕ ήταν εντελώς παράτυπη. Για τους Συλλόγους και τους νεοδιόριστους συναδέλφους αποτέλεσε πράξη τρομοκράτησης και εκβιασμού, όπως και η στάση των Συμβούλων. Ο Διευθυντής ενώ  επικαλέστηκε τη νομοθεσία, προκειμένου να μη δώσει καμιά λύση στο πρόβλημα, ταυτόχρονα αρνείται να εφαρμόσει τη νομοθεσία και να συγκαλέσει ΠΥΣΠΕ για να συζητήσει την υπογραφή των διαπιστωτικών πράξεων των διορισμένων συναδέλφων-ισσών του 2021, όπως έπραξε και για τους 2020-21.
  • Παράλληλη στήριξη:

Οι Σύλλογοι επανέλαβαν την τραγική κατάσταση που δημιουργείται στα σχολεία εξαιτίας ελλείψεων σε παράλληλες στηρίξεις. Από τα στοιχεία που αντλήθηκαν στην συνάντηση από τη Δ’ Δ/νση, φαίνεται ότι από τα 1.070 αιτήματα για παράλληλες στηρίξεις έχουν καλυφθεί τα 542. Ο αριθμός αυτός είναι πολύ μικρότερος από τις περσινές τοποθετήσεις σε παράλληλες (περίπου 700) και είναι σχεδόν δεδομένο ότι δεν θα καλύψουν τις ανάγκες σχολείων και μαθητών. Η άποψη του Δ/ντή Εκπαίδευσης είναι ότι «δεν είναι απαραίτητο ότι επειδή  ένας μαθητής έχει γνωμάτευση, θα πρέπει να πάρει και παράλληλη στήριξη».

Για τον κλάδο, μια τέτοια θέση μόνο αποτροπιασμό μπορεί να προκαλεί. Βάλλει ευθέως τα μορφωτικά δικαιώματα ιδιαίτερα των μαθητών που χρήζουν Ειδικής αγωγής και τα κονιορτοποιεί, υπηρετώντας ανερυθρίαστα το δόγμα “εξοικονομώ στην εκπαίδευση”.

  • Συγχωνεύσεις Σχολείων:
  • Καταγγέλθηκε η έλλειψη του έγκαιρου προγραμματισμού, η απουσία αντίληψης των πραγματικών συνθηκών των σχολείων εκ μέρους της Δ/νσης, καθώς και η ταλαιπωρία που υφίσταται η εκπαιδευτική κοινότητα, εξαιτίας της πρότασης της Δ’ Δ/νσης, που οδήγησε στις συγχωνεύσεις 11 Νηπιαγωγείων της Καλλιθέας και κατόπιν στην αναστολή, για 1 έτος, 8 εξ αυτών! Επίσης, καταγγέλθηκαν οι παλινωδίες και οι αλληλοαναιρούμενες προφορικές εντολές που ακολούθησαν την έκδοση των ΦΕΚ των συγχωνεύσεων και της αναστολής τους (28-8-23 & 9-10-23),
    • Ζητήθηκε να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες από την Δ/νση Εκπαίδευσης, ώστε να αρθούν οι συγχωνεύσεις και να ληφθούν υπόψη οι πραγματικές ανάγκες για την παιδαγωγική λειτουργία των Νηπιαγωγείων, οι ανεπαρκείς-ακατάλληλες συνθήκες στέγασης και κυρίως, οι συνθήκες εργασίας των Νηπιαγωγών και των Προϊσταμένων, καθώς και οι μαθησιακές ανάγκες των μαθητών/μαθητριών.
  • Υποθέσεις επιθετικών συμπεριφορών γονέων προς εκπαιδευτικούς:

Καλέσαμε την Δ/νση Εκπαίδευσης να στέκεται αρωγός προς τις/τους εκπαιδευτικούς που δέχονται αδικαιολόγητες επιθέσεις από γονείς και κηδεμόνες και να συνδράμει στην κατεύθυνση της προστασίας της  παιδαγωγικής λειτουργίας του Σχολείων.

  • Κτηριακά προβλήματα:

Για τα  ζητήματα των άθλιων κτηριακών συνθηκών, τονίστηκαν οι περιπτώσεις νηπιαγωγείων που στεγάζονται σε προκάτ, στα οποία καλούνται να εργαστούν εκπαιδευτικοί της διοικητικής   ευθύνης του ιδίου. Αρκέστηκε ουσιαστικά να τονίσει ότι αδυνατεί να παρέμβει στους Δήμους προς την κατεύθυνση επίλυσής τους.

Τονίστηκε από τη μεριά μας ότι αυτή η διάχυση ευθυνών (Υπουργείο, Δ/νσεις, Δήμοι, Περιφέρειες κλπ.) το μόνο που καταφέρνουν είναι να συντηρούν την κάκιστη κατάσταση πολλών σχολείων, κατάσταση άκρως επικίνδυνη για μαθητές κι εκπαιδευτικούς.

  • Αναθέσεις διδακτικού ωραρίου:
  • Οι Σύλλογοι ζήτησαν διευκρινίσεις για τις προφορικές εντολές που έχουν δοθεί, ώστε οι συνάδελφοι παράλληλης στήριξης να καλύπτουν απουσία οποιουδήποτε  εκπαιδευτικού. Ο Δ/ντής Εκπ/σης, δεν αρνήθηκε ότι έχουν δοθεί παρόμοιες εντολές, παρέπεμψε στην τήρηση του (ασαφούς στις περιπτώσεις αυτές) νομικού πλαισίου (καθηκοντολόγιο, νόμοι κλπ.).
    • Τονίσαμε από τη μεριά μας, ότι δεν θα ανεχθούμε προφορικές οδηγίες-άλλοθι για να στηθεί πχ ένας απεργοσπαστικός μηχανισμός, όπου οι παράλληλες στηρίξεις θα αντικαθιστούν απεργούς εκπαιδευτικούς κλπ
    • Εδώ και τώρα να καλυφθούν όλα τα κενά.
    • Αναπλήρωση των εκπαιδευτικών που απουσιάζουν.

Επομένως συναδέλφισσες και συνάδελφοι, είναι σαφές ότι οι παράλληλες στηρίξεις δεν είναι «δια πάσαν νόσον» και κάλυψη των καθημερινών κενών των σχολείων .   Τα καθήκοντά τους είναι συγκεκριμένα.

Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Δ΄ Δ/νσης (Γλυφάδας-ΒΒΒ, Θουκυδίδης, Παρθενώνας, Νέας Σμύρνης, Καλλιθέας-Μοσχάτου, Αγίου Δημητρίου) τονίζουν ότι ο αγώνας συνεχίζεται:

  • Για άμεση έκδοση των Διαπιστωτικών πράξεων για όλους τους νεοδιόριστους συναδέλφους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
  • Ενάντια στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την ατομική αξιολόγηση  με στόχο τη χειραγώγηση-κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών κι εκπαιδευτικών.
  • Για διεκδίκηση αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας
  • Για την υπεράσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων
  • Για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...