Αποφάσεις Τακτικής Γενικής Συνέλευσης 1/6/2017

Στην τακτική Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 1/6/2017 πήραμε αποφάσεις για τα νηπιαγωγεία, την αξιολόγηση, την ειδική αγωγή, για την εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και μεταναστών και για τα οικονομικά της ΔΟΕ. Επίσης κατατέθηκε και ένα ψήφισμα για την καταδίκη μαθητών του Ρεθύμνου σε 80 ώρες κοινωνικής εργασίας εξαιτίας της συμμετοχής τους  στις κινητοποιήσεις του σχολείου τους.

 

Απόφαση της ΓΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών  Π.Ε.

«Ο Παρθενώνας» (01-06-2017)

(συντάχθηκε με βάση τις αποφάσεις των προηγούμενων ΓΣ)

 

Όχι σε παλιά και νέα μνημόνια –  Μαζικός αγώνας διαρκείας

  • ενάντια στην αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ

 

  • για τις ανάγκες και τα δικαιώματά μας

 

  • για την ανατροπή του μνημονιακού καθεστώτος κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ και κάθε επίδοξου πολιτικού διαχειριστή αυτής της πολιτικής

 

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας το μνημονιακό της κατήφορο και τη λεηλασία των κοινωνικών δικαιωμάτων, ψήφισε ένα ακόμα μνημόνιο που προβλέπει μειώσεις των συντάξεων κατά 1,8 δις, μειώσεις των μισθών των πιο χαμηλόμισθων εργαζόμενων μέσα από τη πρωτοφανή μείωση του αφορολόγητου, ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, χτύπημα των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, περικοπές στα επιδόματα τέκνων/φτώχειας/θέρμανσης, νέα αξιολόγηση και κινητικότητα στο Δημόσιο.

Ειδικά για την εκπαίδευση, το νέο μνημόνιο ορίζει ότι μέχρι το Νοέμβριο του 2017  σχεδιάζεται αύξηση του ωραρίου, αύξηση των μαθητών ανά τμήμα και αξιολόγηση.

 

Το νέο 4ο μνημόνιο, τα αντιλαϊκά μέτρα και ο λογαριασμός των 3,6 δις που προβλέπει η συμφωνία κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ, η επιταγή των θεσμών να πληρώσει ο λαός 14,8 δις ευρώ το 2017 για τόκους και χρεολύσια συνεχίζει το έργο των μνημονιακών αντιλαϊκών αντιεκπαιδευτικών πολιτικών όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων, αφήνοντας ακόμα πιο βαθιές χαρακιές στο ήδη πληγωμένο σώμα των εργαζόμενων και των ανέργων. Την ίδια στιγμή, είναι τουλάχιστον εξοργιστική η στάση της μνημονιακής αντιπολίτευσης και ολόκληρου του πολιτικού κατεστημένου να μοιράζουν ξανά ψεύτικες υποσχέσεις για «έξοδο από τα μνημόνια» ενώ είναι εκείνοι που βύθισαν τη χώρα στη μνημονιακή κόλαση όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Μόνο οι επιχειρηματικοί όμιλοι πανηγυρίζουν για το κλείσιμο της συμφωνίας!

Αυτή είναι η ανάπτυξή τους, που περήφανα προβάλλουν κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση! Μια ανάπτυξη που φέρνει όλο και περισσότερες απώλειες για τους εργαζόμενους, που δεν χωρά τις σύγχρονες ανάγκες τους, που “προσφέρει” μερικά ψίχουλα για την “ακραία φτώχεια”, όπως την ονομάζουν, και αυτά υπό αίρεση».

Κανένας εργαζόμενος δεν πρέπει να αποδεχτεί αυτή την κατάσταση. Οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, η νεολαία, πρέπει άμεσα να οργανώσουν την αντίστασή τους στη νέα μνημονιακή λαίλαπα. Σε αυτή την κατεύθυνση, ρήξης και σύγκρουσης με την κυβέρνηση, την ΕΕ και το ΔΝΤ, ανατροπής του μνημονιακού καθεστώτος και κάθε επίδοξου πολιτικό διαχειριστή της ίδιας πολιτικής, η μόνη ελπίδα βρίσκεται στην αφύπνιση του λαϊκού κινήματος, στην άνθιση των λαϊκών αγώνων, στη συγκρότηση ενός ευρύτατου κοινωνικού πολιτικού μετώπου. Εμείς οι εργαζόμενοι δεν χρωστάμε τίποτα και δεν πληρώνουμε τίποτα. Να πληρώσει η οικονομική ολιγαρχία που προκάλεσε την κρίση και οι πολιτικοί της εκπρόσωποι.  Είμαστε αντίθετοι στις πολιτικές  που επιβάλλουν με αφορμή το χρέος οι κυβερνήσεις, οι δανειστές και η τρόικα με την επιβολή ενός «αέναου» Μνημονίου που οδηγεί στη διαχρονική μείωση μισθών και συντάξεων, στη φτώχεια, την ανεργία, την κατάρρευση και πλήρη εμπορευματοποίηση των δημόσιων κοινωνικών αγαθών της παιδείας και της υγείας, στην πώληση της δημόσιας περιουσίας, στην πρόκληση εν τέλει μιας τεράστιας κοινωνικής καταστροφής. Παλεύουμε για την ανατροπή των μνημονίων και της δανειακής σύμβασης. Όχι σε νέα μνημόνια και αντιλαϊκές συμφωνίες – άμεση παλλαϊκή κινητοποίηση σε περίπτωση προώθησης κάθε νέου αντιλαϊκού μέτρου. Προβάλλουμε τα αιτήματα για παύση πληρωμών του χρέους και διαγραφή του χρέους, ρήξη με  τρόικα – Δ.Ν.Τ. – Ε.Ε., γενναία φορολόγηση του κεφαλαίου, των τραπεζών και της εκκλησιαστικής περιουσίας, εθνικοποίηση των τραπεζών και  των κοινωφελών οργανισμών, κρατική φαρμακοβιομηχανία, μείωση των στρατιωτικών δαπανών, έλεγχο των τιμών των προϊόντων λαϊκής κατανάλωσης και των φαρμάκων.

Σε αυτή την κατεύθυνση της μετωπικής αγωνιστικής δράσης και επιχειρώντας να συμβάλλουμε στον αγωνιστικό προσανατολισμό του εκπαιδευτικού κινήματος, θεωρούμε ότι απαιτείται η άμεση ανάταξη της δημόσιας εκπαίδευσης αλλά και ο σχεδιασμός ενός ριζικά διαφορετικού προσανατολισμού της. Ένα τέτοιο πλαίσιο, έρχεται εκ των πραγμάτων σε κάθετη αντιπαράθεση με το αντιεκπαιδευτικό μνημονιακό πλαίσιο. Επιβεβαιώνουμε με τη σημερινή μας απόφαση τη διεκδίκηση των αιτημάτων των τελευταίων ΓΣ και των αποφάσεων για το σχολείο. Σημειώνουμε ενδεικτικά για τα οικονομικά και ασφαλιστικά: Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, υπεράσπιση των ασφαλιστικών κατακτήσεων με κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων.  Να ζούμε με αξιοπρέπεια εμείς και οι οικογένειές μας από το μισθό μας. Αποκατάσταση των απωλειών της τελευταίας 6ετίας. Επαναφορά του μισθού των νεοδιόριστων και των χαμηλότερων βαθμών στα επίπεδα του 2009. Επαναφορά του 13ου-14ου μισθού. Ενιαία συλλογική σύμβαση. Γνήσιες συλλογικές συμβάσεις εργασίας εφ’ όλης της ύλης. Κατάργηση του νόμου για το μισθολόγιο/βαθμολόγιο.

 

Επιβεβαιώνουμε την απόφαση της Γενικής μας Συνέλευσης

για το σχολείο που βιώνουμε – το σχολείο που οραματιζόμαστε.

Διεκδικούμε ενιαίο παιδαγωγικό/μορφωτικό σχέδιο για ένα σχολείο ζωντανό και δημιουργικό, σχολείο της μορφωτικής ισότητας και της κριτικής σκέψης. Με την απόφαση της τελευταίας Γενικής μας Συνέλευσης, αγωνιζόμαστε για ενιαίο δημόσιο δωρεάν δεκατετράχρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση και ενιαίο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό δωδεκάχρονο σχολείο, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών.. Με στόχο τη βαθιά και ολοκληρωμένη γνώση, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης κόντρα στις δεξιότητες και τον κατακερματισμό της γνώσης. Με δυνατότητα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, συνεργατικής διδασκαλίας και συνδιδασκαλίας, με αντισταθμιστική εκπαίδευση (ενισχυτική διδασκαλία, Τάξεις υποδοχής, Τμήματα Ένταξης, παράλληλη στήριξη). Με τη λειτουργία δημιουργικών δραστηριοτήτων (χορωδία, αθλητική, εικαστική, θεατρική ομάδα, εργαστήριο πληροφορικής κ.ά.) ώστε να καλύπτονται ολόπλευρα οι ανάγκες των μαθητών.

Σε αυτό το σχολείο, έχουν θέση και οι δάσκαλοι και όλες οι υπάρχουσες σήμερα ειδικότητες, ενταγμένοι σε ένα ενιαίο μορφωτικό σχέδιο που θα υπηρετεί το παιδί και την αγωγή του. Με σταθερή και μόνιμη εργασία και σταθερή παιδαγωγική σχέση στο σχολείο τους και όχι εργασιακά εξαθλιωμένοι και περιπλανώμενοι. Σε αυτά τα πλαίσια προτείνουμε την ένταξη όλων των αντικειμένων σε ένα ενιαίο μορφωτικό σχέδιο, την ενιαία διδασκαλία τους.

Με την αυτοτελή διδασκαλία, την εργαστηριακή διδασκαλία τους αλλά και τη συνδιδασκαλία τους από το/τη δάσκαλο/α και τον/την εκπαιδευτικό της ειδικότητας και το συνυπολογισμό της ώρας και για τους δύο. Με τη λειτουργία δημιουργικών δραστηριοτήτων (χορωδία, αθλητική, εικαστική, θεατρική ομάδα, εργαστήριο πληροφορικής κ.ά.) ώστε να καλύπτονται ολόπλευρα οι ανάγκες των μαθητών και όλοι οι εκπαιδευτικοί να μείνουν στο σχολείο, να αποκτούν ουσιαστική σχέση με αυτό και με τους μαθητές του. Πρόταση που απαντά ολοκληρωμένα στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών και ταυτόχρονα καλύπτει εργασιακά τους εκπαιδευτικούς. Σε αυτό το σχολείο, σε κάθε τμήμα αντιστοιχεί ένας/μία υπεύθυνος δάσκαλος/α και σε κάθε τμήμα του ολοήμερου επίσης το ίδιο.  Σε αυτό το σχολείο εξασφαλίζονται χιλιάδες επιπλέον οργανικές θέσεις για κάθε υπάρχουσα ειδικότητα. Σε αυτή την περίπτωση, οι μαζικοί διορισμοί είναι προϋπόθεση και όλοι οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σήμερα στο σχολείο, όλων των κλάδων/ειδικοτήτων, μόνιμοι και αναπληρωτές είναι απαραίτητοι, όπως επίσης και αρκετές χιλιάδες αδιορίστων ακόμα. Αν μάλιστα συνυπολογίσουμε την απαίτηση για ενισχυτική διδασκαλία, τμήματα υποδοχής κλπ. τότε οι ανάγκες για εκπαιδευτικό προσωπικό είναι ακόμα μεγαλύτερες. Αυτή η θέση έρχεται σε κάθετη αντίθεση με το μνημονιακό σχολείο σε όλες τις μορφές του.

Αποκατάσταση της ενότητας του εκπαιδευτικού κινήματος. Tώρα προέχει η ενότητα όλων των εκπαιδευτικών, όλων ανεξαιρέτως των κλάδων απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, ακριβώς γιατί προέχει η διασφάλιση της εργασίας των συναδέλφων και ο χαρακτήρας του σχολείου. Η πολυδιάσπαση και η διαίρεση ευνοεί το υπουργείο και την κυβέρνηση. Σε αντίθεση με τη λογική του ανταγωνισμού και της διάσπασης, δεν μπαίνουμε σε λογικές διαχείρισης της υπουργικής απόφασης και του εργασιακού και εκπαιδευτικού χάους που προκαλεί. Όλοι μαζί, δάσκαλοι, γυμναστές, μουσικοί, ξένων γλωσσών, εκπαιδευτικοί πληροφορικής, εικαστικοί, θεατρολόγοι, διαφυλάσσουμε την ενότητά μας και απορρίπτουμε συντεχνιακές λογικές σε βάρος κλάδων από όπου και αν προέρχονται. Υπερασπιζόμαστε την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών/επαγγελματικών τους δικαιωμάτων. Υπερασπιζόμαστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο. Ο Σύλλογός μας εκπροσωπεί τα εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα όλων ανεξαιρέτως των συναδέλφων – μελών του και τάσσεται σταθερά ενάντια σε κάθε επιμέρους συντεχνιακή διεκδίκηση που στρέφεται ενάντια σε άλλους κλάδους εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας.

Διεκδικητικό πλαίσιο

Α.  Ενιαίο δημόσιο δωρεάν δεκατετράχρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση και ενιαίο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό δωδεκάχρονο σχολείο, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών.

  • Άμεση απόσυρση των Υπουργικών αποφάσεων και όλων των εγκυκλίων και τροπολογιών για το δημοτικό σχολείο, το νηπιαγωγείο, την ειδική αγωγή, την κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας.
  • Λέμε όχι στο μνημονιακό σχολείο είτε με την παλιά είτε με τη νέα του μορφή. Όχι στο φθηνό και ευέλικτο σχολείο της αγοράς, του κατακερματισμού της γνώσης και των αντικειμένων, των ταξικών φραγμών.
  • Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα. Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος δημοτικού και νηπιαγωγείου. Κανένα τμήμα χωρίς το δάσκαλό του – όχι στην κατάργηση του δάσκαλου τάξης.
  • Υπερασπιζόμαστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο. Υπερασπιζόμαστε την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών τους δικαιωμάτων.
  • Καμιά μείωση οργανικών θέσεων – οργανικές τοποθετήσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς. Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού εκτός Διεύθυνσης.
  • Ετήσια ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Επαναλειτουργία της μετεκπαίδευσης.

Β.  ΔΙΧΡΟΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΤΑΓΜΕΝΗ ΣΤΗ ΔΕΚΑΤΕΤΡΑΧΡΟΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  • ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕ ΣΥΝΕΧΕΣ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
  • Όλα τα παιδιά, προνήπια-νήπια, 4-6 ετών, στο δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο. Άμεση εξασφάλιση των απαραίτητων προϋποθέσεων, με μαζικούς διορισμούς νηπιαγωγών και ανάπτυξη της κτιριακής υποδομής. Έκτακτη χρηματοδότηση των νηπιαγωγείων ώστε όλο το παιδαγωγικό υλικό να παρέχεται δωρεάν. 15 νήπια στο τμήμα.

Γ. Μαζικοί , μόνιμοι διορισμοί για την κάλυψη όλων των αναγκών. Με βάση την προϋπηρεσία και την ημερομηνία λήψης πτυχίου. Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.

  • Καμιά απόλυση – κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά. Διορισμός όλων των αναπληρωτών. Πρόσληψη σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των αναπληρωτών που εργάστηκαν τη φετινή και περσινή σχολική χρονιά, όλων των αναπληρωτών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση (δάσκαλοι, δάσκαλοι ειδικής αγωγής, νηπιαγωγοί, αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής).
  • Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Πρόσληψη – τοποθέτηση εκπαιδευτικών των υπαρχουσών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία. Εξασφάλιση πιστώσεων τώρα για προσλήψεις. Κατάργηση του ν. 3848/2010 του «νέου σχολείου» της Διαμαντοπούλου, του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν. 4186/2013, του Αρβανιτόπουλου. Όχι στην ελαστική εργασία.

Δ. Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Να καταργηθεί όλο το αυταρχικό – αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης, εσωτερικής, εξωτερικής, σχολείων και εκπαιδευτικών.  Κατάργηση της ΑΔΙΠΠΔΕ. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή για όλους τους εργαζομένους. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.

  • Σύλλογος Διδασκόντων με αναβαθμισμένο διοικητικό και παιδαγωγικό ρόλο και θεσμοθετημένη πρωταγωνιστική θέση στη διαδικασία προγραμματισμού, σχεδιασμού, απολογισμού του εκπαιδευτικού έργου. Με συχνές, τακτικές συνεδριάσεις όπου συλλογικά συζητούνται και αντιμετωπίζονται όλα τα παιδαγωγικά ζητήματα. Ο Σύλλογος Διδασκόντων να αποκτήσει θεσμικά αναβαθμισμένο ρόλο σε ζητήματα λειτουργίας της σχολικής μονάδας και σε παιδαγωγικά ζητήματα.
  • Δημοκρατική λειτουργία της σχολικής μονάδας με ανώτερα και μόνα αποφασιστικά όργανα τον Σύλλογο Διδασκόντων και το Σχολικό Συμβούλιο. Με διευθυντή/συντονιστή, αιρετό και ανακλητό συνάδελφο αποκλειστικά από το Σύλλογο διδασκόντων που θα έχει διδακτικά καθήκοντα και τις ίδιες μισθολογικές απολαβές με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και ανώτατο όριο θητείας. Λειτουργία γραμματειακής υποστήριξης σε όλα τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία.
  • Διαφωνούμε πλήρως με την επαναφορά του συστήματος επιλογής διευθυντών μέσω συνέντευξης και την προσθήκη της αξιολόγησής τους από το Σύλλογο Διδασκόντων

Ε. Δημόσια δωρεάν, ειδική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά. Μαζικοί διορισμοί στην ειδική αγωγή. Κανένα προσοντολόγιο. Κατάργηση όλων των νόμων που εμπορευματοποιούν την ειδική αγωγή και κατηγοριοποιούν τους εκπαιδευτικούς.

  • Κατάργηση του αρ. 48 του Ν. 4415/16 που επιτρέπει την ελεύθερη μετακίνηση εκπαιδευτικών από τη γενική στην ειδική εκπαίδευση και την υποστήριξη κάθε μαθητή που χρειάζεται παράλληλη στήριξη μέχρι και από 4 διαφορετικούς εκπαιδευτικούς. Παροχή παράλληλης στήριξης από ΕΝΑΝ εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής, για ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗ που την έχει ανάγκη.
  • Κατάργηση της τροπολογίας για τα τμήματα ένταξης- ενίσχυση της παράλληλης στήριξης και των τμημάτων ένταξης, δημιουργία νέου τμήματος μετά τα 12 παιδιά. Ίδρυση ΤΕ σε κάθε σχολείο (νηπιαγωγείο-δημοτικό) με απαραίτητο εξοπλισμό και εποπτικό υλικό.
  • Κατοχύρωση παιδαγωγικής εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΔΥ, άμεση στελέχωσή τους, με μικρότερες περιοχές ευθύνης και λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες.

Στ. Κανένα προσφυγόπουλο-μεταναστόπουλο έξω από το δημόσιο σχολείο. Ειδικά μέτρα για τη μόρφωση των παιδιών προσφύγων – μεταναστών, μέσα στα σχολεία.  Ένταξη όλων των παιδιών στο σχολείο με την δημιουργία όλων των απαραίτητων υποδομών και την πραγματοποίηση όλων των αναγκαίων μόνιμων διορισμών. Αγωνιζόμαστε ενάντια στον πόλεμο, τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και τη συμμετοχή της χώρας μας. Αγκαλιάζουμε τα θύματα των ιμπεριαλιστικών πολεμικών εκστρατειών.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΔΡΑΣΗΣ

  • Μπλοκάρισμα οποιασδήποτε προσπάθειας υποχρεωτικών μετακινήσεων, συμπτύξεων τμημάτων, συγχωνεύσεων, με συγκεντρώσεις και καταλήψεις σε Διευθύνση και Περιφέρεια.
  • Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης.
  • Καλούμε όλους τους Συλλόγους Διδασκόντων σε αποχή από τη διαδικασία αξιολόγησης των υποψήφιων διευθυντών σχολικών μονάδων. Καλούμε τους Συλλόγους ΠΕ της Α΄ Διεύθυνσης σε κοινή απόφαση σε αυτή την κατεύθυνση. Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να πάρει αντίστοιχη θέση άμεσα.
  • Μεγάλη πανεκπαιδευτική κινητοποίηση για τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, την Παρασκευή 16 Ιουνίου.
  • Συμμετοχή στην κινητοποίηση των αναπληρωτών την Πέμπτη 22 Ιουνίου.
  • Άμεση προκήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων σε κάθε περίπτωση ανακοίνωσης και προσπάθειας εφαρμογής των μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών μέτρων (αύξηση ωραρίου, αύξηση μαθητών ανά τμήμα κλπ.)
  • Συμβολή σε πανεργατικό αγωνιστικό- απεργιακό συντονισμό για την ανατροπή των αντεργατικών, αντιλαϊκών πολιτικών.

 

                             

ΑΠΟΦΑΣΗ της ΓΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε.

«Ο Παρθενώνας» (01-06-2017) ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Τέλος της σχολικής χρονιάς και πυρετώδης  είναι η προετοιμασία από την πλευρά του ΥΠΕΘ και της κυβέρνησης για την επόμενη, στον ορίζοντα των επιταγών της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ για τη διάλυση της Δημόσιας Εκπαίδευσης  και την αναδιάρθρωσή  της στην κατεύθυνση  της ακύρωσή ς της ως δημόσιου αγαθού και της ιδιωτικοποίησής της.

Η  Υ.Α. για το Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Νηπιαγωγείο δημιούργησε ένα μοντέλο – πρόπλασμα για την Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση, προπομπό των αναδιαρθρώσεων που σχεδιάζονται και για το Δημοτικό Σχολείο με τα εξής στοιχεία:

1.Κατάργηση του ενιαίου ολοήμερου Προγράμματος στην βάση της υποχρεωτικότητας μόνο για την πρωινή λειτουργία και της προαιρετικότητας για την απογευματινή.

  1. Προϋποθέσεις φοίτησης για τα νήπια στο προαιρετικό απογευματινό πρόγραμμα.
  2. Όροι και προϋποθέσεις λειτουργίας με βάση τον αριθμό των φοιτούντων νηπίων.
  3. Ακύρωση της ποιοτικής προέκτασης του πρωινού προγράμματος σε ενιαίο πλαίσιο με το απογευματινό και του αντισταθμιστικού ρόλου που αυτό προσφέρει
  4. Δημιουργία μικτών τμημάτων με τις αρνητικές συνέπειες που ήδη γνωρίζουμε.
  5. Κατάργηση της εναλλαγής της βάρδιας των νηπιαγωγών στο Ολοήμερο πρόγραμμα
  6. Δημιουργία όρων επισφάλειας της εργασίας των νηπιαγωγών (εκπαιδευτικοί όχι αποκλειστικά ΠΕ 60, χωριστές σταθερές βάρδιες, ακύρωση λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος ανά πάσα στιγμή εντός του έτους, διεύρυνση  των  ελαστικών  μορφών  εργασίας  στο Ολοήμερο)
  7. Συνθήκες προετοιμασίας για τη σταδιακή απόσυρση του κράτους από το Δημόσιο Σχολείο

Ταυτόχρονα η Υ.Α. για τη θεσμοθέτηση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών στις 25 ώρες, που στην πραγματικότητα αγγίζει τις 30 ώρες με την προσέλευση και τα διαλείμματα,   με κλιμάκωση για τους υπηρετούντες σε 4/θέσια και άνω Νηπιαγωγεία επέφερε αύξηση του διδακτικού ωραρίου τους, που είναι πλέον το μεγαλύτερο σε όλες βαθμίδες  της Εκπάιδευσης  και ανοιξε το δρόμο για την επέκτασή της στους εκπαιδευτικούς ολόκληρης της πρωτοβάθμιας κατά τα συμφωνηθέντα στο 4ο μνημόνιο.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η τροπολογία για την Ειδική Αγωγή που περιορίζει τις δυνατότητες μείωσης του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα όταν υπάρχουν μαθητές με ειδικές ανάγκες  αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο επί της ουσίας των αριθμό των μαθητων ανά τμήμα κατά τα συμφωνηθέντα στο 4ο μνημόνιο

Η  θεσμοθέτηση της εισαγωγής της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών και στο Νηπιαγωγείο σηματοδοτεί την πρώιμη κατηγοριοποίηση των μαθητών, από την ηλικία του νηπίου και οδηγεί στην ταξινομική ιεράρχηση των μαθητών, σε διαχωρισμούς και σε διακριτές μαθητικές «ταυτότητες» (αποτυχημένος – επιτυχημένος) που συνοδεύουν το νήπιο στο δημοτικό σχολείο.

Ο προσφάτως ανακοινωθείς περιορισμός δημοσιονομικού χαρακτήρα που αποκλείει την ίδρυση παραρτήματος Νηπιαγωγείου στην περίπτωση που απαιτείται πρόσληψη αναπληρωτή αποτελεί ένα ακόμη κομματάκι στο παζλ.

Στο έδαφος λοιπόν αυτό  των  μέτρων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που συνεχίζει το καταστροφικό έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων και την υπονόμευση της δημόσιας προσχολικής αγωγής,  ο Υπουργός Παιδείας και ο Πρωθυπουργός εξαγγέλλουν την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή ενώ τις αμέσως επόμενες μέρες διευκρινίζουν ότι η θεσμοθέτησή της παραπέμπεται στο τέλος της τριετίας που λειτουργεί ως δήθεν μεταβατικό στάδιο με τη δυνατότητα επιλογής των γονέων μεταξύ ιδιωτικών και δημοτικών παιδικών σταθμών και Δημόσιου Νηπιαγωγείου για τη φοίτηση των παιδιών τους ηλικίας προνηπίου.

Στην πραγματικότητα εξαπατούν  και παραπλανούν με τον πλέον κυνικό τρόπο την κοινωνία και τους εκπαιδευτικούς παίζοντας σε διπλό ταμπλώ και αποφεύγοντας να δεσμευθούν για χρηματοδότηση δομών και προσλήψεων.

Υποχρεωτική προσχολική αγωγή  και εκπαίδευση που δεν θα  παρέχεται απόκλειστικά και  ΜΟΝΟ στο Δημόσιο Νηπιαγωγειο δρομολογεί   τη λειτουργία, για πρώτη φορά, τμήματος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ( προνήπια 4-5 ετών) στα πλαίσια των Δήμων. Για άλλη μια φορά το Νηπιαγωγείο  λειτουργεί ως δούρειος ίππος για την εφαρμογή των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και της ΕΕ για την υπαγωγή  της Εκπαίδευσης στην τοπική αυτοδιοίκηση. Ας μην ξεχνάμε την απόφαση – πρόταση της ΚΕΔΕ προς την κυβέρνηση για την υπαγωγή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  στους Δήμους.

Παράλληλα σηματοδοτεί το άνοιγμα της κερκοπορτας για την εισβολή  των συνθηκών, των  κανόνων  και των εργασιακών σχέσεων  των δήμων σε δομές της Δημόσιας Εκπαίδευσης δηλαδή την είσοδο των κουπονιών- vouchers, των  διδάκτρων  – τροφείων , των ωραρίων  και της 30ωρης ελαστικής εργασίας  όλων των μορφών.

Με τον τρόπο αυτό διαμορφώνεται μια μεγάλη αγορά στο πεδίο της προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης  η οποία εξυπηρετείται μεθοδικά  με τη μεταβατικότητα σε βάθος τριετίας. Πράγματι η διαπιστωμένη υπογεννητικότητα επιτρέπει την απορρόφηση των προνηπίων όπου υφίσταται, χωρίς ούτε μια πρόσληψη νηπιαγωγού και ούτε μία νέα αίθουσα Νηπιαγωγείου. Όπου ωστόσο δεν υπάρχει δυνατότητα απορρόφησης από τις υπάρχουσες δομές και το ήδη υπάρχον εκπαιδευτικό  προσωπικό τα προνήπια ωθούνται στους δημοτικούς και στους ιδιωτικούς   βρεφονηπιακούς  σταθμούς πληρώνοντας τροφεία ή μένουν στο σπίτι τους. Πίσω από τη ρητορική της δίχρονης προσχολικής αγωγής κρύβεται η ιδιωτικοποίηση και η προώθηση των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και της ΕΕ και η ικανοποίηση ιδιωτικών συμφερόντων.  Γι αυτό, πέρα από τις απατηλές εξαγγελίες, δεν υπάρχει ούτε ένα συγκεκριμένο βήμα για την κατασκευή νέων νηπιαγωγείων και τον διορισμό Νηπιαγωγών.

Δεν έχουμε καμιά αυταπάτη : μόνο οι εργαζόμενοι και το εκπαιδευτικό κίνημα μπορούν να επιβάλουν τη δίχρονη υποχρεωτική δημόσια δωρεάν προσχολική εκπαίδευση στα δημόσια Νηπιαγωγεία και το 12χρονο ενιαίο σχολείο. Αυτό είναι το αίτημα που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της εργαζόμενης πλειοψηφίας και δεν έχει καμιά σχέση με την πολιτική της διάλυσης του δημόσιου σχολείου και της μαζικής εξαπάτησης της κοινωνίας που προωθεί το υπουργείο.

Η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση πρέπει να καλύπτει όλα τα παιδιά από 4-6 χρόνων γιατί από τα 4 χρόνια αρχίζει η συνειδητή προσέγγιση – ανακάλυψη της γνώσης από το παιδί. Γι αυτό από κει αρχίζει η εκπαιδευτική διαδικασία η οποία  διαχωρίζει  την προσχολική αγωγή και εκπάιδευση από τη φροντίδα και πρέπει να είναι στην πλήρη ευθύνη του Υπ Παιδείας σε όλα τα επιπεδα όπως τα σχολεία Το Νηπιαγωγείο προσφέρει Αγωγή και Εκπάιδευση η οποία πρέπει να παρέχεται αποκλειστικά από την αντίστοιχη  δομή της δημόσιας εκπαίδευσης – το δημόσιο Νηπιαγωγείο. Οι βρεφονηπιακοί σταθμοί πρέπει να είναι δημόσιοι και να καλύπτουν όλα τα παιδιά από 0-4 χρόνια.

Αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε  

Κατάργηση της Υ.Α, για τον Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Νηπιαγωγείο

Μείωση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών στο επίπεδο της Πρωτοβάθμιας με καθολική εφαρμογή της κλιμάκωσής του αναλόγως των χρόνων υπηρεσίας και απότερο στόχο την εξίσωση με το ωράριο της Δευτεροβάθμιας για όλους τους εκπαιδευτικούς 

Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4-6 ετών αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο. Κανένα νήπιο – προνήπιο έξω από το δημόσιο Νηπιαγωγείο.

Μείωση του αριθμού των παιδιών σε 15 ανά τμήμα

Καμία κατάργηση-συγχώνευση Νηπιαγωγείου ή τμήματος.

Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί Νηπιαγωγών για την κάλυψη όλων των αναγκών.

Νέα κτίρια και σύγχρονες υποδομές για τα δημόσια νηπιαγωγεία με κρατική χρηματοδότηση.

Λειτουργία των τμημάτων των Νηπιαγωγείων με αμιγή σύνθεση: τμήματα κλασσικού, τμήματα ολοήμερου προγράμματος.

Ο Σύλλογός μας καλύπτει συνδικαλιστικά τους/τις συναδελφους νηπιαγωγούς μελη του να συγκροτήσουν τμήματα των Νηπιαγωγείωνν τους με αμιγή σύνθεση , τμήματα κλασσικού, τμήματα ολοήμερου προγράμματος, σύμφωνα με τις αιτήσεις των γονέων. 

Κανένα παιδί ηλικίας 0-4 ετών έξω από του βρεφονηπιακούς σταθμούς.

Όχι σε κουπόνια vouchers, δίδακτρα, χρηματοδότηση ΕΣΠΑ και χορηγούς.

Διορισμούς βρεφονηπιοκόμων στους Δήμους με σταθερη μόνιμη εργασία με πλήρη δικαιώματα και αξιοπρεπείς αμοιβές.

 

ΑΠΟΦΑΣΗ της ΓΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε.

«Ο Παρθενώνας» (01-06-2017)

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 

Το Υπ Παιδείας πιστό στην εφαρμογή του Μνημονίου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ επαναφέρει την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης στην εκπαίδευση.

Απορρίπτουμε την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να εμφανίσει την αυτοαξιολόγηση ξεκομμένη από την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και την εξωτερική αξιολόγηση ως δήθεν άλλη διαφορετική διαδικασία από τις προηγούμενες προσπάθειες να επιβάλουν την αξιολόγηση στην εκπαίδευση οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

Η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης προβλέπεται ρητά στο συνολικό σχέδιο για τις αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση κατ εντολή του ΟΟΣΑ και της ΕΕ και περιλαμβάνει την εφαρμογή της αξιολόγησης και στα 3επίπεδα: αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικού και εξωτερική αξιολόγηση. Το γεγονός ότι το υπουργείο επιχειρεί την σταδιακή εφαρμογή όλου του σχεδίου ξεκινώντας από την αυτοαξιολόγηση συμβαίνει γιατί προσπαθεί για άλλη μια φορά- όπως και με τους διορισμούς αλλά και την προσχολική αγωγή – να παραπλανήσει τους εκπαιδευτικούς και να αποσπάσει τη συναίνεση τους στην εκκίνηση της διαδικασίας ώστε μετά να επιβάλει όλα τα συμφωνηθέντα με τους θεσμούς και τον ΟΟΣΑ. Άλλωστε ξέρουν ότι επί 30 χρόνια τώρα δεν κατάφεραν να περάσουν την αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση εξαιτίας του αγώνα του εκπαιδευτικού κινήματος.

Η αξιολόγηση έχει ένα και μοναδικό σκοπό, να διακρίνει μέσα σε ένα σωρό και να ορίσει ένα σώμα ανθρώπων, που θα είναι ανάξιο να εργάζεται, ανάξιο να πληρώνεται, ανάξιο να έχει δικαιώματα, ανάξιο να ζει

Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, επιβάλλει κανόνες εργοστασιακής τυποποίησης προϊόντος, κανόνες επικίνδυνους για ανθρώπινες προσωπικότητες

Η προσπάθεια του Υπ Παιδείας, για άλλη μια φορά, να κοροϊδέψει τους εκπαιδευτικούς , θα πέσει στο κενό. Ξέρουμε πολύ καλά ότι η πολιτική του Υπ Παιδείας υλοποιεί το 3ο και 4ο Μνημόνιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και στη νέα συμφωνία που ψηφίζει το Μάη του 2017  – στο συμπληρωματικό Μνημόνιο για την εκπαίδευση περιλαμβάνεται ρητά: “Το σχέδιο θα δημοσιευθεί σε επίσημη κυβερνητική ιστοσελίδα και θα εφαρμοστεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, επιτρέποντας ταυτόχρονα ευελιξία για την ενσωμάτωση απαραίτητων προσαρμογών του σχεδίου που θα βασίζονται στην έκθεση για την εκπαίδευση του ΟΟΣΑ”. “Θα ψηφίσουν νόμο για την αναβάθμιση των οργάνων που είναι υπεύθυνα για την αξιολόγηση.” και “Θα περάσουν νόμο για την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, την αυτοαξιολόγηση και τη λελογισμένη χρήση των πόρων μέχρι τον Ιούνιο του 2017.”

Δηλαδή τόσο ο νόμος για την αναβάθμιση της ΑΔΙΠΠΔΕ – οργανισμός εξωτερικής αξιολόγησης  – όσο και η αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας είναι τα πρώτα μέτρα εφαρμογής όλου του σχεδίου για την αξιολόγηση που χρόνια τώρα προσπαθούν να επιβάλουν στην πολύπαθη εκπαίδευση όλες οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ αλλά και όλες οι Μνημονιακές πολιτικές δυνάμεις που ψήφισαν ή στηρίζουν τα Μνημόνια. Είναι το εργαλείο για να επιβάλουν τις συντηρητικές αναδιαρθρώσεις για την επιχειρηματική εκπαίδευση και το σχολείο της αγοράς.

Το εκπαιδευτικό κίνημα για άλλη μια φορά θα ακυρώσει τα σχέδια τους. Με βάση τη πλούσια και νικηφόρα εμπειρία των πολύμορφων αγώνων μας ενάντια στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση

Με βάση τη θετική εμπειρία της μάχης ενάντια στην αξιολόγηση στο Δημόσιο που είναι σε εξέλιξη από το Μάρτη του 2017 και την προκήρυξη της απεργίας αποχής από την αξιολόγηση που έχει προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ, θα ακυρώσουμε τα σχέδια τους.

 

Η Γ Σ του συλλόγου αποφασίζει την προκήρυξη απεργίας – αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης επιδιώξουν να εφαρμόσουν από τη νέα σχολική χρονιά. Η απεργία αποχή καλύπτει και εφαρμόζεται σε κάθε διαδικασία που σχετίζεται έμμεσα ή άμεσα με τη διαδικασία αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης (σεμινάρια, διαδικασίες συλλόγους διδασκόντων, ατομικές πράξεις κλπ) και φυσικά καλύπτει όλους τους εκπαιδευτικούς σε όλα τα επίπεδα – εκπαιδευτικούς της τάξεις – δντές και κάθε είδους στελέχη εκπαίδευσης.

Με βάση την εμπειρία των προηγούμενων μαχών ενάντια στην αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση καλούμε όλους τους συναδέλφους και τους συνάδελφους δ/ντές και σχολικούς συμβούλους να σταθούν με τη μεριά του κλάδου και να μη συνεργήσουν σε μια διαδικασία που στρέφεται ενάντια στην εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.

Η μάχη που δώσαμε με όλη μας τη δύναμη το 2014, δεν ήταν μάχη για την αξιολόγηση του Μητσοτάκη. Ήταν μάχη ενάντια στη διάλυση της δημόσιας παιδείας, στον κανιβαλισμό των ανθρωπίνων σχέσεων, στην τυποποίηση της εκπαιδευτικής πράξης, στην υποδούλωση των δημιουργικών και δημοκρατικών δυνάμεων από τα ερωτηματολόγια, τους δείκτες και τα ποσοστά. Την ίδια μάχη θα δώσουμε και πάλι όποτε χρειασθεί, σε πείσμα των θεσμών, των αγορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των γραφειοκρατών που εξουσιάζουν τη ζωή μας.

Η ΓΣ του συλλόγου καλεί τη ΔΟΕ και το συνέδριο της να πάρουν ανάλογη απόφαση και να προετοιμάσουν και να εξοπλίσουν τον κλάδο για τη μάχη αυτή.

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΑΤΗ

ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΜΕ ΣΚΥΜΜΕΝΗ ΠΛΑΤΗ!

ΔΕ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

 

 

ΑΠΟΦΑΣΗ της ΓΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε.

«Ο Παρθενώνας» (01-06-2017) ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

 

Η σημερινή κυβέρνηση συνεχίζει την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων και οδηγεί στην αποδόμηση της Ειδικής Αγωγής. Ένα μεγάλο μέρος του μαθητικού δυναμικού με αναπηρία παραμένει αχαρτογράφητο, χωρίς πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση, με τους γονείς να αναλαμβάνουν το κόστος της εκπαίδευσης των παιδιών τους. Οι σχέσεις εργασίας είναι ελαστικές, γεμάτες ανασφάλεια καθώς μεγάλο μέρος των μόνιμων αναγκών καλύπτεται από αναπληρωτές, ενώ συνεχίζεται ο κατακερματισμός των εργαζομένων με την πρόταξη διαφορετικών κάθε φορά κριτηρίων. Η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ και η υπεράσπιση των οδηγιών της ΕΕ αποτελεί σταθερή κυβερνητική επιλογή και οδηγεί στην περαιτέρω διάλυση της Ειδικής Αγωγής. Η απουσία διορισμών και η ΥΑ αναφορικά με τα κριτήρια πρόσληψης αναπληρωτών ειδικής αγωγής  εναρμονίζονται πλήρως με ΕΕ-ΟΟΣΑ και όχι με τις πραγματικές ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού.

Οι προθέσεις του υπουργείου έχουν βασικό σκοπό τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης, την ενίσχυση της ιδιωτικοποίησης και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με σύνδεση εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων και αποδοτικότητας. Η πρόκριση ενός προσοντολογίου και η απαξίωση των πτυχίων προτάσσει την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και τμημάτων έναντι της κάλυψης των πραγματικών αναγκών της Ειδικής Αγωγής. Μεγάλοι χαμένοι πρώτα τα παιδιά και στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί. Οι αναπληρωτές θα επιδίδονται σε κυνήγι τυπικών προσόντων ενώ παράλληλα θα υποαπασχολούνται. Οι μόνιμοι θα χρησιμοποιούνται για την κάλυψη οποιονδήποτε αναγκών σε οποιοδήποτε χώρο και βαθμίδα.

Αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε:

  • έγκαιρη διάγνωση και καταγραφή των ατόμων με ειδικές ανάγκες.
  • έλεγχο των ιδιωτικών μονάδων ειδικής εκπ/σης και μετατροπή τους σε δημόσιες.
  • πρώιμη παρέμβαση, ίδρυση ΤΕ σε κάθε σχολείο με απαραίτητο εξοπλισμό και υλικό και στελέχωση με μόνιμο προσωπικό.
  • δημιουργία και δεύτερου ΤΕ ανάλογα με τις ανάγκες κάθε σχολείου.
  • μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, επαναπροσδιορισμό περιεχομένου, μεθόδων διδασκαλίας και μέσων.
  • αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του τακτικού προϋπολογισμού.
  • κατοχύρωση παιδαγωγικής εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΔΥ, άμεση στελέχωσή τους, μικρότερες περιοχές ευθύνης ανά δήμο, λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες, κινητές μονάδες που θα επισκέπτονται τα σχολεία και θα στηρίζουν εκπαιδευτικούς και μαθητές.
  • διορισμούς εκπαιδευτικών σε όλα τα δημόσια ιατροπαιδαγωγικά κέντρα.
  • στελέχωση των ειδικών σχολείων με όλες τις απαραίτητες ειδικότητες με μόνιμη σχέση εργασίας.
  • κανένα κλείσιμο-συγχώνευση σχολικής μονάδας. 20 μαθητές/τμήμα στα δημοτικά, 15 ανά τμήμα Α΄ και Β΄ δημοτικού και στα νηπιαγωγεία.
  • αναβάθμιση των υπαρχόντων και ίδρυση νέων εκπαιδευτικών μονάδων δημόσιας και δωρεάν, ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ).
  • ειδική εκπαίδευση εφόρου ζωής για τα άτομα με βαριές, πολλαπλές αναπηρίες και ίδρυση κέντρων αυτόνομης διαβίωσης.
  • μόνιμη σταθερή, προστατευμένη – υποστηριζόμενη εργασία για τα άτομα με ειδικές ανάγκες στο Δημόσιο και στον Ιδιωτικό Τομέα.
  • μαζικούς μόνιμους διορισμούς στην ειδική εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της χωρίς καμία κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.
  • κατάργηση του θεσμού των ΑΜΩ και της ελαστικής εργασίας.
  • μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους με πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά δικαιώματα.
  • ενιαία κριτήρια μεταθέσεων, διορισμών σε όλη την εκπαίδευση.
  • διορισμούς με βάση το χρόνο λήψης του πτυχίου και την προϋπηρεσία και διορισμό όλων των αναπληρωτών και όσων έχουν υπογράψει έστω και μια σύμβαση στο δημόσιο σχολείο.
  • επαναλειτουργία των διδασκαλείων, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
  • καθιέρωση του θεσμού της μετεκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής και στη β/βάθμια εκπαίδευση.
  • περιοδική ουσιαστική επιμόρφωση με τη χρηματοδότηση του υπουργείου του προσωπικού όλων των ΣΜΕΑ, αλλά και των εκπαιδευτικών της γενικής εκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής.
  • κατάργηση των νόμων που εμπορευματοποιούν την ειδική αγωγή, προωθούν την ιατρικοποίηση, κατηγοριοποιούν τους εκπαιδευτικούς και ανατρέπουν εργασιακά δικαιώματα.
  • κατάργηση του Ν.3848/2010. Κανένα προσοντολόγιο. Όχι στα πιστοποιητικά παιδαγωγικής, διδακτικής επάρκειας. Όχι στην αξιολόγηση, στο σχεδιαζόμενο πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας και το πλαίσιο προσόντων εκπαιδευτικού.
  • άμεση κατάργηση της τροπολογίας και της ΥΑ για ειδική αγωγή και αναπληρωτές.

 

ΑΠΟΦΑΣΗ της ΓΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε.

«Ο Παρθενώνας» (01-06-2017) για το Δικαίωμα εγγραφής στη δημόσια εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων

 

Οι εκπαιδευτικοί, από την πρώτη στιγμή σταθήκαμε αλληλέγγυοι προς τους πρόσφυγες που φεύγουν από τις χώρες του πολέμου και της φτώχειας, με οργάνωση της βοήθειας προς τους πρόσφυγες, με συζητήσεις και κινητοποιήσεις κατά του πολέμου και των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων, ενάντια στην πολιτική της καταστολής και των επαναπροωθήσεων, των απελάσεων, των φραχτών, των στρατοπέδων συγκέντρωσης και της Φρόντεξ.

Την ώρα που η ΕΕ αποφάσισε να κλείσει τα σύνορά της και να φυλακίσει τους κατατρεγμένους σε στρατόπεδα συγκέντρωσης μέχρι να τους ξαναστείλει πίσω, εμείς οι εκπαιδευτικοί απαιτούμε ελεύθερη διέλευση των προσφύγων ώστε να πάνε στις χώρες που επιθυμούν και ταυτόχρονα στη χώρα μας να έχουν ίσα δικαιώματα στην παιδεία, στην υγεία, στην σίτιση και στη στέγαση, παροχή ασύλου και ιθαγένεια για όλα τα παιδιά, χωρίς αποκλεισμούς. Γιατί η προσφυγιά και η μετανάστευση προς την Ελλάδα και τις υπόλοιπες  χώρες της Ευρώπης είναι αποτέλεσμα της φτώχειας και της ασφυξίας που προκάλεσαν στον Τρίτο κόσμο οι πολιτικές του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας, των σφαγών, των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων και πολέμων, ιδιαίτερα στη Μέση Ανατολή από ΝΑΤΟ, ΕΕ και Ρωσία και τη διευκόλυνση από την κυβέρνηση της παρουσίας του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο.

Η δολοφονική συμφωνία της συνόδου κορυφής ΕΕ-Τουρκίας στις 20/03/2016, με την υπογραφή και της ελληνικής κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, έβαλε οριστική ταφόπλακα σε ό,τι περιγράφει ο όρος «δικαιώματα προσφύγων», κουρελιάζοντας τη συνθήκη της Γενεύης και τα προβλεπόμενα για τους πρόσφυγες που χρήζουν διεθνούς προστασίας. Για τους εργαζόμενους και το λαό μας, εχθρός μας είναι ο πόλεμος και όχι οι πρόσφυγες. Παλεύουμε ενάντια σε αυτούς που προκαλούν τον ξεριζωμό, ενάντια στη συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας και υπερασπίζουμε τους πρόσφυγες και τα δικαιώματά τους.

Οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης είναι βαθιά ρατσιστικές και επιβεβαιώνουν όλες τις ρατσιστικές, ξενοφοβικές και φασιστικές φωνές που εμφανίζονται μειοψηφικά στις τοπικές κοινωνίες. Το Υπουργείο Παιδείας με απόφαση του στις 29/8, αποφάσισε ότι τα προσφυγόπουλα που ζουν σε στρατόπεδα, δε θα ενταχθούν στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης που γνωρίζουμε, μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά, αλλά σε ένα παραπρόγραμμα που προσχηματικά εντάσσεται διοικητικά στις σχολικές μονάδες. Έτσι:

 

  • σκόπευαν να ιδρύσουν αλλά ποτέ δεν ιδρύθηκαν τμήματα νηπιαγωγείου που θα λειτουργούν μόνο μέσα στα στρατόπεδα, ενώ
  • δημιουργήθηκαν για τα υπόλοιπα παιδιά (6-15 ετών) τμήματα αποτελούμενα μόνο από προσφυγόπουλα των στρατοπέδων που λειτούργησαν μετά και έξω από τις ώρες λειτουργίας του σχολείου (14.00-18.00), σε αίθουσες σχολείων που βρίσκονται κοντά στα στρατόπεδα και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν, τότε μέσα στα στρατόπεδα.

Η βασική λογική του νομοθετήματος είναι η γκετοποίηση!

Η συνολική φιλοσοφία της απόφασης αυτής διαπνέεται από τη λογική να κρατηθούν οι πρόσφυγες μακριά από τις κατοικημένες περιοχές, σε συνθήκες οριακής απομόνωσης, αποκλεισμένοι από τον ντόπιο πληθυσμό και με τρόπο που τους αντιμετωπίζει ως προσωρινούς. Την ίδια στιγμή με τη συμφωνία ΕΕ- Τουρκίας και την πολιτική των κλειστών συνόρων, τους κρατά κυριολεκτικά εγκλωβισμένους, φυλακισμένους και αιωνίως πρόσφυγες, χωρίς δικαιώματα σε μια σχετικά “κανονική” ζωή.

Η πολιτική της κυβέρνησης είναι βαθιά ρατσιστική και αντιπροσφυγική και για έναν ακόμα λόγο. Γιατί δημιουργεί τεράστια εμπόδια και αρνείται να εγγράψει τα προσφυγόπουλα στις κανονικές τάξεις των δημοσίων σχολείων, ακόμα και τα προσφυγόπουλα που διαμένουν σε κατοικίες, ξενοδοχεία, καταλήψεις χώρων κ.λπ.

Οι εκπαιδευτικοί παλεύουμε για ένα σχολείο που να χωράει όλα τα παιδιά άσχετα από εθνικότητα, θρήσκευμα, γλώσσα. Απαιτούμε τη λήψη ειδικών αντισταθμιστικών εκπαιδευτικών μέτρων για τα παιδιά των μεταναστών και των προσφύγων.

Θεωρούμε ότι:

  1. Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό δικαίωμα όλων και επομένως πρέπει να παρέχεται δωρεάν και δημόσια σε όλα τα παιδιά που ζουν στην Ελλάδα συμπεριλαμβανομένων και των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να διευκολύνει αποφασιστικά ώστε όλα τα παιδιά και όλες οι ομάδες πολιτών να ξεπεράσουν τυχόν δυσκολίες και δυστοκίες και να κάνει την εκπαίδευση ελκυστική σε όλες και όλους και τα δημόσια σχολεία χώρο κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών του κάθε μαθητή.
  1. Η εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών χρειάζεται να πραγματοποιηθεί μέσα στα δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία, μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά, με συνθήκες συνεκπαίδευσης. Καταγγέλλουμε οποιαδήποτε απόπειρα, με κάθε δικαιολογία, να δημιουργηθούν χώροι “εκπαίδευσης” γκέτο, μακριά από τα δημόσια σχολεία είτε μέσα σε αυτά αλλά εκτός της κανονικής τους λειτουργίας.
  1. Η εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και μεταναστών χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή γιατί τα παιδιά αυτά έχουν στερηθεί την εκπαίδευση για μεγάλο χρονικό διάστημα και έχουν ιδιαίτερα τραυματικές εμπειρίες. Γι’ αυτό χρειάζονται επαγγελματίες εκπαιδευτικοί με σταθερές σχέσεις εργασίας μέσα από μαζικούς διορισμούς μόνιμου προσωπικού.

Σε αυτά τα πλαίσια απαιτούμε:

  1. Απαιτούμε τα παιδιά των προσφύγων να αποκτούν το δικαίωμα εγγραφής στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, χωρίς κανένα διαδικαστικό και γραφειοκρατικό εμπόδιο, ώστε όλα τα παιδιά που βρίσκονται στον τόπο μας να έχουν ελεύθερη κι απρόσκοπτη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Εγγραφή όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών οπουδήποτε κι αν διαμένουν (σπίτια, στρατόπεδα κ.λπ.), στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης στα πρωινά τμήματα μαζί με τα άλλα παιδιά, καθώς και των κάτω των 4 ετών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς χωρίς προϋποθέσεις
  1. Δεν αποδεχόμαστε να παραμείνουν τα παιδιά κλεισμένα και αποκλεισμένα στα στρατόπεδα «φιλοξενίας» και να δημιουργηθούν σχολικές υποδομές αποκλειστικά εκεί. Δεν μπορούμε να συναινέσουμε στον αποκλεισμό των προσφύγων από την κοινωνική ζωή. Διεκδικούμε για τα ίδια τα παιδιά και για τις οικογένειές τους να ενταχθούν μέσα στην κοινωνία.
  1. Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας την ίδρυση τμημάτων υποδοχής σε όλα τα σχολεία, τη στελέχωσή τους με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, καθώς και τη λειτουργία όλων των υποστηρικτικών δομών για όλα τα παιδιά.
  2. Διεκδικούμε να υπάρξει ισομερής κατανομή των προσφυγόπουλων σε όλα τα σχολεία.
  3. Διεκδικούμε από την περιφέρεια να μισθώσει λεωφορεία για τη μεταφορά των προσφυγόπουλων στα σχολεία.
  1. Κάθε παιδί που δεν γνωρίζει τη γλώσσα να υπολογίζεται ως τρία παιδιά ώστε να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών σε αυτά τα τμήματα αντίστοιχα
  1. Πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες
  1. Δωρεάν σίτιση και πλήρη υγειονομική περίθαλψη για όλους τους μαθητές/τριες
  1. Μαζικοί διορισμοί μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών

Τα σχολεία μας ανοιχτές αγκαλιές αλληλεγγύης για τα παιδιά των αποκλεισμένων ομάδων, όλων των φτωχών του τόπου μας Ελλήνων, Προσφύγων και Μεταναστών!

 

ΑΠΟΦΑΣΗ της ΓΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε.

«Ο Παρθενώνας» (01-06-2017) για τα οικονομικά της ΔΟΕ

(επικαιροποίηση)

 

Σήμερα περισσότερο από ποτέ χρειαζόμαστε τα σωματεία. Σωματεία που να υπερασπίζονται το δικαίωμα στη δουλειά και τη μόρφωση, που να αντιπαλέψουν την ολομέτωπη επίθεση που δέχεται ο κόσμος της εργασίας στη χώρα μας, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Σωματεία που θα συγκρούονται με την πολιτική των Ε.Ε.- Δ.Ν.Τ. και θα  στοχεύουν στην ανατροπή αυτών των πολιτικών.

Οι υλικοί όροι ύπαρξης των σωματείων και η διαχείριση των οικονομικών τους είναι αναγκαίο να εξυπηρετούν έναν τέτοιο βασικό προσανατολισμό: την απόκρουση αυτών των πολιτικών και την οργάνωση αγώνων με προοπτική. Οποιεσδήποτε άλλες επιλογές διαχείρισης των οικονομικών, ιδιαίτερα στη σημερινή συγκυρία, που εξασφαλίζουν προνόμια και καλύτερους όρους διαβίωσης των συνδικαλιστών σε σχέση με τα υπόλοιπα μέλη του σωματείου (συνέδρια, ταξίδια συνδικαλιστών κλπ.) απαξιώνουν το σωματείο και το συνδικαλισμό.

Η 80η ΓΣ της ΔΟΕ κάτω από την πίεση δεκάδων συλλόγων  αποφάσισε τη μείωση της συνδρομής προς τη ΔΟΕ στα 27 ευρώ (από 34 ευρώ) .

Όμως, σήμερα, πρέπει άμεσα:

  1. Να μειωθεί δραστικά η συνδικαλιστική συνδρομή προς τη ΔΟΕ από τη φετινή κιόλας συνδικαλιστική χρονιά με ταυτόχρονη αναπροσαρμογή στα οικονομικά της Ομοσπονδίας, περικόπτοντας κάθε περιττό έξοδο και συνδικαλιστικό προνόμιο. (Συγκεκριμένα δραστική περικοπή ή κατάργηση του επιμισθίου των μελών του Δ.Σ. και των αιρετών του ΚΥΣΠΕ, δραστική μείωση των αποζημιώσεων των αντιπροσώπων στα συνδικαλιστικά συνέδρια, περικοπή των εξόδων αυτών των συνεδρίων).
  2. Η αποζημίωση του μέλους του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για τις περιοδείες, τα ενοίκια, τα οδοιπορικά, να γίνεται ως ένα συγκεκριμένο πλαφόν με αποδείξεις και παραστατικά. Δημόσιος μηνιαίος απολογισμός των εξόδων κάθε μέλους. Αλλαγή του τρόπου καταγραφής των κωδικών στην κατεύθυνση της αληθινής αποτύπωσης των εξόδων.
  3. Να σταματήσουν οριστικά τα  εκπαιδευτικά συνέδρια σε τουριστικές περιοχές και πολυτελή ξενοδοχεία, που έχουν ως αποτέλεσμα την πλήρη υποβάθμιση του παιδαγωγικού, ιδεολογικού τους περιεχομένου και τη μετατροπή των αντιπροσώπων των Συλλόγων σε «τουρίστες».
  4. Τα σωματεία πρέπει να είναι οικονομικά αυτοδύναμα. Να στηρίζονται αποκλειστικά στις συνδρομές των μελών. Διαφορετικά γίνονται εύκολοι στόχοι για τους αντιπάλους τους. Η χρηματοδότησή τους από το κράτος ή από τα ευρωπαϊκά προγράμματα τα εκθέτει στην κοινή γνώμη. Καμιά απολύτως σχέση με κρατικές επιχορηγήσεις, κρατική χρηματοδότηση, προγράμματα ΕΣΠΑ, χορηγίες και οτιδήποτε δύναται να εμπλέξει το συνδικάτο με πολιτικά και οικονομικά σχέδια του κράτους ενάντια στους εργαζόμενους. Απαιτούμε να σταματήσει ΤΩΡΑ κάθε συμμετοχή του ΙΠΕΜ-ΔΟΕ σε προγράμματα ΕΣΠΑ. Πιο συγκεκριμένα, τα εκπαιδευτικά συνδικάτα δεν έχουν καμιά δουλειά να σχεδιάζουν και να εκπονούν προγράμματα επιμόρφωσης που θα προετοιμάζουν τη νέα γενιά στελεχών εκπαίδευσης, πειθήνιων και υπάκουων στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές της αξιολόγησης, της κατηγοριοποίησης και της επιχειρηματικοποίησης του δημόσιου σχολείου.
  5. Το σωματείο δεν πρέπει να δημιουργεί επαγγελματίες συνδικαλιστές. Όταν επιτρέπει την ύπαρξη επαγγελματιών συνδικαλιστών, δημιουργεί καινούργια συμφέροντα που δεν συμπίπτουν με τα συμφέροντα των μελών του. Στη ΔΟΕ αλλά και σε όλες τις θέσεις για τις οποίες προβλέπεται απόσπαση των συνδικαλιστικών στελεχών ( ΑΔΕΔΥ, αιρετοί ΚΥΣΠΕ, ΙΠΕΜ) απαιτείται η θέσπιση ανώτατου χρονικού ορίου συνδικαλιστικής άδειας. Προτείνουμε ανώτατο όριο συνδικαλιστικής άδειας τα τέσσερα χρόνια. Έτσι θα σταματήσει το φαινόμενο να εκπροσωπούμαστε από ανθρώπους που έχουν ξεχάσει πώς είναι η ζωή στο σχολείο.

Στην κατεύθυνση αυτή   καλούμε  :

  • το Δ.Σ. της ΔΟΕ  να ορίσει  ως ξεχωριστό θέμα της 86ής Γ.Σ. της ΔΟΕ  τα οικονομικά του συνδικάτου, το ύψος της συνδρομής, τον τρόπο υπολογισμού της αλλά και τον τρόπο επιμερισμού της ανάμεσα στη ΔΟΕ, την ΑΔΕΔΥ και τους τοπικούς Συλλόγους.
  • Την 86η Γ.Σ. της ΔΟΕ να προχωρήσει άμεσα σε μείωση της συνδικαλιστικής συνδρομής προς τη ΔΟΕ από τη φετινή κιόλας συνδικαλιστική χρονιά, να αναπροσαρμόσει τα οικονομικά της Ομοσπονδίας, περικόπτοντας κάθε περιττό έξοδο (δραστική περικοπή του επιμισθίου των μελών του Δ.Σ. και των αιρετών του ΚΥΣΠΕ, διαφάνεια με έκδοση αποδείξεων για κάθε δαπάνη, μείωση των αποζημιώσεων των αντιπροσώπων στα συνδικαλιστικά συνέδρια, περικοπή των εξόδων αυτών των συνεδρίων).
  • Αποχώρηση της ΔΟΕ από την ETUCE

 

             

Ψήφισμα της ΓΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε.

«Ο Παρθενώνας» (01-06-2017)

ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ!

Όσες ποινές κι αν πέσουν, οι μαθητές δεν τρομοκρατούνται!

Απαιτούμε από την κυβέρνηση να απαλλαγούν οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου που καταδικάστηκαν!

 

Με μια απαράδεκτη απόφαση το Δικαστήριο Ανηλίκων καταδίκασε τρεις μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου επειδή στην αρχή της χρονιάς πρωτοστάτησαν στις κινητοποιήσεις του σχολείου τους. Οι μαθητές από την αρχή της χρονιάς οργάνωσαν κινητοποιήσεις στο Ρέθυμνο, όπως και σε πολλές πόλεις της χώρας, διεκδικώντας το αυτονόητο. Να έχουν ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα, για μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών, για σύγχρονες υποδομές και εργαστήρια, για να μην πληρώνουν οι γονείς τους ένα σκασμό λεφτά στα φροντιστήρια. Για την αγωνιστική επιλογή τους αυτή, οι μαθητές σύρθηκαν στο δικαστήριο.

Η παραπομπή σε δίκη έγινε μετά από καταγγελία του διευθυντή του σχολείου, με το δικαστήριο να αποφασίζει επιβολή ποινής κοινωνικής εργασίας 80 ωρών ως αναμορφωτικό μέτρο. Ταυτόχρονα κατηγορήθηκαν και οι γονείς των παιδιών για παραμέληση εποπτείας ανηλίκου.

Οι διώξεις και τα μαθητοδικεία που πραγματοποιούνται σήμερα γίνονται με την ανοχή και με ευθύνη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ παρά την “επικοινωνιακή” κατάργηση της διαβόητης Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου του Αρσένη. Ο στόχος παραμένει και είναι ένας και μοναδικός, η κάμψη του μαθητικού κινήματος, μέσα από την τρομοκράτηση των μαθητών, η απρόσκοπτη εφαρμογή των αντιλαϊκών – αντιεκπαιδευτικών πολιτικών κυβερνήσεων – ΕΕ – κεφαλαίου.

Με την καταδίκη αυτή αποδεικνύεται περίτρανα ότι η μόνη πολιτική που θέλει η κυβέρνηση να μπαίνει μέσα στους χώρους που ζει, εργάζεται και μορφώνεται η νεολαία, είναι αυτή που υπερασπίζεται το σφαγιασμό των δικαιωμάτων του λαού και της νεολαίας.

Εμείς οι εκπαιδευτικοί δίνουμε την μάχη για τη μόρφωση των παιδιών μας κάθε μέρα μέσα στην τάξη. Στηρίζουμε πολύπλευρα τη νέα γενιά και γνωρίζουμε ότι καθήκον μας είναι να βρισκόμαστε δίπλα στους αγωνιζόμενους μαθητές.

Οι εισαγγελείς, η αστυνομία, οι χειροπέδες, τα δικαστήρια ανηλίκων και τα αναμορφωτήρια δεν έχουν θέση στο σχολείο. Ούτε έχουν θέση στο σχολείο και στα συνδικάτα μας εκείνοι που γίνονται καταδότες – μηνυτές των μαθητών τους.  Αυτές οι ενέργειες παραβιάζει κάθε έννοια ηθικής τάξης και κάθε έννοια εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής πρακτικής. Η ετυμηγορία του κλάδου πρέπει να είναι αμείλικτη.

  • Καλούμε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, τα σωματεία και τις Ομοσπονδίες, όλο το λαό να καταδικάσει αυτές τις πρακτικές. Να δώσουν απάντηση απέναντι στην τρομοκρατία που εξαπολύει η ίδια η κυβέρνηση σε 15χρονα παιδιά που αγωνίζονται για την μόρφωση που αξίζουν.
  • Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων, να καταδικάσουν την ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων, να πάρουν θέση δίπλα στους μαθητές τους, που υπερασπίζονται και δικά τους αιτήματα, όπως οι μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Απαιτούμε:

  1. Να μην περάσουν οι διώξεις και η τρομοκρατία σε βάρος των μαθητών. Με ευθύνη της κυβέρνησης να απαλλαγούν από κάθε κατηγορία.
  2. Να καταργηθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο αναφοράς, που επικαλείται το Υπουργείο, ενάντια στις μαθητικές κινητοποιήσεις.
  3. Να σταματήσει η τιμωρία των αγώνων και η καταστολή τους από κυβερνήσεις – διοικήσεις της εκπαίδευσης.

 

Η λύση στον αυταρχισμό της κυβέρνησης και του υπουργείου απέναντι σε οποιονδήποτε σηκώνει κεφάλι είναι ο κοινός οργανωμένος αγώνας εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών.

Καλούμε τους εργαζόμενους, τη νεολαία μέσα από τους μαζικούς τους φορείς να δώσουν απάντηση απέναντι στην τρομοκρατία. Δεν θα τους περάσει!

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...