To νέο έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, που περικόπτει την Παράλληλη Στήριξη, δε θα εφαρμοστεί
Το Υπουργείο Παιδείας με έγγραφό του (93506/Δ3/25-8-2023) ζητά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να μειώσουν τα κενά της Παράλληλης. Συγκεκριμένα, αρχικά ορίζει ότι σε κάθε τμήμα που μπορεί να υπάρχουν περισσότερες της μίας διάγνωσης, ένας/μία θα είναι ο/η εκπαιδευτικός που θα στηρίζει τα παιδιά και επιπλέον οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης, αν υπάρχουν ανάγκες, θα στηρίζουν μαθητές και όμορων σχολείων!!! Με αυτό τον τρόπο ακυρώνονται στην πράξη οι διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ και υποβαθμίζονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
Δηλαδή παλιά μου τέχνη κόσκινο!
Όλα αυτά δεν είναι καινούρια. Διαχρονικά με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, οι μαθητές με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν είχαν ουσιαστική στήριξη, αφού ήταν πολύ συχνό το φαινόμενο ένας εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης να «μοιράζεται» μέχρι και σε 5 παιδιά.
Την περίοδο της πανδημίας τα παιδιά με ευθύνη της Κυβέρνησης της ΝΔ ήταν ξεχασμένα. Η προφορική οδηγία της Κυβέρνησης ΝΔ (2021) που ζητούσε από τις Διευθύνσεις να μη δημοσιοποιήσουν τα κενά της Παράλληλης Στήριξης, του ΕΒΠ και των σχολικών νοσηλευτών, ενώ ταυτόχρονα ομαδοποιούσε τις ανάγκες σε σχολικούς νοσηλευτές και ΕΒΠ και όριζε ότι σε κάθε σχολείο θα υπάρχουν μέχρι 2 εργαζόμενοι στην Παράλληλη Στήριξη είναι απόδειξη των παραπάνω. Αλλά και επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ήταν ελάχιστα τα παιδιά που στηρίζονταν ανάλογα με τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ και η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης κάλυπτε μαθητές τουλάχιστον 2 σχολείων!!! Τότε τα εκπαιδευτικά Σωματεία και οι Ενώσεις Γονέων αντιστάθηκαν υπερασπιζόμενοι τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πίσω λοιπόν από τα μεγάλα λόγια για το «αναβαθμισμένο σχολείο» βρίσκεται το σχολείο των ελλείψεων και της πλήρους μορφωτικής υποβάθμισης που στηρίζουν πιστά και διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις! Η οδηγία του Υπουργείου στην πράξη σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί της Παράλληλης Στήριξης για άλλη μια χρονιά θα μειωθούν, χιλιάδες συνάδελφοι θα παραμείνουν άνεργοι και πάρα πολλά παιδιά θα μείνουν χωρίς καθόλου στήριξη, με το βάρος να πέφτει στους γονείς ή θα έχουν ελάχιστη στήριξη, μερικών ωρών την εβδομάδα, χωρίς ο εκπαιδευτικός να μπορεί να τους παρέχει σταθερό και ολοκληρωμένο επιστημονικό πρόγραμμα. Εκτός όμως από την καθαρά οικονομική πλευρά, υπάρχει και η προσπάθεια κατοχύρωσης της αλλαγής προσανατολισμού στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή / και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία.
Στη συγκεκριμένη εγκύκλιο επίσης αναφέρεται: «Ως εκ τούτου, η παρέμβασή του (ενν. του εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης) έχει δυνατότητα, σε σταθερή συνεργασία με τις/τους εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης, να αναφέρεται στον/στη μαθητή/τρια της παράλληλης στήριξης, στις μικροομάδες της τάξης, καθώς και στο σύνολο της τάξης και του σχολείου, όπως και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί». Είναι φανερό ότι το παραπάνω δίνει το ελεύθερο σε κάθε διευθυντή εκπαίδευσης ή και διευθυντή σχολείου να «αξιοποιεί» την/τον συγκεκριμένο εκπαιδευτικό ανάλογα με τις ανάγκες της σχολικής μονάδας (έλλειψη εκπαιδευτικών για όποιον λόγο).
Όλες οι κυβερνήσεις, διαχρονικά, προσπαθούν να απαλλαγούν από τις ευθύνες τους για την κάλυψη των αναγκών μαθητών και εκπαιδευτικών, υποβαθμίζοντας όλο και περισσότερο το σχολείο και καταπατώντας εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα. Δεν πάει άλλο! Δε θα επιτρέψουμε να εφαρμοστεί η οδηγία που τσακίζει το δικαίωμα των παιδιών με αναπηρία ή/ και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εκπαίδευση και την αξιοπρεπή ζωή και «πετάει» εκτός σχολείου χιλιάδες συναδέλφους !
Διεκδικούμε:
- Να δοθούν όλα τα κενά στη δημοσιότητα, κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών με το απαραίτητο προσωπικό σε μία φάση.
- Να προσληφθούν οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας για κάθε παιδί με αναπηρία/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται στις διαγνώσεις των αρμόδιων επιστημονικών φορέων (ΚΕΔΑΣΥ)
- Στήριξη των ΚΕΔΑΣΥ. Άμεση στελέχωση με όλες τις απαραίτητες επιστημονικές ειδικότητες προκειμένου να μπορούν να στηρίζονται ολόπλευρα οι μαθητές και οι μαθήτριες. Επίλυση των προβλημάτων στέγασης και υλικοτεχνικής υποδομής. Μικρότερες περιοχές ευθύνης και αλλαγή του πλαισίου λειτουργίας, ώστε η παρέμβαση να πραγματοποιείται άμεσα και πιο ουσιαστικά με γνώμονα τις ανάγκες του κάθε μαθητή, μαθήτριας και την επιστημονική γνώση.
- Ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή που χρίζει παράλληλης.
- Στήριξη των μαθητών, μαθητριών που χρίζουν παράλληλης και στο Ολοήμερο.
- Δημιουργία όλων των αναγκαίων οργανικών θέσεων συνολικά στην Ειδική Αγωγή, συμπεριλαμβανομένης της Παράλληλης Στήριξης.
- Άμεσα μέτρα στήριξης των αναπληρωτών (σίτιση, στέγαση κλπ.)
- Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση τις πραγματικές, σύγχρονες ανάγκες της εκπαίδευσης με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
Καλούμε τους Συλλόγους μας να πάρουν αποφάσεις για παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις, καλούμε τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ να πάρουν θέση!