Διευκρινίσεις για την απεργία – αποχή από την σύνταξη πρακτικών αξιολόγησης των υποψηφίων διευθυντών
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η κυβέρνηση με την ειδική συνεδρίαση των «μονίμων συνυπηρετούντων» για την έκφραση γνώμης για τους υποψήφιους διευθυντές, επιχειρεί να εισάγει από το παράθυρο την αξιολόγηση και να επιτύχει ,ότι δεν κατόρθωσαν εδώ και δεκαετίες όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Το λέμε καθαρά και προς ΚΑΘΕ κατεύθυνση: Η διαδικασία αυτή ΔΕΝ πρέπει να περάσει! Ο Σύλλογός μας, για μία ακόμα φορά, υποστηρίζει ότι πρέπει να ακολουθήσουμε την κατεύθυνση μπλοκαρίσματος και όχι απλώς καταγραφής της διαφωνίας μας. Αυτή άλλωστε η τακτική οδήγησε σε νίκες σε όλες τις προηγούμενες αναμετρήσεις γύρω από το ζήτημα της αξιολόγησης. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, οι εκπαιδευτικοί σε όλα τα σχολεία, πρέπει να συμμετέχουν καθολικά στην απεργία – αποχή που έχουν κηρύξει η ΔΟΕ και η ΑΔΕΔΥ.
Στη Γενική Συνέλευση της Πέμπτης 1.6.2017, όπως και σε παλιότερες, αποφασίσαμε:
- Σύλλογος Διδασκόντων με αναβαθμισμένο διοικητικό και παιδαγωγικό ρόλο και θεσμοθετημένη πρωταγωνιστική θέση στη διαδικασία προγραμματισμού, σχεδιασμού, απολογισμού του εκπαιδευτικού έργου. Με συχνές, τακτικές συνεδριάσεις όπου συλλογικά συζητούνται και αντιμετωπίζονται όλα τα παιδαγωγικά ζητήματα. Ο Σύλλογος Διδασκόντων να αποκτήσει θεσμικά αναβαθμισμένο ρόλο σε ζητήματα λειτουργίας της σχολικής μονάδας και σε παιδαγωγικά ζητήματα.
- Δημοκρατική λειτουργία της σχολικής μονάδας με ανώτερα και μόνα αποφασιστικά όργανα τον Σύλλογο Διδασκόντων και το Σχολικό Συμβούλιο. Με διευθυντή/συντονιστή, αιρετό και ανακλητό συνάδελφο αποκλειστικά από το Σύλλογο διδασκόντων που θα έχει διδακτικά καθήκοντα και τις ίδιες μισθολογικές απολαβές με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και ανώτατο όριο θητείας. Λειτουργία γραμματειακής υποστήριξης σε όλα τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία.
Μπροστά στις συνεδριάσεις της 20ης Ιούνη, οι συνάδελφοι πρέπει να έχουν υπόψη τους τα εξής:
- Εκείνο που πραγματικά διακυβεύεται σε αυτές τις συνεδριάσεις δεν είναι ποιος/α θα είναι ο/η διευθυντής/ντρια του σχολείου αλλά αν η αξιολόγηση θα κάνει το πρώτο βήμα της στα σχολεία μας. Τα φύλλα αποτίμησης που καλούμαστε να συμπληρώσουμε θέτουν συγκεκριμένα ερωτήματα που αξιολογούν τις οργανωτικές / διοικητικές ικανότητες του υποψηφίου, την ικανότητά του να διαμορφώνει κατάλληλο παιδαγωγικό κλίμα, κλίμα συνεργασίας, να σχεδιάζει και να υλοποιεί εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές δράσεις.
- Η ειδική συνεδρίαση και η «έκφραση γνώμης των συνυπηρετούντων μονίμων» δεν είναι ούτε μετρήσιμη ούτε δεσμευτική. Τι σημαίνει αυτό; Ότι δεν μετράει καθόλου στην επιλογή διευθυντών. Ό,τι και να σημειώσουν οι εκπαιδευτικοί στα φύλλα αποτίμησης, καμία απολύτως σημασία δεν έχει. Μετρήσιμα είναι τα τυπικά προσόντα και η συνέντευξη από το συμβούλιο επιλογής το οποίο συγκροτήθηκε από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Η αξιολόγηση όμως των εκπαιδευτικών από το διευθυντή τους, όπως προβλέπεται από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο είναι απολύτως μετρήσιμη και συνδέεται με την μισθολογική και υπαλληλική του εξέλιξη!
- Υπογραμμίζεται, ότι η «αποχή υπαλλήλων» από συγκεκριμένα καθήκοντα, αποτελεί μορφή απεργίας και προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/82, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από αρμόδια δικαστήρια (Διοικητικό Εφετείο Αθηνών 486/1995 και ΜΠΑ 2395/2014). Επίσης, υπογραμμίζεται ότι δεν προβλέπονται κρατήσεις ούτε και είχαν προ διετίας επιβληθεί κρατήσεις στη μισθοδοσία μας για τη μορφή της απεργίας – αποχής.
Σε αυτό το πλαίσιο, επισημαίνουμε διευκρινιστικά, τα παρακάτω :
Στην ειδική συνεδρίαση με θέμα τη διατύπωση γνώμης των συνυπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών για την επιλογή του Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας οι συνάδελφοι δηλώνουν ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ και απέχουν από τη συνεδρίαση.
Σε κάθε περίπτωση, για να πραγματοποιηθεί η ειδική συνεδρίαση, απαιτείται η συμμετοχή της πλειοψηφίας των μονίμων εκπαιδευτικών, όπως άλλωστε προβλέπεται στον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (αρθρ. 14). Όταν η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας συμμετέχει στην απεργία-αποχή, δεν υπάρχει απαρτία και καμία διαδικασία δεν μπορεί να υλοποιηθεί ούτε μπορούν να συμπληρωθούν φύλλα αποτίμησης. Σε αντίθετη περίπτωση ο κάθε συνάδελφος, ανεξαρτήτως του αν η πλειοψηφία συμμετέχει σε αυτή την διαδικασία, έχει το δικαίωμα να απέχει στο πλαίσιο της συμμετοχής του στην απεργία – αποχή.
Οι εκπαιδευτικοί κάθε Δημοτικού Σχολείου, καταγράφουν τη συμμετοχή στους στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε Δήλωση, πρότυπο της οποίας παραθέτουμε εδώ.
Δήλωση των μόνιμων εκπαιδευτικών του
___________Δημοτικού Σχολείου_____________
για μη συμμετοχή στηN διαδικασία αξιολόγησης
Σήμερα, Τρίτη 20 Ιουνίου 2017, έπειτα από την πρόσκληση των μόνιμων εκπαιδευτικών του ____ Δημοτικού Σχολείου __________ με θέμα τη διατύπωση γνώμης των συνυπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών για την επιλογή του Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας, οι κάτωθι υπογεγραμμένοι εκπαιδευτικοί του σχολείου, δηλώνουμε, ότι δεν συμμετέχουμε στη διαδικασία αξιολόγησης για την επιλογή Διευθυντών, υλοποιώντας την με Α.Π. 1363 – 30/5/2017 απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για κήρυξη απεργίας – αποχής από τη διαδικασία αξιολόγησης (η οποία απόφαση προβάλλει την αντίθεση του κλάδου στην αξιολόγηση – χειραγώγηση του Ν.3848/2010 και του Π.Δ. 152/2013) που εισάγεται με το πρόσχημα της γνώμης «των συνυπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών») και η οποία έχει ως βάση της την απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. της 7.6.2017 «Απεργία – Αποχή από τη διαδικασία αξιολόγησης των Δημοσίων Υπαλλήλων». Στο πλαίσιο αυτό, δηλώνουμε ότι απέχουμε από την σύνταξη πρακτικών αξιολόγησης των υποψηφίων διευθυντών και από την συμπλήρωση ερωτηματολογίων (φύλλα ποιότητας), υλοποιώντας τις αποφάσεις της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. και Δ.Ο.Ε..
Ως εκ τούτου δεν συμπληρώθηκαν και δεν κατατέθηκαν φύλλα αποτίμησης.
Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί του _________ Δημοτικού Σχολείου ___________