Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές ακυρώνουμε τις εξετάσεις PISA

Δεν θα επιτρέψουμε οι μαθητές και οι μαθήτριες μας να γίνουν τα πειραματόζωα που προστάζουν η ΕΕ-ΟΟΣΑ !

Μπλοκάρουμε τις εξετάσεις PISA!

Δεν θα επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, τόση όση απαιτεί η αγορά!

Μετά τη μεγάλη νίκη του εκπαιδευτικού κινήματος την χρονιά που μας πέρασε, όπου σε ολόκληρη τη χώρα, ακυρώθηκαν οι εξετάσεις PISA, με αποχή των μαθητ(ρι)ών σε ποσοστό που ξεπέρασε το 60%, το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε και φέτος τη διεξαγωγή τους για τις 10/5.

Στις 10 Μαΐου καλούνται, και πάλι πιλοτικά, να δώσουν εξετάσεις οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ Δημοτικού και της Γ’ Γυμνασίου προκειμένου το υπουργείο παιδείας «να χαράξει εκπαιδευτική πολιτική βάσει δεδομένων».  Ωστόσο, ενώ το Φθινόπωρο, ανακοίνωνε πως οι εξετάσεις φέτος θα διεξαχθούν κανονικά σε όλα τα σχολεία της χώρας, τελικά επιλέγει πάλι μόνο 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια. Στο σύλλογό μας έχει επιλεγεί ένα Δημοτικό σχολείο, το 4ο  Δημοτικό Σχολείο Ταύρου.

Καταλαβαίνουν μάλλον εκεί στο υπουργείο πως ο δρόμος για την PISA δεν είναι απλή υπόθεση. Ο κόσμος της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί, μαθητ(ρι)ές, γονείς όπως αντιστάθηκαν και πέρυσι, στην συντριπτική πλειοψηφία τους, έτσι θα το κάνουν και φέτος!

Η διενέργεια των εξετάσεων αυτών έχει αποφασιστεί για εμάς και χωρίς εμάς στο νόμο 4823/2021 (Άρθρο 104, Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος), τον νόμο που πέρασε η κυβέρνηση κατακαλόκαιρο, με κλειστά σχολεία και στον οποίο αντιδράσαμε μαζικά ως κλάδος με απεργία- αποχή και με τη μεγαλειώδη απεργία στις 11 Οκτώβρη. Είναι κομμάτι αυτού του  νόμου και αναπόσπαστο κομμάτι της ατομικής μας αξιολόγησης και της κατηγοριοποίησης των σχολείων μας με την οποία είμαστε αντιμέτωποι/ες και αντιπαλεύουμε και την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Η ελληνική PISA, «το πνευματικό παιδί» του ΟΟΣΑ (Οικονομικός Οργανισμός για τη Συνεργασία και Ανάπτυξη), όπως χαρακτηρίζεται στο ενημερωτικό σποτ του ΥΠΑΙΘ (http://www.iep.edu.gr/pisa/) επιδιώκει, σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία και τις διατυπωμένες θέσεις ΕΕ-ΟΟΣΑ,  να βρεθεί ένα μετρήσιμο μέγεθος για την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω σταθμισμένων τεστ με βάση τις επιδόσεις των μαθητ(ρι)ών, να απαγορεύσει κάθε εναπομείνουσα δραστηριότητα χαράς και δημιουργίας στο δημόσιο σχολείο, να το μετατρέψει σε  ατέλειωτο εξεταστικό κάτεργο για  μαθητ(ρι)ές, γονείς και εκπαιδευτικούς, να συσχετίσει τα αποτελέσματά της άμεσα με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, οδηγώντας σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, και να συγκεντρώσει τα «επιστημονικά» δεδομένα που θα νομιμοποιούν το ιδεολόγημα των οικονομικά ισχυρών του κόσμου ότι οι φτωχοί και «διαφορετικοί» μαθητές των σχολείων μας δεν έχουν καμία θέση στην εκπαίδευση, οπότε δεν χρειάζονται ούτε εκπαιδευτικούς, ούτε σχολεία.

Η απάντηση του ΟΟΣΑ, της ΕΕ αλλά και της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι στις ανισότητες και στην αποτύπωσή τους στα αποτελέσματα των διαγνωστικών εξετάσεων, είναι ο διαχωρισμός των μαθητών και η διοχέτευση αυτών που προέρχονται από τα πιο χαμηλά κοινωνικά στρώματα σε σχολεία υποβαθμισμένα, με περιεχόμενο πιο προσιτό στο επίπεδό τους, στο όνομα της «θετικής διάκρισης». Έχει αποδειχθεί σε όλες τις χώρες που εφαρμόστηκε, ότι αυτή η τακτική λειτουργεί ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία για αυτούς τους μαθητές: όχι μόνο δε βοηθά στη γνωστική ανάπτυξη αυτών των μαθητών, πολλώ δε μάλλον δε λειαίνει τις ταξικές ανισότητες, όπως οι ίδιοι ευαγγελίζονται, αλλά τις αποτυπώνει, παγιώνοντάς τες. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα, σε πολλές Πολιτείες των ΗΠΑ, οι μαθητές τοποθετούνται σε τμήματα στο Δημοτικό Σχολείο με βάση την επίδοσή τους στη γραφή και την ανάγνωση. Εννιά στους δέκα μαθητές που τοποθετούνται στο χαμηλό επίπεδο, παραμένουν και αποφοιτούν από αυτό. Γι’ αυτή την προοπτική ανοίγουν δρόμο!

Το ΥΠΑΙΘ επιδιώκει να υποβάλλει τα παιδιά ως άλλα πειραματόζωα σε μια τυποποιημένη και αγχωτική διαδικασία, προκειμένου δήθεν το κράτος να μετρήσει τι πάει λάθος στην εκπαίδευση! Στην πραγματικότητα, επιδιώκει να μεταφέρει τις ευθύνες των ελλείψεων, των χρόνιων προβλημάτων που το εκπαιδευτικό και γονεϊκό κίνημα έχει αναδείξει και διεκδικεί την επίλυσή τους, στις πλάτες των εκπαιδευτικών, των μαθητ(ρι)ών και των γονιών τους! Άλλωστε η κυβέρνηση δεν προχώρησε ούτε σε ένα μέτρο που μπορεί πραγματικά να  στηρίξει τους μαθητές και τα δημόσια σχολεία . Αιτήματα που χρόνια τώρα ο κλάδος αναδεικνύει, όπως η κατάσταση της σχολικής στέγης και των υποδομών, ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, η κάλυψη των αναγκών με μόνιμο προσωπικό ώστε να σταματήσει η αθλιότητα της αναπλήρωσης, η κάλυψη όλων των μαθητών που έχουν ανάγκη από παράλληλη στήριξη, ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς σε όλα τα σχολεία, ειδικά μετά την όξυνση των προβλημάτων που κληρονομήσαμε από την πανδημία και την τραγική διαχείριση των κλειστών σχολείων, αλλά και ζητήματα που έχουν να κάνουν με το ίδιο το περιεχόμενο του σχολείου, τα αναλυτικά προγράμματα και τα σχολικά βιβλία.

Βρισκόμαστε μπροστά στην πλήρη απαξίωση του δημόσιου σχολείου ως δομής, καθώς τελικά θα καταλήξει να «προπονεί» τους/τις μαθητ(ρι)ες για τέτοιου είδους εξετάσεις αντί να τους/τις διδάσκει, θα τους/τις καταρτίζει αντί να τους/τις εκπαιδεύει, οδηγώντας τελικά στην υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Εμείς, οι εκπαιδευτικοί δε θέλουμε ένα σχολείο υποβαθμισμένο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, ένα σχολείο που θα σηκώνει τεράστια εμπόδια απέναντι σε αυτά τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν (οι εξετάσεις είναι ένα μέσο για αυτό). Θέλουμε ένα σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα όλους τους μαθητές, θα τους βοηθά να συγκροτήσουν την προσωπικότητά τους, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να σπουδάσουν, όσοι το επιθυμούν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους.  Η εδραίωση των εξετάσεων PISA θα μετατρέψει το δημοτικό και το γυμνάσιο σε «φροντιστήρια» όπου το άγχος για να βγει η ύλη θα ενταθεί και θα καλύψει κάθε τι που δεν μετριέται, το παιχνίδι, τη φαντασία, τη γνώση, την ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία, εν τέλει τη χαρά.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ-ΓΟΝΕΙΣ-ΜΑΘΗΤ(ΡΙ)ΕΣ ΑΚΥΡΩΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA, ΠΡΟΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!

  1. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς του Συλλόγου διδασκόντων του 4ου ΔΣ Ταύρου, που έχει επιλεγεί, να συνεδριάσουν και να απορρίψουν τη συμμετοχή του σχολείου τους στον διαγωνισμό. Τους καλούμε να συμμετάσχουν στη στάση εργασίας που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ για τη μέρα διεξαγωγής των εξετάσεων.
  2. Ταυτόχρονα, ενόψει της ανακοίνωσης της τράπεζας θεμάτων για τις εξετάσεις, καλούμε όλους/όλες τους/τις εκπαιδευτικούς, που τους/τις εμπλέκει το ΥΠΑΙΘ στη διαδικασία, να μην επιτρέψουν να μετατραπεί η δουλειά τους σε «φροντιστήριο» προετοιμασίας των παιδιών! Να συνεχίσουν τη εκπαιδευτική διαδικασία στην τάξη τους, σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητ(ρι)ών τους.
  3. Προχωράμε σε κοινή σύσκεψη ενημέρωσης και συντονισμού του συλλόγου μας με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και τους γονείς της Στ΄ Τάξης του 4ου Δ.Σ. Ταύρου.
  4. Δηλώνουμε καθαρά ότι η «υποχρεωτικότητα» που επικαλείται το ΥΠΑΙΘ μόνο στόχο έχει να εκφοβίσει! Δεν υπάρχει καμία συνέπεια για τα παιδιά αν δεν συμμετέχουν στο διαγωνισμό. Καλούμε σε αποχή/μη συμμετοχή τους στις εξετάσεις.

Ίσως σας ενδιαφέρουν…