Όχι στις συμπτύξεις τμημάτων!
Να ανακληθεί άμεσα η παράνομη απόφαση του αναπληρωτή Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής
Υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα των παιδιών με αναπηρίες, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες και όλων των μαθητών/τριών μας!
Με έγγραφο του νέου Αναπληρωτή Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής ανακαλούνται όλες οι αποφάσεις κατανομής τμημάτων λόγω φοίτησης μαθητών/τριών με διαγνωσμένες αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες για το διδακτικό́ έτος 2024-2025 στην περιοχή́ ευθύνης της Δ/νσης Π.Ε. Α’ Αθήνας. Ανάλογες αποφάσεις γνωρίζουμε ότι έχουν εκδοθεί για όλες τις Διευθύνσεις Π.Ε. της Αττικής.
Η απόφαση στηρίζεται σε εγκύκλιο (Φ.7/80483/Δ1/15-7-2024) του Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ ο οποίος παρανόμως παρερμηνεύει τη σχετική νομοθεσία με έναν και μοναδικό στόχο, την μείωση των λειτουργούντων τμημάτων και τις περικοπές εκπαιδευτικού προσωπικού για τη νέα σχολική χρονιά. Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ συνεπείς στην αντιεκπαιδευτική τους πολιτική δεν σταματούν να μηχανεύονται τρόπους και μεθοδεύσεις για την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου προσπερνώντας ακόμα και την ελλιπή ως προς την προστασία των μορφωτικών μαθητικών αναγκών, ισχύουσα νομοθεσία… Στο στόχαστρο αυτή τη φορά έβαλαν το πιο ευάλωτο τμήμα του μαθητικού πληθυσμού, τα παιδιά με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και τις οικογένειες τους.
Στο Σύλλογό μας η ανάκληση χωρισμού τμήματος αφορά στην Γ΄ τάξη του 73ου Δ.Σ. Αθηνών. Ο χωρισμός του τμήματος αποφασίστηκε τον Ιούνιο, ύστερα από σύμφωνη γνώμη των συμβούλων Γενικής και Ειδικής Αγωγής. Το συγκεκριμένο τμήμα έχει 25 μαθητ(ρι)ες με 3 εγκρίσεις για Παράλληλη Στήριξη και τουλάχιστον 3 γνωματεύσεις για ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Ενώ το συγκεκριμένο τμήμα θα έπρεπε από την Α΄ Δημοτικού να είναι χωρισμένο – εξαιτίας και των γνωματεύσεων αλλά και των αρχικών αιτήσεων για εγγραφή στο σχολείο που ήταν περισσότερες – αυτό δεν έγινε και τα επιπλέον παιδιά μετακινήθηκαν σε άλλα σχολεία.
Το συγκεκριμένο κτίριο δεν ανήκει στον Δήμο αλλά στην ΓΕΧΑ η οποία αρνείται να παραχωρήσει επιπλέον αίθουσες στο σχολείο και προτιμά να τις διατηρεί κλειστές και σε αχρηστία. Είναι ανεπίτρεπτο να στοιβάζονται τα παιδιά ενώ υπάρχουν ανεκμετάλλευτες αίθουσες και ο Δήμος και το Υπουργείο να μην αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για την επίλυση του χρόνιου αυτού προβλήματος. Έρχεται τώρα ο αναπληρωτής Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης και το Υπουργείο Παιδείας να υποβαθμίσουν ακόμη περισσότερο την εκπαιδευτική διαδικασία και μάλιστα εν μέσω καλοκαιριού!
Τα μορφωτικά δικαιώματα και οι ανάγκες όλων των μαθητών μας είναι πάνω από την προκρούστεια λογική των περικοπών που εφαρμόζει η κυβέρνηση. Η λογική αυτή βλέπουμε να εφαρμόζεται στον ευαίσθητό τομέα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σήμερα με συμπτύξεις τμημάτων, ενώ στο στόχαστρο μπαίνουν η Παράλληλη Στήριξη και τα Τμήματά Ένταξης. Ήδη στην από τις 15- 07- 2024 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ με θέμα «Συγκρότηση τμημάτων σε Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία-Ενισχυτική Διδασκαλία. Όροι και προϋποθέσεις», διαβάζουμε: «Σημειώνεται ότι σε τμήματα στα οποία προβλέπεται υποστήριξη μαθητή/τριας με Παράλληλη Στήριξη, δεν εφαρμόζονται οι προβλέψεις για μείωση του αριθμού των μαθητών τους», ενώ σε άλλο σημείο αναφέρει «σε τμήμα που έχει συγκροτηθεί με αριθμό είκοσι πέντε (25) μαθητών/τριών μπορεί να μειώνεται ο αριθμός αυτός συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές/τριες αν και εφόσον διαπιστωθεί ότι υφίστανται στο τμήμα δύο μαθητές/τριες με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εκτός των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία και εφόσον δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης.»
Η απόφαση του Αναπληρωτή Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής πλήττει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας. Υποβαθμίζει τις συνθήκες μάθησης για όλους τους μαθητές/τριες και κυρίως αποστερεί από τους μαθητές/τριες με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες την ισότιμη ένταξή και κοινωνικοποίηση τους στο σχολικό περιβάλλον και την απρόσκοπτη πρόσβαση τους στην γνώση.
Αυτή η εξέλιξη είναι απαράδεκτη, καθώς καθιερώνονται πολυπληθή τμήματα, με πληθώρα γνωματεύσεων Παράλληλης Στήριξης και παρακολούθησης σε Τμήματα Ένταξης, με τους εκπαιδευτικούς να αδυνατούν να ασκήσουν απρόσκοπτα το παιδαγωγικό τους έργο αφού με αυτόν τον τρόπο είναι ανέφικτη η ισότιμη εκπαίδευση όλων των μαθητών ανάλογα με τις ανάγκες του καθενός.
Ταυτόχρονα διαλύει τον προγραμματισμό των σχολείων, που ήδη είχαν λάβει υπόψιν τους τις αποφάσεις που ανακαλούνται, ενώ συνεπάγεται και μετακινήσεις εκπαιδευτικών που πιθανόν θα κριθούν υπεράριθμοι και θα εξαναγκαστούν να αλλάξουν σχολείο. Ο δε χρόνος που υλοποιείται αυτή η απόφαση, μέσα στο κατακαλόκαιρο, αυξάνει τις δυσκολίες και για τα σχολεία και για τους εκπαιδευτικούς ενώ μαρτυρά την ξεκάθαρη πρόθεση της κυβέρνησης να αιφνιδιάσει εκπαιδευτικούς και γονείς ώστε να μην μπορέσουν να προβάλουν αντίσταση στους σχεδιασμούς της. ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΑΣΕΙ.
Απαιτούμε να πάρει πίσω ο Αναπληρωτής Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής την απόφασή του που ανακαλεί όλες τις αποφάσεις κατανομής τμημάτων λόγω φοίτησης μαθητών/τριών με διαγνωσμένες αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
Δηλώνουμε ότι με όλα τα μέσα θα ακυρώσουμε στην πράξη την παράνομη απόφαση του νέου Αναπληρωτή Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής.
Δε θα σταματήσουμε μέχρι να ανατρέψουμε κάθε αντιεκπαιδευτικό, κάθε αντιπαιδαγωγικό νόμο!
Καλούμε την ΔΟΕ να κινητοποιηθεί άμεσα και να αναλάβει όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες για να μην περάσει η μεθόδευση του ΥΠΑΙΘΑ που περιστέλλει τα δικαιώματα των παιδιών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Καλούμε όλους τους συλλόγους της Αττικής σε συντονισμένη δράση.