Όλοι και όλες στις κινητοποιήσεις στην Διεύθυνση Π.Ε. Α΄ Αθήνας (Χίου 16- 18, Μεταξουργείο), τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου στις 13:00  και στη Διεύθυνση Π.Ε. Δ΄ Αθήνας (Λεωφόρος Συγγρού 165, Νέα Σμύρνη), την Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου στις 13:00

Για να μην περάσουν οι συγχωνεύσεις τμημάτων, για να μονιμοποιηθούν ΤΩΡΑ όλοι/ες οι νεοδιόριστοι/ες !

Πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις…

Ήταν 16 Ιουλίου, όταν στην παράσταση διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. στη Διεύθυνση Π.Ε. Δ’ Αθήνας τέθηκε το θέμα των συγχωνεύσεων-συμπτύξεων τμημάτων και της μη δημιουργίας νέων, χρησιμοποιώντας τον “κόφτη” των 25 μαθητών και μετακινώντας τους πλεονάζοντες μαθητές σε άλλα σχολεία. Αποφάσεις που αφορούσαν τμήματα Α’ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης είχε τοποθετηθεί τότε και είχε απαντήσει ότι δε θα προχωρήσει σε μεταβολές στις υπόλοιπες τάξεις. Κι όμως, οι φόβοι μας επιβεβαιώθηκαν με τον χειρότερο τρόπο αφού στον μακρύ κατάλογο των συγχωνεύσεων, προστίθεται και η Γ’ Τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ταύρου! Στην νέα Τάξη που δημιουργείται με 25 μαθητές και μαθήτριες υπάρχουν μαθητές/τριες με κινητικά προβλήματα, με αλαλία και γνωματεύσεις!

Ο κ. Κουμέντος ενώ τα γνωρίζει όλα αυτά, αντί να υπερασπιστεί τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών, αντί να βάλει φραγμό στα σχέδια του ΥΠΑΙΘΑ και του Περιφερειακού Διευθυντή επέλεξε για ακόμη μια φορά να υπακούσει πειθήνια το σύστημα που υπηρετεί αδιαφορώντας για τις συνέπειες στις ζωές των μαθητών/τριών και των οικογενειών τους! Φυσικά δεν περιμέναμε να ενδιαφερθεί για την εύρυθμη λειτουργία της Σχολικής Μονάδας και για τους συναδέλφους/ισσες που μια ανάσα πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πρέπει να αντιμετωπίσουν την ανατροπή στον προγραμματισμό τους!

Στην ίδια συνάντηση, εγκαίρως, οι εκπρόσωποι των Συλλόγων είχαμε θέσει ως θέμα τις υπηρεσιακές μεταβολές που κάθε χρόνο ταλανίζουν χιλιάδες εκπαιδευτικούς, με ευθύνη του Υπουργείου. Στη σχετική ερώτηση ο κ. Κουμέντος είχε απαντήσει πως δεν έχει νόημα να αναρτώνται όλα τα πραγματικά κενά, ξεχωριστά δηλαδή από αυτά που επιλέγει τελικά η Διεύθυνση να καλυφθούν με βάση τις εκάστοτε πιστώσεις….Έτσι βέβαια αποκρύπτονται τα πραγματικά κενά, όπως και τα κριτήρια επιλογής των “τυχερών κενών”, λέμε εμείς….

 Έφτασε η ώρα και για άλλη μια χρονιά οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να δηλώσουν σχολεία χωρίς να γνωρίζουν όλα τα κενά…

Δεν μπορεί να καλεί η Διεύθυνση να δηλωθούν σχολεία θεωρώντας εν δυνάμει όλα τα σχολεία με πιθανά κενά, αποκρύπτοντας το σύνολο των ήδη υπαρχόντων κενών!

Ούτε να εμφανίζονται στους αναπληρωτές/τριες κενά που επιλέγει κάθε φορά η Διεύθυνση, μιας και οι προσλήψεις τους δεν γίνονται  ενιαία σε μια φάση, όπως θα έπρεπε. Αυτό συνεπάγεται, μαζί με άλλες ανορθολογικές πρακτικές της Διεύθυνσης, οι  συνάδελφοι/ισσες να μην επιλέγουν στην ουσία σχολεία, αλλά να τοποθετούνται όπου η Διεύθυνση θέλει…..

ΑΥΤΟ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!!!! ΚΑΙ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΠΑΣΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΟΥΝ ΜΕ 764 ΕΥΡΩ (ΟΙ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΙ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ)!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η συγχώνευση της Γ’ Τάξης στο 3ο Δ.Σ. Ταύρου έρχεται να προστεθεί στις συγχωνεύσεις τμημάτων στα 71ο, 73ο και 137ο Δημοτικά Σχολεία και την αναστολή λειτουργίας του 2ου Τμήματος Ένταξης στο 76ο Δημοτικό Σχολείο.

Η επιλογή του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μαζική «σφαγή» τμημάτων θα επιφέρει ευρύτερη αναστάτωση σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς (ανατροπή προγραμμάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών, καθυστέρηση στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και κάλυψης των κενών κ.λπ.). Χτυπιέται το δικαίωμα των μαθητών να έχουν ουσιαστική στήριξη από τον/την εκπαιδευτικό. Διαταράσσεται η εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία αντί να βελτιώνεται, βρίσκεται συνεχώς αντιμέτωπη με εμπόδια γιατί θεωρείται κόστος που πρέπει να περικοπεί. Τσακίζεται το δικαίωμα του/της εκπαιδευτικού στην εργασία και στον προγραμματισμό της ζωής του/της.

Το Υπουργείο στοιβάζει σαν «σαρδέλες» τους/τις μαθητές/τριες στις τάξεις, καταργεί παράλληλες και τμήματα ένταξης. Την ίδια στιγμή εκατοντάδες εκπαιδευτικοί βγαίνουν  λειτουργικά υπεράριθμοι/ες αφού μετά το κόψιμο των τμημάτων πολύ περισσότεροι θα αναγκαστούν να μετακινηθούν ακόμη και σε 2-3-4 σχολεία για να καλύψουν το ωράριό τους. Εκατοντάδες θα είναι και οι αναπληρωτ(ρι)ες που δε θα προσληφθούν τη φετινή σχολική χρονιά.

Επιπλέον, με την απόφασή του με αριθμό  1510/2024 το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών ακυρώνει την Φ.10.1/1752/6-4-2023 απόφαση της Διευθύντριας της Δ.Π.Ε. Δυτικής Αττικής, που ανακάλεσε τις διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης των συναδέλφων, οι οποίοι είχαν διοριστεί το 2020. Αντίστοιχες αποφάσεις αναμένονται για τις υπόλοιπες περιπτώσεις, κατά τις οποίες συντεταγμένα έγιναν προσφυγές στα διοικητικά δικαστήρια με ευθύνη της Δ.Ο.Ε.

Ουσιαστικά δικαιώνονται άμεσα όλοι οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι του 2020 που είχαν προσφύγει εναντίον της απόφασης μέσω των ΣΕΠΕ και της ΔΟΕ. Το σκεπτικό της εν λόγω απόφασης είναι σαφές και ορίζει ότι όλοι/ες οι συνάδελφοι/σσες που συμπλήρωσαν τη διετή δόκιμη υπηρεσία τους πρέπει να μονιμοποιηθούν αυτοδικαίως με βάση τα προβλεπόμενα του άρθρου 40 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα.

Αιτιολογεί μάλιστα ακόμα πιο συγκεκριμένα και δίνει απάντηση στις αυθαίρετες ανακλήσεις των διαπιστωτικών πράξεων από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης (μέσα από τη σύνδεσή τους με την αξιολόγηση των νεοδιόριστων), τονίζοντας ότι μέχρι τον Αύγουστο του 2022 που εκδόθηκαν, δεν είχε ολοκληρωθεί  το ρυθμιστικό περιεχόμενο υλοποίησης της εν λόγω διαδικασίας με βάση τον ν.4823/2021. Η πρώτη Υπουργική Απόφαση με το απαιτούμενο ρυθμιστικό πλαίσιο βγήκε τον Ιανουάριο του 2023 και η επόμενη τον Φεβρουάριο του ίδιου έτους (χωρίς μάλιστα να εκκινεί σαφώς όλες τις φάσεις της λεγόμενης ατομικής αξιολόγησης), κάτι που ανοίγει το δρόμο για την άμεση δικαίωση και των νεοδιόριστων του 2021.

Είναι φανερό ότι αυτή η απόφαση επιβάλλει την άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων του 2020, του 2021 και του 2022.  Και ανοίγει το δρόμο και για τους υπόλοιπους. Δικαιώνει τους αγώνες που δίνει ο κλάδος για πάνω από τέσςερα χρόνια. Αποτελεί ταυτόχρονα ένα ηχηρό «χαστούκι» στο ΥΠΑΙΘΑ και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, που κρατούν κυριολεκτικά σε «ομηρία» χιλιάδες συναδέλφους, που αξιοποιούν με εκβιαστικό τρόπο το νομοθετικό πλαίσιο και συνδέουν τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων με τις διαδικασίες της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης-κατηγοριοποίησης των σχολείων. Επιβεβαιώνεται η ορθή επιλογή να προχωρήσουμε συντεταγμένα, στα πλαίσια του δύσκολου και σκληρού αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση, να κινηθούμε όλοι μαζί και με όλα τα μέσα για την υπεράσπιση του κλάδου και του δημόσιου σχολείου.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το ΥΠΑΙΘΑ οφείλουν, άμεσα, να δώσουν πολιτική λύση στο πρόβλημα που οι ίδιοι δημιούργησαν και να προχωρήσουν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, και νομοθετικά και σε επίπεδο διοικητικό μέσω των ΔΙ.ΠΕ., προκειμένου να εκδοθούν οι διαπιστωτικές πράξεις για όλους τους νεοδιόριστους.

Καλούμε τα ΠΥΣΠΕ της Α Διεύθυνσης Αθηνών και της Δ Διεύθυνσης Αθηνών να εκδώσουν ΤΩΡΑ τις διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συναδέλφων/ισσών.

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

  • Τα ΠΥΣΠΕ της Α’ Διεύθυνσης Αθηνών και της Δ’ Διεύθυνσης Αθηνών να εκδώσουν ΤΩΡΑ τις διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συναδέλφων/ισσών.
  • Να παρθούν πίσω οι συγχωνεύσεις – συμπτύξεις τμημάτων. Να αποσυρθούν οι εγκύκλιοι Κατσαρού.
  • Μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • 15 μαθητές/τριες το ανώτερο ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Α – Β Δημοτικού. 2η Νηπιαγωγός σε όσα λειτουργούν με περισσότερους. 20 μαθητές/τριες το ανώτερο σε όλες τις  υπόλοιπες τάξεις
  • 20 μαθητές/τριες ανά τμήμα Γενικής Παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και 10 στα εργαστήρια.
  • Να εγκριθούν όλα τα τμήματα έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να επιλέγουν την κατεύθυνση (ΓΕΛ) ή τον τομέα/ειδικότητα (ΕΠΑΛ) που επιθυμούν.
  • Ένα τμήματα Ένταξης σε κάθε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και 2ο σε μεγαλύτερα σχολεία, καμιά αναστολή 2ου τμήματος Ένταξης όπου υπήρχε.
  • Να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα των σχολείων για κατατμήσεις (διχοτομήσεις – τριχοτομήσεις με παιδαγωγικά κριτήρια).
  • Εφαρμογή των νόμων που προστατεύουν τους/τις μαθητές/τριες με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και επικαιροποίησή τους
  • Έγκριση ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ χωρίς την μετακίνηση μαθητών/τριών σε όμορα σχολεία.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
  • Να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία χωρίς «κόφτες», «μαγειρέματα» και περικοπές σε μια φάση πριν από την έναρξη του σχολικού έτους.
  • Να δηλωθούν όλα τα κενά όλων των ειδικοτήτων από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης και να καλυφθούν όλα στην Α’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών/τριών.
  • Να καλυφθούν όλα τα κενά στην παράλληλη στήριξη με βάση τις ανάγκες χωρίς κανένα «κόφτη».

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ!

ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΑΣ ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!

Illustration by CHema Skandal

Ίσως σας ενδιαφέρουν…