ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ! 13 ΦΛΕΒΑΡΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ Υ.ΠΑΙ.Θ και 15 ΦΛΕΒΑΡΗ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ

ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ!

13 ΦΛΕΒΑΡΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ Υ.ΠΑΙ.Θ στις 14:00

15 ΦΛΕΒΑΡΗ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ

ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ

ΚΑΙ  ΣΤΗΝ

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΙΣ 10.30 ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ

ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΞΩΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΥΝ ΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Σύμφωνα με το πρόγραμμα δράσης της ΔΟΕ για το επόμενο διάστημα, τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιηθεί Ολομέλεια Προέδρων στην Αθήνα. Θα ακολουθήσει κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας, στις 14:00.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Π.Ε. «Ο Παρθενώνας» κηρύσσει από 1 έως 3 ώρες διευκολυντική στάση εργασίας για τη συμμετοχή των συναδέλφων/-ισσών στην κινητοποίηση.

Με το αποκαλυπτικό δελτίο τύπου, με τίτλο: «Μετά από 41 χρόνια, καθολική εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών!» και κυρίως με την αντιδραστικότατη, αυταρχική και αντιπαιδαγωγική Υ.Α. 388/27.01.2023, το ΥΠΑΙΘ επιβεβαιώνει ότι η αξιολόγηση επιδιώκει την υποδούλωση των εκπαιδευτικών, την επιβολή κλίματος αυταρχισμού και αυθαιρεσίας στα σχολεία, την κατάργηση κάθε έννοιας παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας στα σχολεία, ώστε υπάκουοι, άβουλοι και μοιραίοι οι εκπαιδευτικοί να υποκύπτουμε σε κάθε αντιεκπαιδευτικό μέτρο.

41 χρόνια χωρίς αξιολόγηση δεν είναι αρκετά! Εμείς θα τα κάνουμε 101! Η αξιολόγηση ΔΕΝ θα περάσει!

Τόσο η κυβέρνηση όσο και το Υπουργείο Παιδείας παρουσιάζουν την αξιολόγηση ως το κλειδί για την αναβάθμιση του σχολείου. Γνωρίζουμε καλά πως αν ήθελε να στηρίξει το εκπαιδευτικό έργο και το δημόσιο σχολείο, θα προσλάμβανε μαζικά εκπαιδευτικούς, δεν θα επέτρεπε να χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες, δεν θα άφηνε μαθητές χωρίς παράλληλη στήριξη, μαθήματα ακόμα και πανελλαδικώς εξεταζόμενα να διδάσκονται από τα μέσα της χρονιάς. Δεν θα στοίβαζε 25 μαθητές και μαθήτριες σε αίθουσες κλουβιά, θα έπαιρνε ειδικά μέτρα στήριξης των μαθητών για τα τεράστια γνωστικά, ψυχολογικά και κοινωνικά προβλήματα που άφησε ο διετής εγκλεισμός και τα κλειστά σχολεία. Θα την απασχολούσε το πώς θα κατασκευάσει σύγχρονα σχολεία, θα επισκεύαζε τα παλιά, δεν θα άφηνε χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς να περνούν τη μισή τους μέρα σε ακατάλληλα κτίρια για το επιδιωκόμενο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα αλλά και επικίνδυνα για την ασφάλειά μας. Για όλα αυτά  προφανώς ο νόμος δεν προβλέπει τίποτα.

Είναι προφανές ότι η στόχευση του Υπουργείου είναι να καθυποτάξει τους εκπαιδευτικούς μέσω της ατομικής αξιολόγησης, προκειμένου να αποδεχτούν ένα σχολείο το οποίο διαχρονικά υποβαθμίζεται για την πλειοψηφία των παιδιών που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, που βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια σε όσα παιδιά θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Ένα σχολείο πανάκριβο για την οικογένεια, κατηγοριοποιημένο, που λειτουργεί με όρους επιχείρησης, μετρά έσοδα-έξοδα, αναζητά πόρους για να διασφαλίσει μία στοιχειώδη λειτουργία. Άλλωστε η ίδια υπουργός στο δελτίο τύπου αλλά και σε συνεντεύξεις παρουσιάζει την ατομική αξιολόγηση ως ολοκλήρωση ενός ενιαίου σχεδιασμού που περιλαμβάνει την αξιολόγηση- κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και τις εξετάσεις τύπου PISA. Το ίδιο το νομοσχέδιο προβλέπει σε δύο από τους 11 δείκτες που αποτιμούν την υπηρεσιακή επάρκεια του εκπαιδευτικού, τη συμμετοχή στην αυτοαξιολόγηση και την εσωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

Χρησιμοποιούν ως δούρειο ίππο και μοχλό πίεσης και τρομοκρατίας τους νεοδιόριστους/ες και τον εκβιασμό της μη μονιμοποίησής τους, ενώ οι αναπληρωτ(ρι)ες στην αναμονή του ανοίγματος των πινάκων της γενικής, βιώνουν την ανασφάλεια και την οικονομική αφαίμαξη του προσοντολόγιο των απολύσεων και απειλούνται με γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ που σχεδιάζει η κυβέρνηση να φέρει.

Η εμπειρία από τις χώρες της Ευρώπης όπου εφαρμόστηκαν αντίστοιχα συστήματα όπως η Αγγλία, η Γαλλία, η Γερμανία αλλά και η Αμερική είναι αποκαλυπτικά. Αποτέλεσε βασικό εργαλείο για την διαφοροποίηση των σχολείων με βάση την οικονομική-κοινωνική προέλευση των μαθητών, την ένταση των ταξικών φραγμών, την υποβάθμιση-υποχρηματοδότηση και εν τέλει το κλείσιμο σχολείων σε εργατικές περιοχές, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών ακόμα και απολύσεις.

Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει αποδείξει ότι μπορεί και ανατρέπει αντεργατικούς, αντιλαϊκούς νόμους. Η ιστορία του έχει γραφτεί με πολλούς και συλλογικούς αγώνες, γι’ αυτό και  οφείλει ακόμη μια φορά να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα που θα ακυρώσουν τα σχέδια τους και μαζί με τον λαό και την νεολαία να βγει ΤΩΡΑ σε απεργιακό αγώνα για να υπερασπιστεί όλα όσα του ανήκουν, τη μη διάλυση του δημόσιου σχολείου, την μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλο τον λαό!

Οι εκπαιδευτικοί παλεύουμε ενάντια στην αξιολόγηση γιατί θέλουμε να προστατεύσουμε το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών.   Άλλωστε, κάθε μέρα εξετάζουμε κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά μας, στους συλλόγους διδασκόντων ανταλλάσσουμε σκέψεις και προτάσεις για να γίνει καλύτερη η σύνθετη παιδαγωγική πράξη. Η αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών που προωθεί η κυβέρνηση, δεν έχουν καμία σχέση με αυτή την ανάγκη.

Απαιτούμε:

  • Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4823/2021, 4692/2020, 4547/18, 4589/19 και συνολικά όλου του αντιδραστικού πλαισίου και των εφαρμοστικών ΥΑ και νομοθετημάτων.
  • Να καταργηθούν οι υπουργικές αποφάσεις για τους μέντορες, ενδοσχολικούς συντονιστές και εκπαιδευτικούς ομίλους.
  • Όχι στο νέο σχολείο – εξεταστικό κέντρο. Να καταργηθούν τα εξεταστικά πλέγματα (ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων, εξετάσεις PISA)
  • Άμεση Ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων ΤΩΡΑ χωρίς αξιολόγησή τους
  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα – μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία– πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές. Όχι στο προσοντολόγιο και σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
  • Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις για την κάλυψη όλων των απωλειών των μνημονίων και της ανόδου του πληθωρισμού. 1.000 ευρώ καθαρά πρώτος μισθός! Επαναφορά του 13ου – 14ου μισθού και σύνταξης. Να δοθεί το κομμένο Μ.Κ. του 2016-17, αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ
  • Υπογραφή γνήσιας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας εφ’ όλης της ύλης με όλα τα ζητήματα οικονομικά εργασιακά συνταξιοδοτικά μορφωτικά εκπαιδευτικά έτσι όπως έχουν ψηφιστεί ως τώρα αναλυτικά από τις ΓΣ του Παρθενώνα.
  • Να μειωθούν οι τιμές στα βασικά είδη και στην ενέργεια. Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης.  Να καταργηθεί το χρηματιστήριο ενέργειας και οι ρήτρες αναπροσαρμογής. Να επιβληθεί πλαφόν στις τιμές ρεύματος, πετρελαίου, φυσικού αερίου.
  • Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις. Να επιστρέψουν οι εταιρείες στο δημόσιο (ρεύμα, ενέργεια, κ.α)
  • Μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών κι ολιγοθεσίων όπως των υπόλοιπων εκπαιδευτικών
  • Μέτρα προστασίας (15 μαθητές στο τμήμα, καθαρίστριες, απαραίτητα υλικά, κ.ά.).
  • Ανατροπή του ν. Χατζηδάκη!
  • Όχι στην καταστολή και την επίθεση στα δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και την απεργία. Τα σωματεία μας δεν θα εφαρμόσουν το ν. Χατζηδάκη –
  • Ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ – Κεφαλαίου.
  • Να σταματήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία! Να σταματήσει τώρα η εισβολή της Ρωσίας και κάθε επέμβαση των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ! Καμία εμπλοκή της χώρας μας! Να κλείσουν όλες οι βάσεις! Έξω από ΝΑΤΟ – ΕΕ! Ειρήνη και Φιλία των Λαών!

Ίσως σας ενδιαφέρουν…