Σε κίνδυνο οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης στην Α’ Αθήνας – Κινητοποίηση Δευτέρα 5 Δεκέμβρη στις 14:00 στην Α’ Διεύθυνση σε συντονισμό με τους άλλους ΣΕΠΕ

Δεν θα το επιτρέψουμε!

Την Δευτέρα 28/11/2022 η υφυπουργός παιδείας, κα Μακρή, μετά από επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, επιβεβαίωσε όσα είπε ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ, κος  Κόπτσης, στη συνάντηση που έγινε την Παρασκευή 25/11 στο Υπουργείο,  στο πλαίσιο της κινητοποίησης των εκπαιδευτικών σωματείων για την άμεση μονιμοποίηση των διορισθέντων του 2020.

Η υφυπουργός παιδείας δήλωσε ότι:

Οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης των δόκιμων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ που εξέδωσαν Διευθύνσεις Εκπαίδευσης είναι άκυρες και θα ανακληθούν.

Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της χώρας προχωρούν σε ανάκληση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης δόκιμων εκπαιδευτικών που εξέδωσαν.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ θα πραγματοποιηθεί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Η απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Νίκης Κεραμέως είναι να εφαρμοσθούν οι διατάξεις της αξιολόγησης του νόμου 4823/2021 και για τους νεοδιόριστους δόκιμους εκπαιδευτικούς ΕΕΠ-ΕΒΠ, αναφορικά με τη μονιμοποίησή τους.

Στη συνάντηση που έγινε την Παρασκευή 25/11 στο Υπουργείο,  στο πλαίσιο της κινητοποίησης των εκπαιδευτικών σωματείων για την άμεση μονιμοποίηση των διορισθέντων του 2020, ο κος ΓΓ Κόπτσης τόνισε ότι ετοιμάζεται τροπολογία (χωρίς να έχει προσδιοριστεί το περιεχόμενο αυτής) για το ζήτημα των μονιμοποιήσεων των νεοδιόριστων της ειδικής αγωγής του 2020, και την ίδια στιγμή δήλωσε «απροετοίμαστος» να απαντήσει στα επίμονα ερωτήματα των σωματείων:

•             Γιατί ενώ στις 19/8/2022 συμπληρώθηκε η προβλεπόμενη από τον νόμο η διετία «δόκιμης» υπηρεσίας των εκπαιδευτικών ΕΑΕ που διορίσθηκαν το 2020, το ΥΠΑΙΘ δεν στέλνει άμεση οδηγία προς τις ΔΙΠΕ και ΔΙΔΕ όλης της χώρας να διεκπεραιώσουν τη γραφειοκρατική διαδικασία της μονιμοποίησης χωρίς καθυστερήσεις; Ήδη σειρά από ΔΙΠΕ και ΔΙΔΕ έχουν προχωρήσει στην έκδοση των αντίστοιχων Διεκπεραιωτικών Πράξεων για την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση του συνόλου των διορισθέντων του 2020 που υπηρετούν σε αυτές.

•             Γιατί ενώ δεκαετίες τώρα οι μονιμοποιήσεις γίνονται ως οφείλουν σύμφωνα με τον Υπαλληλικό Κώδικα (παρ.3 του άρθρου 40, του Ν.3528/2007), τώρα οι διευθυντές εκπαίδευσης επικαλούνται αναμονή οδηγιών από το ΥΠΑΙΘ κρατώντας σε ομηρία χιλιάδες εκπαιδευτικούς ΕΑΕ, οι οποίοι εκπαιδευτικοί στην πραγματικότητα εργάζονται ήδη 5, 10 ή και 15 χρόνια στα δημόσια σχολεία από άκρη σε άκρη σε όλη την Ελλάδα;

Τελικά ευθέως και ευθαρσώς αυτό που γίνεται φανερό είναι ότι επιδιώκεται η διαδικασία των μονιμοποιήσεων να ολοκληρωθεί μόνο εφόσον ετοιμαστεί και προχωρήσει η ατομική αξιολόγηση, επικαλούμενος και τον ν4589 του Γαβρόγλου, ο οποίος προβλέπει τον καθορισμό κριτηρίων για την μονιμοποίηση των «δοκίμων» στη διετία με ΥΑ.

Το Υπουργείο θεωρεί ότι οι νεότεροι συνάδελφοι του «χρωστάμε» τη μονιμοποίηση μας, ότι προκειμένου να δουλεύουμε στο δημόσιο σχολείο είμαστε διατεθειμένοι/ες  να ξεπουλήσουμε την αξιοπρέπεια και τα όνειρά μας για ένα δημόσιο σχολείο, που εξακολουθεί να λειτουργεί δημοκρατικά, που οραματίζεται ένα δικαιότερο μέλλον για όλα τα παιδιά. Όποιες και να είναι  οι προθέσεις του ΥΠΑΙΘ δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δε θα επιτρέψουμε να γίνουμε όμηροι ενός ωμού εκβιασμού. Δεν θα το επιτρέψουμε γιατί δεν χρωστάμε τίποτα και σε κανέναν. Γιατί  επί πολλά χρόνια έχουμε δουλέψει ως συμβασιούχοι με μειωμένα δικαιώματα σε κάθε άκρη της Ελλάδας. Γιατί ως μόνιμοι, νεοδιόριστοι, αναπληρωτές έχουμε δει τα προσόντα μας να μην είναι ποτέ επαρκή, έχουμε δει το συνολικό μας εισόδημα να  μειώνεται δραματικά και τον μισθό μας να μην φτάνει για να βγει ο μήνας, γιατί όσα χρόνια δουλεύουμε είμαστε μόνοι και μόνες, χωρίς καμία υποστηρικτική δομή, με Υπουργείο και Διοίκηση όχι μόνο να «νίπτουν τας χείρας τους», αλλά και να απειλούν πλέον με πειθαρχικές ποινές όποιον/α δεν προσαρμόζεται στις επιταγές τους. 

Συναδέλφισσες/οι, νεοδιόριστοι όλων των ετών, αναπληρώτ(ρι)ες, χρειάζεται εδώ και τώρα να πάρουμε σαφή θέση απέναντι στις πρακτικές του Υπουργείου. Αυτό που διακυβεύεται είναι η εργασία και οι ζωές μας. Ή θα αφήσουμε τον φόβο να νικήσει ή θα σταθούμε συλλογικά, αποφασιστικά και μαχητικά απέναντι σε ένα αφήγημα που λέει ότι όποιος/α δεν συμμορφώνεται απολύεται ή παραμένει όμηρος μιας αέναης, ταξικά άνισης και μίζερης διαδικασίας κατά την οποία κανείς ποτέ δεν θα είναι αρκετά ικανός, αρκετά νέος, αποδοτικός, ελαστικός, ανθεκτικός. 

Καλούμε άμεσα τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να πάρουν θέση και να καλύψουν με οποιοδήποτε τρόπο τους συναδέλφους. Δε θα αφήσουμε κανέναν/μια συνάδελφο μόνο/η απέναντι στη Διοίκηση. Η απεργία της 9ης Νοέμβρη που έβαλε στο προσκήνιο τη διεκδίκηση μισθών και εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων, δείχνει το δρόμο! Συνεχίζουμε με τη μαζική συμμετοχή μας στις μάχες του κλάδου μας το αμέσως επόμενο διάστημα.  Δεν θα επιτρέψουμε στις ανεκπλήρωτες πολιτικές φαντασιώσεις της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να σταθούν εμπόδιο σε κεκτημένα εργασιακά δικαιώματα. Οι διατάξεις του ν.4823 που αφορούν στην ατομική αξιολόγηση δεν έχουν εφαρμοστεί σε κανένα στάδιο και επίπεδο. Στην οποιαδήποτε προσπάθεια εφαρμογής το εκπαιδευτικό κίνημα, όπως έχει κάνει και στο παρελθόν θα απαντήσει και θα την αποτρέψει.

Τίποτα δε χαρίστηκε, με τους αγώνες μας κερδίζονται όλα!

Απαιτούμε:

•             Καμία σύνδεση των διαδικασιών μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση.

•             Άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων (20-21-22) χωρίς καμία αξιολόγηση και καμία προϋπόθεση!

•             Να καταργηθεί η δόκιμη περίοδος. Η/Ο εκπαιδευτικός να θεωρείται μόνιμη/ος με όλα τα αντίστοιχα δικαιώματα, με την πρόσληψή της/του ως μόνιμος εκπαιδευτικός.

•             Να καταργηθεί όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης και μαζί ο ν4589 του Γαβρόγλου (προσοντολόγιο) που δημιουργεί ένα συνεχές κυνήγι συλλογής προσόντων, απαξιώνοντας πλήρως το πτυχίο ΑΕΙ και ενισχύοντας τον ανταγωνισμό ανάμεσα στους συναδέλφους.

•             Μαζικούς μόνιμους διορισμούς/ μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ών, αποκλειστικά με βάση πτυχίο και προϋπηρεσία.

•             Η επιμόρφωση να είναι απαλλαγμένη από κάθε διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, που θα οδηγεί σε κατάταξή τους με βάση τις επιμορφωτικές δραστηριότητες, να οργανώνεται από τα πανεπιστήμια, να είναι δωρεάν, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Όλοι οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να έχουν στη διάρκεια της διδασκαλικής τους ζωής ισότιμο χρόνο εκπαιδευτικής άδειας, τον οποίον θα αξιοποιούν για τις επιμορφωτικές διαδικασίες. Να επαναλειτουργήσουν όλα τα Διδασκαλεία που έκλεισαν τα χρόνια των μνημονίων.

Το διοικητικό συμβούλιο

Ίσως σας ενδιαφέρουν…