Για τον αποκλεισμό των προσφύγων μαθητών από τα σχολεία

2016-10-10T140627Z_1432936236_D1AEUGEIHNAA_RTRMADP_3_EUROPE-MIGRANTS-GREECE-SCHOOLΟι εκπαιδευτικοί του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε.  «Ο Παρθενώνας» καλωσορίσαμε από τον Σεπτέμβρη του 2016 τα παιδιά του πολέμου στα σχολεία του συλλόγου μας στα πρωινά τμήματα. Καλωσορίσαμε τα παιδιά του πόνου και της προσφυγιάς, τα παιδιά που μόνα τους ή με τους γονείς τους διέσχισαν βουνά περπατώντας χιλιάδες χιλιόμετρα, που πάλεψαν με τα κύματα, που έγιναν αντικείμενα εκμετάλλευσης στην προσπάθειά τους να ζήσουν μια αξιοπρεπή ζωή. Καλωσορίσαμε τα παιδιά, θύματα της προσφυγικής-μεταναστευτικής πολιτικής της ευρωπαϊκής ένωσης και των κυβερνητικών πολιτικών, τα οποία αφού εγκλωβίστηκαν μαζί με τους γονείς τους στη χώρα μας, αναγκάζονται να ζουν στο περιθώριο των πόλεών μας αποκλεισμένα από την κοινωνική ζωή και φυλακισμένα ουσιαστικά σε καταυλισμούς με απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης. Το ίδιο κάναμε και τον Οκτώβρη, όταν σε 4 σχολεία του συλλόγου μας λειτούργησαν οι πρώτες ΔΥΕΠ. Παρόλο που διαφωνούμε με την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων σε ξεχωριστές δομές, τα υποδεχτήκαμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Γιατί όλα τα παιδιά είναι δικά μας παιδιά.

Τρία χρόνια μετά και ενώ η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει εδώ και περίπου 3 εβδομάδες, χιλιάδες παιδιά ακόμη δεν έχουν δει την πόρτα του σχολείου να ανοίγει γι αυτά. Είναι τα χιλιάδες παιδιά που βρίσκονται εγκλωβισμένα μέσα στα καμπ και λόγω της ολιγωρίας και της αδιαφορίας του Υπουργείου Παιδείας δεν μπορούν ακόμη να φοιτήσουν στα σχολεία.  Βρισκόμαστε στα τέλη του Σεπτέμβρη και ακόμη το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει ολοκληρώσει τις απαραίτητες ενέργειες για την μεταφορά των μαθητών και των μαθητριών από και προς τα σχολεία, δεν έχει προχωρήσει στην έκδοση της υπουργικής απόφασης για την ίδρυση και λειτουργία των ΔΥΕΠ ούτε για τα Δημοτικά ούτε για τα Νηπιαγωγεία. Σε αυτά τα πολύ σημαντικά και επείγοντα προβλήματα έρχεται να προστεθεί και η εγκύκλιος του Υπουργού Εργασίας κου Βρούτση, που αποκλείει τους πρόσφυγες από τις διαδικασίες έκδοσης ΑΜΚΑ, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κάνουν τα απαραίτητα εμβόλια ώστε να βγάλουν ΑΔΥΜ. Σήμερα υπάρχουν δεκάδες παιδιά που, ενώ πέρσι και πρόπερσι φοιτούσαν κανονικά σε πρωινά τμήματα και πηγαινοέρχονταν με τα μισθωμένα πούλμαν, ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει τα μαθήματά τους.

Αντί η κυβέρνηση να επισπεύσει τις διαδικασίες και να άρει όλα τα γραφειοκρατικά εμπόδια για να μπορέσουν όλα τα παιδιά να φοιτήσουν στα πρωινά σχολεία, έχει αναγάγει σε μέγιστη επικοινωνιακή «επιτυχία» την εισβολή αξημέρωτα σε καταλήψεις στέγης προσφύγων όπου διαμένουν εκατοντάδες οικογένειες με παιδιά σχολικής ηλικίας. Ξεριζώνει για ακόμη μία φορά τα παιδιά αυτά και τις οικογένειές τους από τα σχολεία της γειτονιάς που φοιτούσαν, από τους φίλους και τους συμμαθητές τους για να τους μεταφέρει σε καμπ, όπου θα μένουν σε σκηνές και μάλιστα χωρίς καμία πρόνοια για μεταφορά τους σε άλλο σχολικό περιβάλλον.

Βάσει της κείμενης νομοθεσίας και της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού κάθε παιδί που βρίσκεται στη χώρα έχει δικαίωμα πρόσβασης στη σχολική εκπαίδευση ανεξαρτήτως νομικού καθεστώτος στο οποίο υπάγονται οι γονείς του. Αυτό αποτελεί νομική υποχρέωση για την Πολιτεία και θα έπρεπε να είναι αυτονόητο ότι ένα ευνομούμενο κράτος θα έπρεπε να άρει όλες τις δυσκολίες ώστε κανένα παιδί να μην αποκλείεται από την εκπαίδευση.

Την ώρα που η ΕΕ αποφάσισε να κλείσει τα σύνορά της και να φυλακίσει τους κατατρεγμένους σε στρατόπεδα συγκέντρωσης μέχρι να τους ξαναστείλει πίσω, εμείς οι εκπαιδευτικοί απαιτούμε ελεύθερη διέλευση των προσφύγων ώστε να πάνε στις χώρες που επιθυμούν και ταυτόχρονα στη χώρα μας να έχουν ίσα δικαιώματα στην παιδεία, στην υγεία, στην σίτιση και στη στέγαση, παροχή ασύλου και ιθαγένεια για όλα τα παιδιά, χωρίς αποκλεισμούς. Γιατί η προσφυγιά και η μετανάστευση προς την Ελλάδα και τις υπόλοιπες  χώρες της Ευρώπης είναι αποτέλεσμα της φτώχειας και της ασφυξίας που προκάλεσαν στον Τρίτο κόσμο οι πολιτικές του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας, των σφαγών, των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων και πολέμων, ιδιαίτερα στη Μέση Ανατολή από ΝΑΤΟ και ΕΕ και τη διευκόλυνση από την κυβέρνηση της παρουσίας του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο.

Η δολοφονική συμφωνία της συνόδου κορυφής ΕΕ-Τουρκίας στις 20/03/2016, με την υπογραφή και της ελληνικής κυβέρνησης, έβαλε οριστική ταφόπλακα σε ό,τι περιγράφει ο όρος «δικαιώματα προσφύγων», κουρελιάζοντας τη συνθήκη της Γενεύης και τα προβλεπόμενα για τους πρόσφυγες που χρήζουν διεθνούς προστασίας. Για τους εργαζόμενους και το λαό μας, εχθρός μας είναι ο πόλεμος και όχι οι πρόσφυγες. Παλεύουμε ενάντια σε αυτούς που προκαλούν τον ξεριζωμό, ενάντια στη συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας και υπερασπίζουμε τους πρόσφυγες και τα δικαιώματά τους.

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

  • Από το Υπουργείο Παιδείας να επισπεύσει όλες τις διαδικασίες για τη φοίτηση των προσφύγων μαθητών και μαθητριών στα πρωινά τμήματα
  • από την Περιφέρεια να αναλάβει την μεταφορά των μαθητών και μαθητριών από και προς τα σχολεία σε μόνιμη και σταθερή βάση
  • την κατάργηση της εγκυκλίου περί μη απόδοσης ΑΜΚΑ στα προσφυγόπουλα.

Τα αιτήματά μας όπως διαμορφώθηκαν από τις Γενικές μας Συνελεύσεις:

  1. Τα παιδιά των προσφύγων να αποκτούν το δικαίωμα εγγραφής στα πρωινά σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, χωρίς κανένα διαδικαστικό και γραφειοκρατικό εμπόδιο, ώστε όλα τα παιδιά που βρίσκονται στον τόπο μας να έχουν ελεύθερη κι απρόσκοπτη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Εγγραφή όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών οπουδήποτε κι αν διαμένουν (σπίτια, στρατόπεδα κ.λπ.), στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης στα πρωινά τμήματα μαζί με τα άλλα παιδιά, καθώς και των κάτω των 4 ετών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς χωρίς προϋποθέσεις
  2. Δεν αποδεχόμαστε να παραμείνουν τα παιδιά κλεισμένα και αποκλεισμένα στα στρατόπεδα «φιλοξενίας» και να δημιουργηθούν σχολικές υποδομές αποκλειστικά εκεί. Δεν μπορούμε να συναινέσουμε στον αποκλεισμό των προσφύγων από την κοινωνική ζωή. Διεκδικούμε για τα ίδια τα παιδιά και για τις οικογένειές τους να ενταχθούν μέσα στην κοινωνία.
  3. Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας την ίδρυση τάξεων υποδοχής σε όλα τα σχολεία, τη στελέχωσή τους με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, καθώς και τη λειτουργία όλων των υποστηρικτικών δομών για όλα τα παιδιά.
  4. Διεκδικούμε να υπάρξει ισομερής κατανομή των προσφυγόπουλων σε όλα τα σχολεία.
  5. Κάθε παιδί που δεν γνωρίζει τη γλώσσα να υπολογίζεται ως τρία παιδιά ώστε να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών σε αυτά τα τμήματα αντίστοιχα
  6. Πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες
  7. Δωρεάν σίτιση και πλήρη υγειονομική περίθαλψη για όλους τους μαθητές/τριες
  8. Μαζικοί διορισμοί μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών

Τα σχολεία μας ανοιχτές αγκαλιές αλληλεγγύης για τα παιδιά των αποκλεισμένων ομάδων, όλων των φτωχών του τόπου μας ντόπιων, προσφύγων και μεταναστών!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...