Αποφάσεις 93ης Γενικής Συνέλευσης ΔΟΕ
- Για τα οικονομικά των εκπαιδευτικών
Οι εκπαιδευτικοί, όπως και το σύνολο των εργαζομένων, έχουμε δεχτεί τα τελευταία 13 χρόνια ανελέητη επίθεση κατά των εισοδημάτων και των ασφαλιστικών και εργασιακών δικαιωμάτων μας. Μηδενικές αυξήσεις και δραστικές περικοπές δίχως καμία προοπτική ανάκαμψης είναι το σκηνικό που έχει κυριαρχήσει ακόμα και μετά, την υποτιθέμενη, έξοδο από τα μνημόνια.
Η ακρίβεια εκτινάσσει τις τιμές όλων των προϊόντων στα ύψη. Οι εργαζόμενοι πληρώνουν, μόνοι, τις τεράστιες αυξήσεις στο ρεύμα, στα καύσιμα, στο φυσικό αέριο, στο ψωμί, στα ενοίκια, στα είδη πρώτης ανάγκης.
Η κυβέρνηση αντί να αντιμετωπίσει με σοβαρότητα το ζήτημα, την ανάγκη για αυξήσεις στους μισθούς μας και στις συντάξιμες αποδοχές και την επιβεβλημένη αποκατάσταση των συντριπτικών μισθολογικών απωλειών μας από το πρώτο μνημόνιο μέχρι και σήμερα, επιχειρεί να εμφανίσει μια εικονική πραγματικότητα, δήθεν, αυξήσεων στους μισθούς μας όταν με μαθηματική ακρίβεια οδηγούμαστε στη φτώχεια και την εξαθλίωση.
Διεκδικούμε:
- Άμεση αύξηση στους μισθούς μας τουλάχιστον κατά 10%.
- Κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης
- Ξεπάγωμα της διετίας 2016 – 17
- Αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ
- Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού
- Διπλασιασμός του επιδόματος παραμεθορίου
- Χορήγηση ενοικίου στους νεοδιόριστους και αναπληρωτές συναδέλφους μας.
- Στήριξη του Ε.Σ.Υ. με γενναία χρηματοδότηση. Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας και στα σχολεία.
- Κατάργηση όλων των νόμων που ιδιωτικοποιούν την κοινωνική ασφάλιση.
- Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους
- Κατάργηση της «συμμετοχής» των εργαζομένων για εξετάσεις και φάρμακα
- Ανάγκη θωράκισης των εκπαιδευτικών στην άσκηση των καθηκόντων τους
Η καλλιεργούμενη απαξίωση των εκπαιδευτικών (συχνά από την πολιτεία, στο πλαίσιο της σκληρής αντιπαράθεσης για τις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές που επιβάλλει αλλά και της απόκρυψης των τεράστιων ευθυνών της για τις δυσλειτουργίες της εκπαίδευσης), αποτελεί το ιδανικό περιβάλλον ενθάρρυνσης του φαινομένου των βίαιων επιθέσεων και πάσης φύσεως καταγγελιών – μηνύσεων κατά εκπαιδευτικών (πολύ νωπό το περιστατικό της απαράδεκτης επιχείρησης πολυήμερης κράτησης εκπαιδευτικών στη Ρόδο και της αποτελεσματικής παρέμβασης της Δ.Ο.Ε.). Στο παραπάνω πλαίσιο, ακόμα και το εξαιρετικής σημασίας φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού εμφανίζεται ότι, δήθεν, αντιμετωπίζεται μέσα από ηλεκτρονική πλατφόρμα, ακόμα και ανώνυμων καταγγελιών, ως να αφορά αποκλειστικά τον/την εκπαιδευτικό, ενώ αγνοούνται τα κοινωνικά – οικογενειακά γενεσιουργά αίτια και η ανάγκη στήριξης σχολείων και οικογενειών από ειδικευμένο προσωπικό (ψυχολόγοι – κοινωνικοί λειτουργοί …).
Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τα φαινόμενα κοινωνικού αυτοματισμού που γιγαντώνονται σε περιόδους παρατεταμένων οικονομικών κρίσεων, όπως αυτή που επί σειρά ετών βιώνουμε, καθιστούν τους εκπαιδευτικούς ιδιαίτερα ευάλωτους.
Όταν μάλιστα προκύπτουν και ζητήματα ευθύνης σε σχέση με την ασφάλεια των μαθητών, οι πιθανότητες εμπλοκής των εκπαιδευτικών σε καταστάσεις που εγείρουν ποινικές ευθύνες αυξάνονται σημαντικά.
Η Δ.Ο.Ε. και κατά το παρελθόν είχε τονίσει την ανάγκη της σύνταξης κανονισμού λειτουργίας των σχολείων, μέσω του οποίου θα λύνονταν βασικά ζητήματα ορίων ευθύνης. Αυτό μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει με δυσάρεστα για το εκπαιδευτικό έργο και τους εκπαιδευτικούς αποτελέσματα.
Η πολιτεία οφείλει να πάψει να κρύβεται και να αναλάβει τις ευθύνες θωράκισης των εκπαιδευτικών κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.
Στην κατεύθυνση της διασφάλισης της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων, της ασφάλειας των μαθητών και της διασφάλισης των εκπαιδευτικών, η νομική σύμβουλος της Δ.Ο.Ε. συνέταξε, για λογαριασμό της Ομοσπονδίας, σχέδιο πρότασης νόμου, το οποίο το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. είχε υποβάλει προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, με στόχο την ενσωμάτωσή του σε νομοθέτημα του Υπουργείου.
Δυστυχώς, μέχρι σήμερα, ούτε η παραπάνω πρόταση σχεδίου νόμου αλλά ούτε και κάποια αντίστοιχη υιοθετήθηκε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.
Παραθέτουμε και αναδεικνύουμε και πάλι τις, περιεχόμενες και στο σχέδιο Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που ψηφίστηκε από την 92η Γ.Σ., προτάσεις της Δ.Ο.Ε. για νομοθετική διευθέτηση του ζητήματος:
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΣ
«Σε Πλημμελήματα ή Πταίσματα, που φέρονται να έχουν τελεστεί κατά τον χρόνο άσκησης των διδακτικών και εργασιακών καθηκόντων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και εξ αφορμής αυτής, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 409-413 και 417-427 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, όπως κάθε φορά ισχύουν».
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Η παρούσα διάταξη κρίνεται επιβεβλημένη, για την διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων και την ασφάλεια των μαθητών.
Ζητάμε:
• Την υιοθέτηση της πρότασης διάταξης νόμου που έχει κατατεθεί από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
• Σαφή οριοθέτηση της ευθύνης των εκπαιδευτικών, χωρίς δυνατότητα παρερμηνείας. Αυτό κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό σε σχέση με την ευθύνη για την ασφάλεια των μαθητών, ιδιαίτερα στις περιοχές όπου οι μαθητές μετακινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, το ωράριο εργασίας και τη διασφάλιση των εργασιακών και επαγγελματικών δικαιωμάτων μας και την αντιμετώπιση του ζητήματος της αναπλήρωσης των εκπαιδευτικών που απουσιάζουν για οποιοδήποτε λόγο από το σχολείο (κανονικές άδειες, αναρρωτικές, συνδικαλιστικές, κλπ.).
- Διδακτικό ωράριο εκπαιδευτικών
Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας με αποφάσεις του Διοικητικού της Συμβουλίου και των Γενικών Συνελεύσεων του Κλάδου έχει, εδώ και δεκαετίες, αναδείξει τις συνθήκες ανισότητας που επικρατούν στον χώρο της εκπαίδευσης, ως προς το διδακτικό ωράριο, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο ωράριο των εκπαιδευτικών των νηπιαγωγείων.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τονίζει ότι ο θεσμοθετημένος τρόπος λειτουργίας και δόμησης του προγράμματος των ολιγοθέσιων σχολείων (το 96% των νηπιαγωγείων υπάγονται σ’ αυτή την κατηγορία) δεν επιτρέπει τη μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σ’ αυτά, με βάση τα χρόνια υπηρεσίας τους, γεγονός που δημιουργεί έντονη διαφοροποίηση σε σχέση με το ωράριο των εκπαιδευτικών που εργάζονται στις πολυθέσιες σχολικές μονάδες. Ο/η προϊστάμενος/η των ολιγοθέσιων σχολείων και νηπιαγωγείων έχει πλήρες διδακτικό ωράριο και είναι, εκ των πραγμάτων, αναγκασμένος/η να επιτελεί το διοικητικό έργο με το οποίο είναι επιφορτισμένος/η σε χρόνο εκτός εργασιακού ωραρίου (ιδιαίτερα αν στο Νηπιαγωγείο λειτουργεί πρωινή υποδοχή) κάτι το οποίο αποτελεί κατάφωρη παραβίαση εργασιακών δικαιωμάτων.
Στην περίπτωση των νηπιαγωγείων, ειδικότερα, οι ανισότητες εντείνονται αφού στο χρονικό διάστημα της πρωινής λειτουργίας στα δημοτικά σχολεία εμφανίζεται να πραγματοποιούνται 6 διδακτικές ώρες ενώ στα νηπιαγωγεία 5 και το έργο της επίβλεψης των νηπίων κατά την υποδοχή, διαλείμματα και αποχώρηση δεν υπολογίζεται ως διδακτικός χρόνος. Ωστόσο αποτελεί καθαρά διδακτικό χρόνο αφού όλο αυτό το διάστημα ο/η νηπιαγωγός απασχολείται πλήρως, επιβλέπει και καθοδηγεί τα νήπια δίχως να είναι δυνατό να πράξει οτιδήποτε διαφορετικό. Παρουσιάζεται, επίσης, ανισότητα διδακτικού χρόνου ακόμα και μεταξύ των τμημάτων και των νηπιαγωγών, που διδάσκουν σ’ αυτά, σε σχέση με τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας (π.χ. από το αν λειτουργεί ή όχι πρωινή υποδοχή) της τάξης των 15, 30, 45 λεπτών ως προς το χρόνο απασχόλησης.
Διεκδικούμε:
- Μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε όλα τα ολιγοθέσια νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας τους κατ’ αναλογία με ό, τι εφαρμόζεται σε όλες τις πολυθέσιες σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να υπάρχει πραγματικά ενιαίο ωράριο για όλους (24 ώρες μέχρι 10 χρόνια υπηρεσίας, 23 ώρες, από 10 μέχρι 15 χρόνια υπηρεσίας, 22 ώρες, από 15 μέχρι 20 χρόνια υπηρεσίας, 21 ώρες, από 20 μέχρι 25 χρόνια υπηρεσίας, 20 ώρες, από 25 μέχρι 30 χρόνια υπηρεσίας, 19 ώρες, από 30 χρόνια και πάνω), με απώτερο στόχο την εξίσωση του ωραρίου τους με αυτό των εκπαιδευτικών της Β/θμιας εκπαίδευσης.
- Για τα νηπιαγωγεία, να υπολογίζεται στον διδακτικό χρόνο η υποδοχή-αποχώρηση και το διάλειμμα, καθώς οι νηπιαγωγοί δεν επιτηρούν απλά τους μαθητές, αλλά διδάσκουν συγκεκριμένες δεξιότητες και απαιτείται επαυξημένη προσοχή.
- Μείωση του διδακτικού ωραρίου των προϊστάμενων 4/θέσιων και κάτω σχολικών μονάδων (νηπιαγωγείων και δημοτικών) κατ’ αντιστοιχία με των διευθυντών/ντριών των 4/θέσιων και 5/θέσεων δημοτικών σχολείων.
- Τοποθέτηση ενός/μιας επιπλέον νηπιαγωγού σε κάθε νηπιαγωγείο και ενός δασκάλου/ας σε κάθε ολιγοθέσιο δημοτικό σχολείο με σύσταση οργανικής θέσης.
- Άμεση απόδοση των δεδουλευμένων υπερωριών στους/τις νηπιαγωγούς των οργανικά ή και λειτουργικά 4/θέσεων νηπιαγωγείων. Άμεση καταβολή όλων των δεδουλευμένων υπερωριών και άμεση εφαρμογή του θεσμικά κατοχυρωμένου ωραρίου με κλιμακωτή μείωση που αυθαίρετα δεν εφαρμόζεται σε πολλές Δ/νσεις με παράνομες αιτιάσεις (διάκριση λειτουργικών και οργανικών θέσεων Ν/Γ, μη ενημέρωση και μη έγκαιρη υποβολή των υπερωριών, κ.λ.π).
- Επιπλέον αριθμός νηπιαγωγών σε κάθε Δ/νση Π.Ε. ανάλογα με τις ανάγκες για την αναπλήρωση των νηπιαγωγών σε περίπτωση απουσίας λόγω ασθένειας, είτε κανονικής άδειας, είτε λόγω συμμετοχής σε Συνέδρια ή προγράμματα ERASMUS, είτε σε συνδικαλιστικές δραστηριότητες. Να μην εξαρτάται η απουσία τους από τη διάθεση του/της κάθε Διευθυντή/ντριας Εκπαίδευσης και έτσι δε θα κωλύεται η εύρυθμη λειτουργία των νηπιαγωγείων.
- Λειτουργία των ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων με λειτουργικότητα που θα προσδιορίζεται από τη σχέση 1 προς 10, 2 προς 20, κλπ., με εξαίρεση νησιωτικές, ορεινές περιοχές, δυσπρόσιτες, όπου η λειτουργία πρέπει να εξασφαλίζεται χωρίς ελάχιστο όριο μαθητών – μαθητριών.
- Ίδρυση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων στα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία.
- Η συμπλήρωση ωραρίου των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων να γίνεται το ανώτερο σε 2 σχολεία. Ο χρόνος μετακίνησης από το ένα σχολείο στο άλλο για την εκτέλεση υπηρεσίας να θεωρείται εργάσιμος και να υπολογίζεται στη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου.
- Ίδρυση οργανικών θέσεων για τα ολοήμερα τμήματα.
- Μείωση του τεράστιου όγκου γραφειοκρατίας των προϊστάμενων και των σχολικών μονάδων που παρεμποδίζει το εκπαιδευτικό έργο.
- Μείωση των μαθητών/τριών ανά τμήμα στο Νηπιαγωγείο σε αναλογία εκπαιδευτικού – μαθητή 1/15.
- Για την αντιμετώπιση της αξιολόγησης των Ν. 4692/2020 και 4823/2021
Η 93η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ επιβεβαιώνει την ομόφωνη απόφαση της 92ης Γ.Σ. για την ακύρωση της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης, σε όλα τα επίπεδα, με την εξής διατύπωση:
Συνεχίζουμε αταλάντευτα τον αγώνα μας ενάντια στην αξιολόγηση – κατηγοριοποίηση των Ν. 4692/2020 και 4823/2021 και την ερχόμενη σχολική χρονιά 2024-2025.
Ο Κλάδος μας δίνει εδώ και τρία χρόνια, με οδηγό τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων και του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., έναν μεγάλο και νικηφόρο αγώνα ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές στη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου και στον ρόλο του εκπαιδευτικού, που επιβάλλονται με «όχημα» τη λεγόμενη αξιολόγηση των Ν. 4692/2020 και 4823/2021 και των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων, που, όπως έχει επιβεβαιώσει η διεθνής εμπειρία, οδηγεί στην κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών.
Ο αγώνας αυτός δίνεται ενιαία από την Ομοσπονδία και τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κι έχει στο επίκεντρό του την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου και στηρίζεται από το γονεϊκό κίνημα.
Τη σχολική χρονιά 2022-2023 η κυβέρνηση επιχείρησε να προωθήσει, με τον «εκβιασμό» της μονιμοποίησης, την ατομική αξιολόγηση θεωρώντας ότι θα την περάσει, σε πρώτη φάση, στους νεοδιόριστους συναδέλφους του 2020 και του 2021. Για μία ακόμα φορά όλοι οι συνάδελφοι, μόνιμοι και δόκιμοι, συσπειρώθηκαν στη βάση της ομόφωνης απόφασης του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για απεργία-αποχή από όλες τις προβλέψεις του Ν4823/2021 και των σχετικών Υ.Α. και της κήρυξης στάσεων εργασίας για την αποτροπή της επιχειρούμενης ατομικής αξιολόγησης.
Ο αγώνας του Κλάδου ενάντια στην «αξιολόγηση» – κατηγοριοποίηση θα συνεχιστεί και θα είναι νικηφόρος. Στην κατεύθυνση αυτή, η 93η Γενική Συνέλευση αποφασίζει πως:
- Συνεχίζουμε και τη νέα σχολική χρονιά, 2024-2025, με την απόφαση για απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση (που προβλέπουν οι ήδη ψηφισμένοι νόμοι και υπουργικές αποφάσεις) και τις στάσεις εργασίας, για να καλύπτονται όλοι οι συνάδελφοι σε όλες τις φάσεις της αξιολόγησης.
- Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο με τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ.
- Συνεχίζουμε να αναδεικνύουμε και να αντιπαλεύουμε με όλους τους τρόπους και τις μορφές την πραγματική στόχευση της επιχειρούμενης «αξιολόγησης», η οποία δεν στοχεύει στην όποια αναβάθμιση. Επιχειρεί να αλλάξει τη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου και οδηγεί στην κατηγοριοποίηση και υποβάθμισή του.
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ δεσμεύεται ότι θα λάβει όλα τα μέτρα υλοποίησης της απόφασης της 93ης Γενικής Συνέλευσης. Θα προχωρήσει άμεσα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες: ενημερώσεις, Γ.Σ, εκδηλώσεις, απεργίες, κινητοποιήσεις και σε ένδικα μέσα, όποτε χρειαστεί, για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου ενάντια στην κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.
- Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Με τις αποφάσεις της 86ης Γενικής Συνέλευσής της, τον Ιούνιο του 2017, η Δ.Ο.Ε. είχε θέσει το πλαίσιο διεκδικήσεων για την σωστή οργάνωση και λειτουργία αυτού του τόσο ευαίσθητου τομέα της εκπαίδευσης. Η πρόταξη, τότε, της ανάγκης του τερματισμού του τραγικού φαινομένου οι απόφοιτοι των πανεπιστημιακών σχολών Ειδικής Αγωγής να εργάζονται επί σειρά πολλών ετών ως αναπληρωτές δίχως προοπτική για τον μόνιμο διορισμό τους, σε συνδυασμό με τη συνολική ανάδειξη της ανάγκης πραγματοποίησης διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών από τη Δ.Ο.Ε. και τους αγώνες του κλάδου, απέφερε τα χρόνια που ακολούθησαν έναν μεγάλο αριθμό διορισμών, που όμως, ιδιαίτερα από τη στιγμή που δεν συνεχίζεται με τον ρυθμό που οι ανάγκες απαιτούν, δεν ήταν αρκετός, ώστε να σημειώνεται μόνο μια απολύτως στοιχειώδης κάλυψη των κενών στην Ειδική Αγωγή, σε ένα μεγάλο βαθμό, από αναπληρωτές. Μετά την πάροδο επτά ετών και τη συσσώρευση προβλημάτων που εντάθηκαν στην περίοδο της πανδημίας, τα αιτήματα της απόδοσης όλων των απαραίτητων κονδυλίων, έτσι ώστε να γίνουν πράξη τα κατάλληλα κτίρια, η δυνατότητα μεταφοράς των μαθητών και ο μόνιμος διορισμός όλου του απαραίτητου προσωπικού (Εκπαιδευτικοί, Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό) παραμένουν και σήμερα επίκαιρα.
Η ειδική εκπαίδευση στη χώρα μας δεν αντιμετωπίστηκε ποτέ, στον απαιτούμενο βαθμό, ως αναπόσπαστο μέρος της βασικής εκπαίδευσης και η σημερινή κυβέρνηση δεν ασκεί εκπαιδευτική πολιτική στο πλαίσιο του «συμπεριληπτικού σχολείου», που θα αποτελούσε μοχλό συνολικής στήριξης και ανάπτυξης όλων των δομών της Ειδικής Αγωγής.
Αντ’ αυτού παρερμηνεύεται και εργαλειοποιείται η έννοια της συμπερίληψης και γίνεται άλλοθι για την υποβάθμιση των Ειδικών Σχολείων, την ελλιπή στελέχωση και μη ίδρυση νέων, απαραίτητων, Τμημάτων Ένταξης και τη δημιουργία της στρεβλής εικόνας ότι η συμπερίληψη αρχίζει και τελειώνει στον επικουρικό θεσμό της Παράλληλης Στήριξης. Η πολύ πρόσφατη, με απόκρυψη των προθέσεών της, «έναρξη» της συζήτησης για την Ειδική Εκπαίδευση από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., σε συνδυασμό με τις κατευθύνσεις των αλλαγών που συντελούνται διεθνώς στον τομέα, εντείνει την ανησυχία των εκπαιδευτικών για το ότι βρισκόμαστε στο κατώφλι αλλαγών, που, στο πλαίσιο της συρρίκνωσης της μέριμνας της πολιτείας για το δημόσιο σχολείο, θα οδηγήσει στην περαιτέρω υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Η 93η Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θέτει το πλαίσιο των διεκδικήσεων του κλάδου σε αυτό το κρίσιμο σημείο επικαιροποιώντας και ενισχύοντας τις θέσεις της 87ης Γ.Σ..
Διεκδικήσεις :
• Νέο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο, που θα προκύψει μέσα από ουσιαστικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με το οποίο η πολιτεία θα κατοχυρώνει και θα διασφαλίζει σε όλους τους μαθητές με αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες την υποστήριξη, ώστε να προαχθούν σωματικά, νοητικά, συναισθηματικά, κοινωνικά, ηθικά και αισθητικά (στον βαθμό που οι δυνατότητές τους το επιτρέπουν) στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, μέσα σε κλίμα ισοτιμίας, ελευθερίας ασφάλειας και σεβασμού της προσωπικότητάς τους.
- Το νέο θεσμικό πλαίσιο φυσικά θα πρέπει να αντιμετωπίζει την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση όχι αποσπασματικά και αποκομμένη από την υπόλοιπη εκπαίδευση αλλά με ενιαία λογική ως αναπόσπαστο λειτουργικό μέρος της υποχρεωτικής Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας.
- Γενναία χρηματοδότηση για την κάλυψη όλων των λειτουργικών δαπανών των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. για τον εξοπλισμό τους με την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή και στέγαση σε κατάλληλα κτήρια.
- Προγράμματα σπουδών και διεπιστημονικά εξατομικευμένα προγράμματα, που να εστιάζουν στις ικανότητες του κάθε μαθητή
- Λήψη μέτρων από την πολιτεία για την πρώιμη διάγνωση και παρέμβαση.
- Έγκαιρη και πλήρης στελέχωση των δομών Ειδικής Αγωγής.
- Στελέχωση των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. έγκαιρα και με μόνιμο προσωπικό από την έναρξη του σχολικού έτους. Αύξηση του υφιστάμενου αριθμού των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
- Κάλυψη όλων των κενών με την πρόσληψη, σε τακτική βάση, μόνιμων εκπαιδευτικών. Καμία ελαστική μορφή εργασίας.
- Εξασφάλιση της μεταφοράς όλων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δωρεάν με τα κατάλληλα μεταφορικά μέσα και την εξασφάλιση συνοδού.
- Το κάθε παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να φοιτά υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία 5 στο σπίτι του ή σε σχολείο που δε θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.
- Τουλάχιστο ένα Τμήμα Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα προσχολικής και δημοτικής εκπαίδευσης, με πρόβλεψη λειτουργίας δεύτερου ανάλογα με τις ανάγκες, με σύσταση και ίδρυση οργανικής θέσης.
- Αποσύνδεση της παράλληλης στήριξης από την ύπαρξη Τ.Ε. και με ρύθμιση νόμου.
- Στελέχωση των Ε.Δ.Ε.Α.Υ. με μόνιμο Εκπαιδευτικό & Ειδικό Εκπαιδευτικό προσωπικό.
- Δικαίωμα ψήφου στις συνεδριάσεις των Ε.Δ.Ε.Α.Υ. και των δασκάλων της Γενικής τάξης.
- Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό της Σ.Μ.Ε.Α.Ε. να καλύπτει αποκλειστικά τις ανάγκες της σχολικής μονάδας. Σύσταση 1 οργανικής θέσης Ε.Ε.Π. ανά 5 Ε.Δ.Ε.Α.Υ.
- Περιοδική επιμόρφωση για την ένταξη και την συμπερίληψη όλων των εκπαιδευτικών των Γενικών σχολείων και όχι μόνο των εκπαιδευτικών Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Τ.Ε., με ευθύνη των Πανεπιστημίων .
- Επαναλειτουργία των διδασκαλείων Ειδικής Αγωγής, με ευθύνη των Πανεπιστημίων.
- Για την οργανικότητα των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. να υπολογίζεται και ο αριθμός των οργανικών θέσεων Ε.Ε.Π.
- Το ωράριο των Διευθυντών 6/θέσιων και άνω Ειδικών Σχολείων ανάλογο με των Διευθυντών 12/θέσιων σχολείων Γενικής Εκπαίδευσης. Αντίστοιχη μέριμνα και για τους Διευθυντές – Προϊσταμένους και μικρότερων Ειδικών Σχολείων.
- Μείωση διδακτικού ωραρίου των Διευθυντών – Προϊσταμένων που το σχολείο τους είναι κέντρο υποστήριξης Σ.Δ.Ε.Υ.
- Δυνατότητα απόσπασης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. μόνο σε εκπαιδευτικούς με προσόντα ειδικής αγωγής (Βασικό πτυχίο, διδακτορικό, μεταπτυχιακό, διδασκαλείο ειδικής).
- Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη κατά 3 όταν φοιτά μαθητής με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
- Μείωση των μαθητών ανά τάξη στα Γενικά Σχολεία (1/15) και κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών ως βάση για την υποδοχή κάθε υποστηρικτικής δομής για τους μαθητές με ΕΜΑ. Μείωση των μαθητών στις τάξεις των ειδικών Σχολείων με ανώτερο του τέσσερις (4) ανά τμήμα.
- Όχι στην εμπορευματοποίηση της Ειδικής Αγωγής – Αυστηρός και ουσιαστικός έλεγχος των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών.