Απόφαση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο Παρθενώνας» 7/12/2016

Η κυβέρνηση με το τρίτο μνημόνιο και τα νέα αντιλαϊκά μέτρα που προωθεί, απειλεί να ισοπεδώσει ό,τι έμεινε όρθιο από τα δυο μνημόνια που προώθησαν και υλοποίησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Μέσα στα συντρίμμια που αφήνει πίσω της η καπιταλιστική κρίση και η διαχείρισή της με τις μνημονιακές πολιτικές όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων 6 χρόνων, το μεγαλύτερο μέρος των δικαιωμάτων που κατέκτησαν οι εργαζόμενοι με σκληρούς αγώνες ενός αιώνα (8ωρο, σταθερή εργασία, συνδικαλιστικά δικαιώματα, κοινωνική ασφάλιση και περίθαλψη) αποτελούν πλέον παρελθόν. Το δημόσιο θα βρεθεί ξανά στο στόχαστρο του μνημονιακού καθεστώτος με εντολή των «θεσμών», δηλαδή της ΕΕ και του ΔΝΤ, είτε από τη σημερινή κυβέρνηση είτε από μια οικουμενική παραλλαγή της είτε από μια επόμενη μνημονιακή κυβέρνηση. Η επαναφορά της αξιολόγησης, το μισθολόγιο, οι απολύσεις, οι διώξεις, η κατάργηση της μονιμότητας και της σταθερής εργασίας, ο διοικητικός αυταρχισμός, η αποδόμηση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, είναι ένα μέρος μόνο της ατζέντας που θα (ξανα)ανοίξει το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Στα πλαίσια της δεύτερης αξιολόγησης του μνημονιακού προγράμματος, κυβέρνηση, ΕΕ και ΔΝΤ, διαπραγματεύονται και σχεδιάζουν την προώθηση νέων μνημονιακών, αντιλαϊκών μέτρων. Η κυβέρνηση σε συμφωνία με το κουαρτέτο βιάζεται να νομοθετήσει τα μέτρα πριν το Eurogroup της 5ης Δεκέμβρη. Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι κάθε κύκλος «αξιολόγησης του μνημονιακού προγράμματος» προβλέπει και νέα αντιλαϊκά μέτρα, ότι η έξοδος από το 3ο μνημόνιο είναι απλώς η ….είσοδος στο 4ο, σε μια συνεχή πορεία επιδείνωσης των όρων εργασίας και ζωής μας.
Οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, η νεολαία, πρέπει άμεσα να οργανώσουν την αντίστασή τους στη νέα μνημονιακή λαίλαπα. Σε αυτή την κατεύθυνση, ρήξης και σύγκρουσης με την κυβέρνηση, την ΕΕ και το ΔΝΤ, ανατροπής του μνημονιακού καθεστώτος και κάθε επίδοξου πολιτικό διαχειριστή της ίδιας πολιτικής, η μόνη ελπίδα βρίσκεται στην αφύπνιση του λαϊκού κινήματος, στην άνθιση των λαϊκών αγώνων, στη συγκρότηση ενός ευρύτατου κοινωνικού πολιτικού μετώπου. Εμείς οι εργαζόμενοι δεν χρωστάμε τίποτα και δεν πληρώνουμε τίποτα. Να πληρώσει η οικονομική ολιγαρχία που προκάλεσε την κρίση και οι πολιτικοί της εκπρόσωποι. Είμαστε αντίθετοι στις πολιτικές που επιβάλλουν με αφορμή το χρέος οι κυβερνήσεις, οι δανειστές και η τρόικα με την επιβολή ενός «αέναου» Μνημονίου που οδηγεί στη διαχρονική μείωση μισθών και συντάξεων, στη φτώχεια, την ανεργία, την κατάρρευση και πλήρη εμπορευματοποίηση των δημόσιων κοινωνικών αγαθών της παιδείας και της υγείας, στην πώληση της δημόσιας περιουσίας, στην πρόκληση εν τέλει μιας τεράστιας κοινωνικής καταστροφής. Παλεύουμε για την ανατροπή των μνημονίων και της δανειακής σύμβασης. Όχι σε νέα μνημόνια και αντιλαϊκές συμφωνίες – άμεση παλλαϊκή κινητοποίηση σε περίπτωση προώθησης κάθε νέου αντιλαϊκού μέτρου. Προβάλλουμε τα αιτήματα για παύση πληρωμών του χρέους και διαγραφή του χρέους, ρήξη με τρόικα – Δ.Ν.Τ. – Ε.Ε., γενναία φορολόγηση του κεφαλαίου, των τραπεζών και της εκκλησιαστικής περιουσίας, εθνικοποίηση των τραπεζών και των κοινωφελών οργανισμών, κρατική φαρμακοβιομηχανία, μείωση των στρατιωτικών δαπανών, έλεγχο των τιμών των προϊόντων λαϊκής κατανάλωσης και των φαρμάκων.
Σε αυτή την κατεύθυνση της μετωπικής αγωνιστικής δράσης και επιχειρώντας να συμβάλλουμε στον αγωνιστικό προσανατολισμό του εκπαιδευτικού κινήματος, θεωρούμε ότι απαιτείται η άμεση ανάταξη της δημόσιας εκπαίδευσης αλλά και ο σχεδιασμός ενός ριζικά διαφορετικού προσανατολισμού της. Ένα τέτοιο πλαίσιο, έρχεται εκ των πραγμάτων σε κάθετη αντιπαράθεση με το αντιεκπαιδευτικό μνημονιακό πλαίσιο. Επιβεβαιώνουμε με τη σημερινή μας απόφαση τη διεκδίκηση των αιτημάτων των τελευταίων ΓΣ και των αποφάσεων για το σχολείο. Σημειώνουμε ενδεικτικά για τα οικονομικά και ασφαλιστικά: Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, υπεράσπιση των ασφαλιστικών κατακτήσεων με κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων. Να ζούμε με αξιοπρέπεια εμείς και οι οικογένειές μας από το μισθό μας. Αποκατάσταση των απωλειών της τελευταίας 6ετίας. Επαναφορά του μισθού των νεοδιόριστων και των χαμηλότερων βαθμών στα επίπεδα του 2009. Επαναφορά του 13ου-14ου μισθού. Ενιαία συλλογική σύμβαση. Γνήσιες συλλογικές συμβάσεις εργασίας εφ’ όλης της ύλης. Κατάργηση του νόμου για το μισθολόγιο/βαθμολόγιο.
Για τα νέα εκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης
Η εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης υπηρετεί τις μνημονιακές δεσμεύσεις, στοχεύει σε σφοδρές περικοπές σε σχολεία, εκπαιδευτικούς και χρηματοδότηση, προωθεί αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις. Στη συγκυρία της καπιταλιστικής κρίσης, το κράτος σταθερά αποσύρεται από τις αντισταθμιστικές και υποστηρικτικές δομές, κουρεύοντας αδίστακτα ότι θεωρεί περιττό:
1. Στο δημοτικό: Η υπουργική απόφαση για τον «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου», δεν υπηρετεί καμιά παιδαγωγική αρχή και καμιά παιδική ή γονική ανάγκη. Οι στόχοι του «νέου σχολείου» είναι η δραστική περικοπή προσωπικού, η κυνική λειτουργία του μνημονιακού κόφτη στην εκπαίδευση κατ’ απαίτηση των «θεσμών». Όπως προκύπτει από τη σύγκριση περσινών και φετινών προσλήψεων, χιλιάδες συνάδελφοί μας αναπληρωτές, παραμένουν άνεργοι. Προφανώς του χρόνου, αυτή ή μια άλλη κυβέρνηση μπορεί να μαζέψει κι άλλο τα πράγματα, με εκτεταμένη ωρομισθία στο ολοήμερο δημοτικό και νηπιαγωγείο, με εκτεταμένες μετακινήσεις δασκάλων και νηπιαγωγών και λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών. Το «νέο σχολείο» δεν είναι παρά το «παλιό» κακό νοησιαρχικό σχολείο. Το πρόγραμμα δεν υπακούει στις ανάγκες του μαθητή υπακούει στις ανάγκες του μνημονίου. Το δημοτικό σχολείο μετατρέπεται έτσι από σχολείο αγωγής σε σχολείο μετάδοσης κατακερματισμένων γνώσεων στη βάση ξεχωριστών διδακτικών αντικειμένων και η Παιδαγωγική αντιμετωπίζεται όχι ως επιστήμη αλλά ως άθροισμα διδακτικών τεχνικών. Το σχολείο των ΕΣΠΑ, είναι ένα σχολείο της κατακερματισμένης γνώσης, του διασπασμένου χρόνου, της εντατικής ποσότητας και των αποσπασματικών αντικειμένων. Οι δεξιότητες, ο αχταρμάς του «λίγο απ’ όλα και τελικά τίποτα», η κατάργηση της γενικής αγωγής στην πρωτοβάθμια, η εξειδίκευση και ο κατακερματισμός εμπεδώνεται από την πρώτη δημοτικού και χτυπά και την πόρτα του νηπιαγωγείου! Έτσι, η κυβερνώσα αριστερά αποδεικνύεται ο καλύτερος μαθητής του ΟΟΣΑ και των εκπαιδευτικών στόχων των ΕΣΠΑ, πρωταγωνιστής δομικών εκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων στο δημοτικό και το νηπιαγωγείο που σαρώνουν τον παιδαγωγικό τους χαρακτήρα και καταδικάζουν μια ολόκληρη γενιά χωρίς αγωγή στο φόντο της εκτεταμένης καταστροφής παραγωγικών δυνάμεων εν μέσω καπιταλιστικής κρίσης.
2. Στο Νηπιαγωγείο: Μια σειρά αιφνιδιαστικών αλλαγών δομικού χαρακτήρα έρχονται να αλλάξουν θεμελιακά το Νηπιαγωγείο. Στις 12-4-2016
3. κατατίθεται ως σχέδιο νόμου και κατόπιν ψηφίζεται ο νόμος με τον οποίο διπλασιάζεται ο ελάχιστος αριθμός των νηπίων που απαιτούνται για την ίδρυση-λειτουργία των νηπιαγωγείων. Μια μέρα πριν την έναρξη των εγγραφών στα νηπιαγωγεία (στις 30-5-2016), το Υπουργείο θέτει κριτήρια για την εγγραφή των παιδιών στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο. Ο θεσμός του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ. Το Ολοήμερο Πρόγραμμα με την Υ.Α. 130272/Δ1/5-8-2016, ΦΕΚ 2670/Β/26-8-2016 έγινε προαιρετικό, χωρίς καμιά συνέχεια με το βασικό, αφού τα παιδιά που θα το παρακολουθούν θα είναι παιδιά διαφορετικών πρωινών τμημάτων «βασικού προγράμματος». Μέσα στο καλοκαίρι, επίσης, εκδόθηκε και η Υπουργική Απόφαση για το ωράριο των νηπιαγωγών (Υ.Α. 127187/Ε1/1-8-2016, Φ.Ε.Κ. 2524, τεύχος Β΄/16-8-2016). η υπουργική απόφαση (με εξαίρεση την περίπτωση 9 από τα 5.140 νηπιαγωγεία της χώρας) αυξάνει το ωράριο των Νηπιαγωγών που πλέον επίσημα έχουν το μεγαλύτερο ωράριο όλων των εκπαιδευτικών!
4. Στην ειδική αγωγή: Η καθιέρωση της παράλληλης στήριξης σε ρόλο part-time υποστήριξης στους μαθητές, υποβαθμίζει τα μορφωτικά τους δικαιώματα, επιβεβαιώνοντας πως το περιεχόμενο του «σχολείου για όλα τα παιδιά», είναι ένα φθηνό σχολείο με ρευστές δομές που δεν εξασφαλίζουν την αναγκαία σταθερή ειδική εκπαιδευτική παρέμβαση που έχουν ανάγκη οι μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπλέον, με βάση την εφαρμοστική εγκύκλιο (αρ.πρωτ.163629/ΓΔ4), όσοι/όσες δάσκαλοι/ες δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριο θα μπορούν να «παίξουν» το ρόλο της παράλληλης στήριξης! Προβλέπεται μάλιστα ότι σε κάθε μαθητή θα μπορούν να παρέχουν παράλληλη στήριξη μέχρι 4 δάσκαλοι! Την ίδια στιγμή βέβαια αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των ιδιωτικών παράλληλων στηρίξεων και οι γονείς καλούνται να βάλουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη προκειμένου να στηρίξουν το παιδί τους (καθώς ο νόμος δίνει τη δυνατότητα πρόσληψης ειδικού βοηθού από το γονέα, ΧΩΡΙΣ γνωμάτευση του ΚΕ.Δ.Δ.Υ, πετώντας έτσι το μπαλάκι στο σύλλογο διδασκόντων). Τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ είναι τελείως αποδυναμωμένα, με τεράστιες ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό αλλά και ανεπαρκή στελέχωση ακόμα και από αναπληρωτές (οι οποίοι προσλαμβάνονται πολλές φορές και στο τέλος της χρονιάς). Επιπλέον, το υπάρχον προσωπικό επιβαρύνεται με διοικητικό έργο ενώ οι λειτουργικές ελλείψεις (τηλέφωνο, χαρτί, μελάνι, κλπ) δυσχεραίνουν ακόμα περισσότερο τη λειτουργία της υπηρεσίας. Αυτή η κατάσταση έχει ως αποτέλεσμα τις -γνωστές πια- τεράστιες λίστες αναμονής, οι οποίες ακυρώνουν στην πράξη το ρόλο του ΚΕ.Δ.Δ.Υ, ως της μοναδικής δημόσιας δομής του υπουργείου παιδείας με σκοπό τη διάγνωση, τη διαφοροδιάγνωση και την υποστήριξη.

Στο ευρύτερο κλίμα επίθεσης στο δημόσιο δωρεάν σχολείο εντάσσονται επίσης:
Α) Το εκπαιδευτικό κουπόνι (School voucher) που συνδυάζεται με την ελεύθερη επιλογή σχολείου από τις οικογένειες των μαθητών, επιλογή που υποστηρίζεται ένθερμα από τους εγχώριους υποστηρικτές του νεοφιλελευθερισμού. Το voucher θα δίνεται στους γονείς κάθε παιδιού και θα αντιστοιχεί στα έξοδα φοίτησής του για ένα έτος. Οι γονείς επιλέγουν σχολείο, αν επιλέξουν δημόσιο σχολείο πληρώνουν τα δίδακτρα με το κουπόνι, αν επιλέξουν ιδιωτικό, πληρώνουν τη διαφορά. Η κατάργηση του σχολείου της γειτονιάς και η εισαγωγή της γονεϊκής επιλογής σχολείου αποτελεί το τελειωτικό χτύπημα στη δημόσια παιδεία και ικανοποιεί την επιθυμία να αντληθούν από το δημόσιο ταμείο χρήματα για την ιδιωτική εκπαίδευση.
Β) Η δράση του Δήμου Αθηναίων «Ανοιχτά Σχολεία». Σ΄ αυτό το πρόγραμμα μπορούν να πραγματοποιήσουν δράσεις όλες οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, οι οποίες δουλεύουν με δημόσιες επιχορηγήσεις, προσφέροντας αμφιβόλου ποιότητας εκπαιδευτικές δράσεις και τους λείπει ο χώρος για να τις κάνουν. Τα σχολεία μας χρόνια τώρα είναι ανοιχτά και υλοποιούνται δράσεις κυρίως από τους Συλλόγους γονέων αλλά και από άλλους φορείς της γειτονιάς. Ιδιαίτερα τα δύσκολα χρόνια της κρίσης οι Σύλλογοι γονέων, δουλεύοντας χωρίς κανένα όφελος, προσέφεραν πλήθος δράσεων για τους μαθητές, τους γονείς και για τους κατοίκους της γειτονιάς. Το αποτέλεσμα ήταν το δημόσιο σχολείο να γίνει όχι μόνο ο τόπος που λάμβαναν χώρα οι διάφορες δραστηριότητες αλλά κυρίως ένας χώρος συνάντησης, αλληλοϋποστήριξης και αλληλοβοήθειας των κατοίκων. Το δημόσιο σχολείο της γειτονιάς είναι ήδη «το στέκι» της γειτονιάς στο σύνολο των σχολείων της Αθήνας και αυτό το γνωρίζουν οι υπηρεσίες του Δήμου. Μέχρι τώρα οι δράσεις που γίνονταν στους σχολικούς χώρους συναποφασίζονταν κυρίως από τους γονείς των μαθητών και άλλους φορείς της γειτονιάς και έπαιρναν έγκριση από το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, το σχολικό σύμβουλο και από την τοπική Δημοτική Επιτροπή Παιδείας. Τώρα όλοι αυτοί που ενέκριναν το περιεχόμενο των δράσεων καταργούνται. Όλο το πρόγραμμα έχει αποκλειστικό δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Ποια είναι τα οφέλη του Ιδρύματος από τις δράσεις που πραγματοποιεί ήδη σε κάποια σχολεία; Το πρόγραμμα «Ανοιχτά Σχολεία» προσπαθεί να ανοίξει την πόρτα των σχολείων στους χορηγούς και στις ΜΚΟ και με αυτόν τον τρόπο να δώσει τη δυνατότητα στο Δήμο να ασκήσει την εκπαιδευτική πολιτική που χρόνια τώρα πολεμούν οι συλλογικότητες των εκπαιδευτικών, των γονιών και των μαθητών.
Η παθητικότητα και η αναμονή δεν μπορεί να είναι η απάντηση σε αυτή την επίθεση που δεχόμαστε
Ο άμεσος στόχος μας πρέπει να είναι η απόσυρση των υπουργικών αποφάσεων για το δημοτικό και το νηπιαγωγείο και η πρόσληψη όλων των αναπληρωτών όλων των κλάδων άμεσα. Έχει τεράστια σημασία, κανένας συνάδελφος αναπληρωτής, σε όποιο κλάδο και αν ανήκει να μη μείνει άνεργος.
Διεκδικούμε ενιαίο παιδαγωγικό/μορφωτικό σχέδιο για ένα σχολείο ζωντανό και δημιουργικό, σχολείο της μορφωτικής ισότητας και της κριτικής σκέψης. Με την απόφαση της τελευταίας Γενικής μας Συνέλευσης, υποστηρίζουμε ενιαίο δημόσιο δωρεάν δεκατετράχρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό με δίχρονη προσχολική αγωγή και ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο. Σε αυτό το σχολείο, έχουν θέση και οι δάσκαλοι και όλες οι υπάρχουσες σήμερα ειδικότητες, ενταγμένοι σε ένα ενιαίο μορφωτικό σχέδιο που θα υπηρετεί το παιδί και την αγωγή του. Με σταθερή και μόνιμη εργασία και σταθερή παιδαγωγική σχέση στο σχολείο τους και όχι εργασιακά εξαθλιωμένοι και περιπλανώμενοι. Σε αυτά τα πλαίσια προτείνουμε την ένταξη όλων των αντικειμένων σε ένα ενιαίο μορφωτικό σχέδιο, την ενιαία διδασκαλία τους. Με την αυτοτελή διδασκαλία, την εργαστηριακή διδασκαλία τους αλλά και τη συνδιδασκαλία τους από το/τη δάσκαλο/α και τον/την εκπαιδευτικό της ειδικότητας και το συνυπολογισμό της ώρας και για τους δύο. Με τη λειτουργία δημιουργικών δραστηριοτήτων (χορωδία, αθλητική, εικαστική, θεατρική ομάδα, εργαστήριο πληροφορικής κ.ά.) ώστε να καλύπτονται ολόπλευρα οι ανάγκες των μαθητών και όλοι οι εκπαιδευτικοί να μείνουν στο σχολείο, να αποκτούν ουσιαστική σχέση με αυτό και με τους μαθητές του. Πρόταση που απαντά ολοκληρωμένα στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών και ταυτόχρονα καλύπτει εργασιακά τους εκπαιδευτικούς. Σε αυτό το σχολείο, σε κάθε τμήμα αντιστοιχεί ένας/μία υπεύθυνος δάσκαλος/α και σε κάθε τμήμα του ολοήμερου επίσης το ίδιο. Σε αυτό το σχολείο εξασφαλίζονται χιλιάδες επιπλέον οργανικές θέσεις για κάθε υπάρχουσα ειδικότητα. Σε αυτή την περίπτωση, οι μαζικοί διορισμοί είναι προϋπόθεση και όλοι οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σήμερα στο σχολείο, όλων των κλάδων/ειδικοτήτων, μόνιμοι και αναπληρωτές είναι απαραίτητοι, όπως επίσης και αρκετές χιλιάδες αδιορίστων ακόμα. Αν μάλιστα συνυπολογίσουμε την απαίτηση για ενισχυτική διδασκαλία, τμήματα υποδοχής κλπ. τότε οι ανάγκες για εκπαιδευτικό προσωπικό είναι ακόμα μεγαλύτερες. Αυτή η θέση έρχεται σε κάθετη αντίθεση με το μνημονιακό σχολείο σε όλες τις μορφές του.
Αποκατάσταση της ενότητας του εκπαιδευτικού κινήματος. Tώρα προέχει η ενότητα όλων των εκπαιδευτικών, όλων ανεξαιρέτως των κλάδων απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, ακριβώς γιατί προέχει η διασφάλιση της εργασίας των συναδέλφων και ο χαρακτήρας του σχολείου. Η πολυδιάσπαση και η διαίρεση ευνοεί το υπουργείο και την κυβέρνηση. Σε αντίθεση με τη λογική του ανταγωνισμού και της διάσπασης, δεν μπαίνουμε σε λογικές διαχείρισης της υπουργικής απόφασης και του εργασιακού και εκπαιδευτικού χάους που προκαλεί. Όλοι μαζί, δάσκαλοι, γυμναστές, μουσικοί, ξένων γλωσσών, πληροφορικάριοι, εικαστικοί, θεατρολόγοι, διαφυλάσσουμε την ενότητά μας και απορρίπτουμε συντεχνιακές λογικές σε βάρος κλάδων από όπου και αν προέρχονται. Υπερασπιζόμαστε την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών/επαγγελματικών τους δικαιωμάτων. Υπερασπιζόμαστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο. Ο Σύλλογός μας εκπροσωπεί τα εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα όλων ανεξαιρέτως των συναδέλφων – μελών του και τάσσεται σταθερά ενάντια σε κάθε επιμέρους συντεχνιακή διεκδίκηση που στρέφεται ενάντια σε άλλους κλάδους εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας.
Αγωνιζόμαστε για:
• Άμεση απόσυρση της Υπουργικής απόφασης για το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου και όλων των εγκυκλίων και τροπολογιών για την εγγραφή στο ολοήμερο, τα νηπιαγωγεία, την ειδική αγωγή, την κατάργηση ενισχυτικής διδασκαλίας και της παράλληλης στήριξης.
• Μαζικούς, μόνιμους διορισμούς – Διορισμός όλων των αναπληρωτών – κανένας/καμιά συνάδελφος να μην χάσει τη δουλειά του.
• Δημιουργία όλων των απαραίτητων οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών και απόδοσή τους σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες.
• Καμία υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικών.
• Να γίνουν αποδεκτές όλες οι αιτήσεις εγγραφής μαθητών στο ολοήμερο δημοτικό και νηπιαγωγείο, χωρίς όρους και προϋποθέσεις (εργαζόμενοι γονείς κλπ.). Να λειτουργήσει στα δημοτικά σχολεία η πρωινή ζώνη, όπου υπάρχουν αιτήσεις χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
• Προσμέτρηση της ώρας σίτισης για όλους τους εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται σε αυτήν.
• Μείωση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών στα επίπεδα του ωραρίου των υπόλοιπων εκπαιδευτικών χωρίς τον περιορισμό των τετραθέσιων νηπιαγωγείων
• Άμεση στελέχωση των ΚΕΔΔΥ με όλο το απαραίτητο προσωπικό
• Πρόσληψη όλων των απαραίτητων δασκάλων/νηπιαγωγών για παράλληλη στήριξη
• Να διατυπωθούν σε όλα τα σχολεία και να απαιτήσουμε να γίνουν αποδεκτά, όλα τα απαραίτητα αιτήματα για ενισχυτική διδασκαλία, παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης, και να δημιουργηθούν τμήματα υποδοχής. Κανείς μας δεν αποδέχεται να κάνει υποχρεωτικές υπερωρίες ή «απασχόληση» των παιδιών ιδιαίτερα με προφορικές εντολές.
• Να διδάσκεται η β’ ξένη γλώσσα χωρίς τον περιορισμό της «πλειοψηφίας του τμήματος».
• Αγωνιζόμαστε για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και ενιαίο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό δωδεκάχρονο σχολείο, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών.
Αγωνιστικό πρόγραμμα
1. Συγκεντρώνουμε όλες τις αιτήσεις για τη σίτιση και τις καταθέτουμε μαζικά στη Διεύθυνση. Στηρίζουμε την απόφαση της ΔΟΕ για αντίστοιχες αποφάσεις Συλλόγων Διδασκόντων για την προσμέτρηση της ώρας της σίτισης.
2. Στηρίζουμε με όλα τα απαραίτητα μέσα και καλύπτουμε συνδικαλιστικά τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων των Νηπιαγωγείων με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα που προτείνει η ΔΟΕ και ο Σύλλογός μας. Καλούμε και τα Νηπιαγωγεία που δεν έχουν πάρει αντίστοιχες αποφάσεις να συνεδριάσουν ξανά και να ακολουθήσουν το πρόγραμμα της ΔΟΕ και του Συλλόγου. Δεν υποχωρούμε στις πιέσεις των Σχολικών Συμβούλων και του Υπουργείο.
3. Κινητοποίηση στην Α΄ και Δ’ Διεύθυνση, σε συνεργασία με τους υπόλοιπους Συλλόγους ΠΕ, για να επιδόσουμε μαζικά τις αιτήσεις σίτισης. Αιτήματα της κινητοποίησης: Προσμέτρηση της σίτισης για όλους. Έγκριση των προγραμμάτων των νηπιαγωγών, να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις αναπληρωτών, να γίνουν προσλήψεις παράλληλης στήριξης ώστε να έχουμε έναν δάσκαλο παράλληλης για κάθε παιδί, να συσταθούν όλες οι απαραίτητες οργανικές θέσεις όλων των ειδικοτήτων και να αποδοθούν σε σχ. μονάδες.
4. Κινητοποίηση στην περιφέρεια με τα ίδια αιτήματα και σε συνεργασία με Συλλόγους ΠΕ και ΕΛΜΕ Αττικής. Καλούμε σε συντονισμό Συλλόγων ΠΕ – ΕΛΜΕ για αυτό το σκοπό.
5. Συναντήσεις με θέμα το προσφυγικό και την ένταξη των προσφυγόπουλων στα σχολεία μας, όποτε αυτό κρίνεται απαραίτητο.
6. Διοργάνωση εκδήλωσης για το σχολείο με ομιλητές παιδαγωγούς.
7. Συμμετοχή σε συντονισμό Συλλόγων ΠΕ – ΕΛΜΕ – σωματείων. Απαραίτητες προϋποθέσεις: Ο Συντονισμός αποτελεί μια ανοιχτή δημοκρατική διαδικασία. Οι συναντήσεις των σωματείων γίνονται ανοιχτά και δημόσια. Οι σχέσεις των σωματείων που συμμετέχουν είναι ισότιμες. Κάθε σωματείο εκπροσωπεί τον εαυτό του, δεν εκχωρεί την εκπροσώπησή του σε κανένα σωματείο, επιτροπή ή γραμματεία. Το πλαίσιο συναποφασίζεται κάθε φορά από όλα τα σωματεία που συμμετέχουν.
8. Στήριξη του Συντονιστικού Νηπιαγωγών και των δράσεών του.
Το προεδρείο της Γενικής Συνέλευσης

You may also like...